Citat:
Ursprungligen postat av
edyll
Lite tankar kring gårdagens match samt kommande kvalmatcher, som förhoppningsvis kan leda till någon form av diskussion.
Lagets insats överlag var okej, men långt ifrån bra. Det finns fortfarande mycket att önska från laget i sin helhet. Stundtals var spelet väldigt energifattigt och oroväckande jämt, även om det finns viss förståelse för de i en match likt denna. Dock var det en lättnad att få se Sverige skapa gedigna målchanser (även fast slutresultatet inte var allt för smickrande).
Spelarmässigt gav Ibra och framförallt Kaca ett styrkebesked. Ibrahimovic var märkbart loj och ofokuserad men bjuder ändå på en hel del klassfotboll och är inblandad i det mesta i offensiven. Kaca visar än en gång att han är här för att stanna och blir helt förtjänt utsedd till matchenslirare (igen).
Även Oscar Wendt, Albin Ekdahl & per Nilsson tycker jag gör en bra match. Både Albin och Oscar spelar lugnt, enkelt och behärskat. Stabila i defensiven och gör få misstag. Per är en spelare jag gärna ser från start. Aggressiv, nickstark och ofta rätt placerad. Han har dessutom gjort en bra säsong samt är den mittback som spelar i det bästa (?) klubblaget.
I övrigt var det relativt bleka intryck som gjordes.
Hur jag TROR Hamréns startelva ser ut:
----------------Elmander----------------
---Kaca----------Ibra--------Larsson----
---------Kim------------Elm-------------
-Olsson/Wendt-----------------Lustig----
------------Olsson-----Granqvist--------
-----------------Isak--------------------
...hoppas dock att jag har fel.
Vilka vill ni se från start??
Hamréns startelva på fredag känns helt given så som du skriver (Olsson är ju skadad så det blir Wendt på vänsterbacken). Såg inte hela matchen igår så jag tänker inte dra så mycket slutsatser av den, men Larsson och Granqvist är två spelare som jag gärna hade bytt ut.
Per Nilsson eller Antonsson när han är frisk hade känts bättre än Granqvist, men det ser inte ut att bli så tyvärr. Seb har varit väldigt blek offensivt, risken finns väl dock att det hade blivit vidöppet bakåt på högerkanten med Durmaz eller Zengin framför Lustig.
Innermittfältet känns också problematiskt, Elm och Källström har inte fungerat så bra ihop, Svensson-Källström kändes betydligt tryggare ihop defensivt.