2013-06-06, 01:14
Medlem
jukeboxflowerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratteboo
Oj, ursäkta! Är trött och är helt ute och cyklar, tänkte mig inte för och tänkte reningsverket istället för kraftverket.

Det har gått att köra bil över hängbron vid reningsverket, vilket hade varit en ganska avsides och nära väg för honom att ta, men den är som sagt ej brukbar med bil idag.
Däremot vägen du pekar på, är ju helt korrekt den troliga vägen om han färdats ut till P49. Undra om man skulle svänga förbi där och försöka lokalisera några kameror.

Bodens kraftstation är tillsammans med flertalet andra dammar i norrbotten med i en säkerhets- och katastrofsplansplanering, sedan lång tid tillbaka. Kraftstationen borde rimligen vara ett säkerhetsmässigt skyddsobjekt. Märkligt om det inte skulle finnas någon kamera där.
Citera
2013-06-06, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jukeboxflowers
Bodens kraftstation är tillsammans med flertalet andra dammar i norrbotten med i en säkerhets- och katastrofsplansplanering, sedan lång tid tillbaka. Kraftstationen borde rimligen vara ett säkerhetsmässigt skyddsobjekt. Märkligt om det inte skulle finnas någon kamera där.

Ja kanske borde finnas, men det är väl en allmän väg, får man filma då? Vet inte hur det fungerar i och för sig, vägen går ju PÅ dammen så... kan finnas, ska ta en kik senare.
Citera
2013-06-06, 01:21
Medlem
Diviots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Han är inte dömd, bara häktad och behöver inte skylta med vem han är, därav att han har täckt över huvudet. Han är inget monster!!! En ung kille vars liv brakat ihop, skyldig eller oskyldig. Han behöver vård.

Tack för denna ödmjukhet ! Här behövs verkingen lite balans i sättet att utrycka sig och lusten att känna sensationshunger.
Har ingen aning om vem killen är men är han skyldig så han behöver han klart ett proffsigt omhändertagande för allas väl. Folk kommer ju ut i sinsom tid och då är det väl viktigt att man har fått hjälp att ändra sitt sätt att förhålla sg till verkligheten och livet.
Citera
2013-06-06, 01:24
Medlem
iakttagarens avatar
Har funderat en del på "satanistteorin", om GM handlat i panik men så småningom sansat sig i samband med styckning/bortforsling när GM insett att det inte går att göra sig av med kroppen permanent.
Dä var det väldigt lätt att skära in pentagram/kors/davidsstjärna/halvmåne eller vad som helst som kan förvilla och vilseleda utredningen.
Citera
2013-06-06, 01:34
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Menar du att bron som går alldeles bakom kraftstation, numera är avstängd med betong-grisar? Bron som är hitom, d v s närmre bodsvedjan, heter svedjebron och den har varit avstängd för biltrafik sedan länge. Mitt emellan dessa broar på andra sidan älven ligger fd. sandidan. Ett gammalt misslyckat försök till att ersätta aldersjön som badplats för bodensarna.

Vet inte om de flesta tycker detta med medium är trams men fick veta att MPS hade haft hjälp av just ett medium att hitta VB:s kvarlevor och denne hade tydligen skrivit detta på deras Facebooksida.

"Jag såg hur du avslutade dina sista timmar, jag såg vart du låg. All min kärlek till dej . Vad betyder Sanjadra? Kanske mkt felstavat."

Och när jag läste ordet Sanjadra så tänkte jag, tänk om det är Sandidan? Antingen BRF Sandidan eller det jag hitta i en artikel. Om att Sportfiskeklubben Börstingen ska utveckla Sandidan vid Lule älv i Boden till fiskecamping och har ansökt om att få nyttja kommunens mark utanför föreningens område. Äsch jag vet inte men Var nån som Pm:a mig om detta. Kanske för mycket Hokus Pokus men vem vet. Området kan ju vara av intresse. Kom på det nu när du skrev om just Sandidan.
Citera
2013-06-06, 01:38
Medlem
Citat:
Angående framförallt styckplats men också ev. mordplats. Det finns en mycket intressant vittnesuppgift som jag hoppas att Polisen följt upp seriöst. Framförallt i form av ett systematiskt sök efter ev. mordplats, men framförallt styckplats. Jag vet personligen att vittnet är mycket pålitligt. Vittnet har rastat sina hundar i området i 20 års tid. Vittnesuppgiften rör det s.k. övningsområdet pkt. 49. Många av er som gjort värnplikten i Boden känner troligen till området. Området ligger i motsatta sidan av stan i förhållande till var de kända likdelarna påträffades. Egentligen inte långt från å-berget, men på andra sidan älven (eg. södra/sydöstra sidan om älven).

Jag känner vittnet personligen, men fick höra detta av en tredje närstående person och har tyvärr inte exakt tidpunkten för vittnesuppgiften ännu. Men det rörde sig om sent på kvällen den 4:e eller 5:e maj. Då har vittnet kommit hit för att rasta sin hund, vad jag förstått har han tagit vänster i korsningen (kör man å andra sidan rakt fram i samma korsning så kommer man till bodensarnas populäraste badplats, aldersjön). Den här vägen går strax nedanför på söder sida om det sk. Rödbergsfortet (turistattraktionen).

En bit in efter denna väg har han passerat en bil som backat in på vägstump. I bilen sitter en man med helsvarta glasögon och även med någon sorts jacka med vad det ser ut som, en huva, bredvid föraren är det något upprätt som ser ut att vara övertäckt av en gul filt. I alla fall något gulfärgat material. När vittnet återvänt och passerat igen, så är bilen och föraren inte längre kvar.I efterhand, senare som 1:a spontana tanke så säger vittnet för sig själv, att det var en liten bil, kanske en ford.

Om vi antar att det är gärningsmannen eller en av flera gärningsmän som vittnet sett, så är i alla fall min teori här, att gärningsmannen i det här läget recognoserade efter lämplig styckplats. Kanske var styckplatsen redan utvald.

Vittnet uppfattade detaljer som glasögon, jacka, något upprätt (gulaktigt) men inte bilfärgen. Normalt är det i precis omvänd ordning, bilfärgen först, ev bilmärke sen kommer detaljer om man har god tid på sig att titta för man må ju se på vägen också.
Citera
2013-06-06, 01:45
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Vet inte om de flesta tycker detta med medium är trams men fick veta att MPS hade haft hjälp av just ett medium att hitta VB:s kvarlevor och denne hade tydligen skrivit detta på deras Facebooksida.

"Jag såg hur du avslutade dina sista timmar, jag såg vart du låg. All min kärlek till dej . Vad betyder Sanjadra? Kanske mkt felstavat."

Och när jag läste ordet Sanjadra så tänkte jag, tänk om det är Sandidan? Antingen BRF Sandidan eller det jag hitta i en artikel. Om att Sportfiskeklubben Börstingen ska utveckla Sandidan vid Lule älv i Boden till fiskecamping och har ansökt om att få nyttja kommunens mark utanför föreningens område. Äsch jag vet inte men Var nån som Pm:a mig om detta. Kanske för mycket Hokus Pokus men vem vet. Området kan ju vara av intresse. Kom på det nu när du skrev om just Sandidan.

Eller jag hörde att MPS fått hjälp men är inte bergbomben säker dock.
Citera
2013-06-06, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diviot
Tack för denna ödmjukhet ! Här behövs verkingen lite balans i sättet att utrycka sig och lusten att känna sensationshunger.
Har ingen aning om vem killen är men är han skyldig så han behöver han klart ett proffsigt omhändertagande för allas väl. Folk kommer ju ut i sinsom tid och då är det väl viktigt att man har fått hjälp att ändra sitt sätt att förhålla sg till verkligheten och livet.

Att förhålla sig till andra ?

Jag hävdar fortfarande att psykopater inte kan få behandling. Psykopaters problematik
bottnar ju i svåra empatistörningar vilket ingen instans någonstans på våran kära planet kan tillföra en person förmågan att uppleva empati.

Så visst, vissa mediciner o behandlingar kan ge visst resultat vad gäller speciella beteenden. Men
in the end så saknar dessa personer spärrarna, vilket risken för återfall alltid kommer att vara där
Citera
2013-06-06, 02:15
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money22
Det är inte många, helt rätt, men ibland händer det. Människor som inte är friska, som känner sig kränkta, ja, då kan allt inträffa. Jag drar återigen upp morden i Härnösand där killen dödade sina syskon och styvfar. Planerat. Och så har vi den 13åriga flickan i Täby som mördades av en sjuk person. Han hade planerat det hela och även planerat att stycka henne i sex delar och slänga delarna i olika sopnedkast. Nu hann han inte det.

Så visst händer det. Av sjuka människor som är i stort behov av vård.

Värst vad koncenterad du är på att dels tala om att a) personer med aspergers är sjuka b) de kan mörda. Personer med aspergers är inte överrepresenterade bland mördare, och de är inte sjuka, de är funktionshandikappade. Rent otroligt hur mycket dravel du presterar i tråd efter tråd på det här temat. Månne är det du själv som känner dig kränkt? (Du skrev så i tråden om Täbydådet, att jag börjar tro att det ligger en känsla av egen kränkning bakom din frenesi.)

Om KJ är sjuk vet vi inte, en del (jag själv) antar att han har något funktionshandikapp, men jag tror inte att det har med brottet att göra, om han är skyldig (vilket jag tror). Jag tror att det här är någon typ av ondska, en önskan att döda, och det är en idé som inte har med handikapp att göra. När ska du förstå det här? Människor med handikapp är inte per definition onda, du har missuppfattat det här, antagligen för att du är ett brottsoffer av något slag, eller tror att du ska bli det?
Senast redigerad av Cinnabar 2013-06-06 kl. 02:57.
Citera
2013-06-06, 02:17
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Att förhålla sig till andra ?

Jag hävdar fortfarande att psykopater inte kan få behandling. Psykopaters problematik
bottnar ju i svåra empatistörningar vilket ingen instans någonstans på våran kära planet kan tillföra en person förmågan att uppleva empati.

Så visst, vissa mediciner o behandlingar kan ge visst resultat vad gäller speciella beteenden. Men
in the end så saknar dessa personer spärrarna, vilket risken för återfall alltid kommer att vara där

Ja, tyvärr är det så. Dina iakttagelser genom tråden delar jag fullt ut. De här personerna bör bevakas, för både deras egen och andras skull. Den som begått brottet, om det är KJ, är en empatilös person, en psykopat. Alla arga människor stoppar sig själva i tidigare skeden, och i sämsta fall dödar en person med skjutvapen (kräver inte så stor insats) men då anger de sig själva, de bryter ihop. Att kallt ta livet av någon och sedan skända människan och ljuga, till det krävs en extrem psykopat, om personen inte uppenbart är sjuk. Det är inte uppenbart med KJ, om han är GM.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-06-06 kl. 02:20.
Citera
2013-06-06, 02:24
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Detta med "motion" som i tidningar blivit joggingtur har sin grund i hennes FB och man tar det för 100% sanning i inledningsskedet vilket jag tror alla gjorde. Nu med distans och kännedom så har hon aldrig gett sig ut för att motioner eller kalla det jogga, det har varit ett skäl som bara hon vet och skrev på FB. Till modern sa hon uppenbarligen "plugga hos en kompis" och inget om motion.
Hon var slappt klädd med mysbyxor, t-shirt, jacka o vita skor. Ganska normalt om man bara skall plugga hos en kompis. Frågan är då, hade hon med sig böcker/läsplatta eller liknande för pluggandet eller gick hon iväg tomhänt förutom nycklar o mobil.
Att fara till MtGM för att plugga är för mig inte sannolikt då man ställer MtGM emot och frågar sig, vad kan han tillföra i hennes studier, inte ett skit.

Jag får känslan att hon är lurad in i någonting och hennes naivitet spelar in. En eller flera, förmodligen en men kan inte uteslutas att det är fler medGM, kanske i periferin.
Jag tror fler vet mer om brottet men har både pissat och skitit på sig.

Det där med "motionera lite" är uppklarat, VB avsåg att dela ut reklamblad. Sedan fortsatte hon i mysdress till en kompis för att plugga, och några dagar senare berättade KJ för mps att det var han som senast såg VB. Inte så smart... sedan dess är han under luppen, och VBs blod återfanns i bagageluckan till hans bil. Nu saknas bara ett erkännande. Styckmördare brukar inte erkänna förrän de känner sig överbevisade. Polisen har en bit kvar att övertyga KJ om att han är körd. Om det är han som är GM.
Citera
2013-06-06, 02:37
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Det där med "motionera lite" är uppklarat, VB avsåg att dela ut reklamblad. Sedan fortsatte hon i mysdress till en kompis för att plugga, och några dagar senare berättade KJ för mps att det var han som senast såg VB. Inte så smart... sedan dess är han under luppen, och VBs blod återfanns i bagageluckan till hans bil. Nu saknas bara ett erkännande. Styckmördare brukar inte erkänna förrän de känner sig överbevisade. Polisen har en bit kvar att övertyga KJ om att han är körd. Om det är han som är GM.

Träna = reklamutdelning, Mysdress = träning, trådsanningar så det skriker om det. Dessutom är det åklagaren som ska bevisa, polisen är verktyget som rotar fram fakta, de har inte ett dugg med ett åtal att göra mer än möjligtvis inställa sig i vittnesbåset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in