Vilken taktik bör Sverige ha/använda mot Österrike ?
Man kan ju förstås titta på de gånger Österrike har förlorat och se hur motståndarna då spelat.
Vara avvaktande och kontra mot deras något tröga backlinje...
Österrike är bra....Har gått snabbt framåt senaste åren. Känns som många i Sverige underskattar dom rätt rejält. Jag anser att dom är en klass bättre än Irland. Tittar man på liga och klubbtillhörighet så är dom inte sämre än Sverige iaf..snarare tvärtom...Och en världsstjärna precis som Sverige..Det är inget lag Sverige kan åka och leka mot..och tro att man ska föra matchen.
Senast redigerad av Steff83 2013-06-06 kl. 01:13.
Vara avvaktande och kontra mot deras något tröga backlinje...
Österrike är bra....Har gått snabbt framåt senaste åren. Känns som många i Sverige underskattar dom rätt rejält. Jag anser att dom är en klass bättre än Irland. Tittar man på liga och klubbtillhörighet så är dom inte sämre än Sverige iaf..snarare tvärtom...Och en världsstjärna precis som Sverige..Det är inget lag Sverige kan åka och leka mot..och tro att man ska föra matchen.
Allt annat än en klar seger mot Österrike är ett totalt jävla fiasko. Österrike är helt värdelösa och Sverige är rent historiskt en av de bättre fotbollsnationerna.
Allt annat än en klar seger mot Österrike är ett totalt jävla fiasko. Österrike är helt värdelösa och Sverige är rent historiskt en av de bättre fotbollsnationerna.
Du tittar väl på fotboll en gång om året. Österrike är riktigt vassa, de har i stort sett ordinarie Bundesliga spelare på varje position, och världsstjärnan David Alaba. Jämför man spelare för spelare på varje position vinner Österrike(bortsett ifrån anfallet) enligt mig. De enda vi har som de inte har är Zlatan; en spelare som kan avgöra matcher på egen hand. Så rätt jämnt skägg.
Senast redigerad av xeezer 2013-06-06 kl. 02:30.
Du tittar väl på fotboll en gång om året. Österrike är riktigt vassa, de har i stort sett ordinarie Bundesliga spelare på varje position, och världsstjärnan David Alaba. Jämför man spelare för spelare på varje position vinner Österrike(bortsett ifrån anfallet) enligt mig. De enda vi har som de inte har är Zlatan; en spelare som kan avgöra matcher på egen hand. Så rätt jämnt skägg.
De har väl tre-fyra spelare som är ordinarie i Bundesliga, alltså inte på varje position.
De har väl tre-fyra spelare som är ordinarie i Bundesliga, alltså inte på varje position.
Fuchs, Baumgartlinger, Ivanschitz, Harnik, Junuzovic och Prödl är alla mer eller mindre ordinarie i sina BL klubbar. Alaba har tidigare nämnts och Arnautovic är en annan känd spelare, en strulpelle men riktigt bra ibland.
Dessutom är Garics ordinarie i Bologna och Basel som Dragovic spelar i är ett bra lag, syntes inte minst i EL.
Österrikes trupp;
Målvakter: Robert Almer, Düsseldorf, Heinz Lindner, Austria Wien, Ramazan Özcan, Ingolstadt.
Backar: Aleksandar Dragovic, Basel, Christian Fuchs, Schalke, György Garics, Bologna, Florian Klein, Salzburg, Emanuel Pogatetz, West Ham, Sebastian Prödl, Bremen, Manuel Ortlechner, Austria Wien, Markus Suttner, do.
Mittfältare: David Alaba, Bayern München, Marko Arnautovic, Bremen, Julian Baumgartlinger, Mainz, Martin Harnik, Stuttgart, Andreas Ivanschitz, Mainz, Jakob Jantscher, Dynamo Moskva, Zlatko Junuzovic, Bremen, Christoph Leitgeb, Salzburg, Franz Schiemer, do.
Anfallare: Philipp Hosiner, Austria Wien, Marc Janko, Trabzonspor, Andreas Weimann, Aston Villa.
I mina ögon är Österrike, om man undantar Zlatan, ett klart bättre lag än Sverige. I varje fall på pappret.