Citat:
Ursprungligen postat av
Money22
Det är inte många, helt rätt, men ibland händer det. Människor som inte är friska, som känner sig kränkta, ja, då kan allt inträffa. Jag drar återigen upp morden i Härnösand där killen dödade sina syskon och styvfar. Planerat. Och så har vi den 13åriga flickan i Täby som mördades av en sjuk person. Han hade planerat det hela och även planerat att stycka henne i sex delar och slänga delarna i olika sopnedkast. Nu hann han inte det.
Så visst händer det. Av sjuka människor som är i stort behov av vård.
Värst vad koncenterad du är på att dels tala om att a) personer med aspergers är sjuka b) de kan mörda. Personer med aspergers är inte överrepresenterade bland mördare, och de är inte sjuka, de är funktionshandikappade. Rent otroligt hur mycket dravel du presterar i tråd efter tråd på det här temat. Månne är det du själv som känner dig
kränkt? (Du skrev så i tråden om Täbydådet, att jag börjar tro att det ligger en känsla av egen kränkning bakom din frenesi.)
Om KJ är sjuk vet vi inte, en del (jag själv) antar att han har något funktionshandikapp, men jag tror inte att det har med brottet att göra, om han är skyldig (vilket jag tror). Jag tror att det här är någon typ av ondska, en önskan att döda, och det är en idé som inte har med handikapp att göra. När ska du förstå det här? Människor med handikapp är inte per definition onda, du har missuppfattat det här, antagligen för att du är ett brottsoffer av något slag, eller tror att du ska bli det?