Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Polisen är faktainsamlare, åklagaren är den som ställer(drar) den misstänkte till svars inför domstol(inför skranket), så enkelt är det. Polisen har inte ett dugg med domstolsförhandlingen att göra oavsett vad de vet eller vill, det är åklagarens sak att gagna det polisen har att berätta för att försöka få en misstänkt fälld för brott. Polisen efterforskar och utreder, i det kan ingå förhör, svaren(resultaten) kommer åklagaren till del, åklagaren använder sig av resultaten för att väcka åtal om det som framkommit kan bevisa brott, so simple is that.
Att polisen ställer frågor och att åklagaren sysslar med åtalet är väl inget som är konstigt, vet inte riktigt varför du hajade till. Jag menar att den som pratar med KJ (polisen) i
utredande förhör kommer naturligtvis få ägna hela sin yrkesskicklighet åt att få KJ att öppna sig. Det är en process jag antar pågår... samtidigt försöker advokten få kontakt med KJ. De talar om KJs intressen. Där stannar allt. KJ pratar om sina vapen och sina planer. Detta kan faktiskt knytas till en förmodad as-diagnos, hur han beter sig, hur enkelspårigt allt är, hur ointressanta andra människor är, eller relationen till dem. Jag är osäker på om VB och KJ hade någon riktig kärleksrelation.
Vad som hänt VB verkar vara av underordnat intresse för KJ.
Det som behövs nu är att någon som gjort viktiga iakttagelser kontaktar polisen. Kanske tipsaren i tråden faktiskt såg KJ och VB i bilen (hemsk syn).