2013-06-05, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Har undrat lite över varför det är så få förhör av KJ. Ständigt läser man i media att det inte finns några planerade förhör.

Är detta en taktik av förhörsledarna? Låta KJ sitta instängd på psyket och bita naglarna tills han helt enkelt börjat prata? Han lär ju sakna den sociala kontakten med omvärlden efter ett tag. Såren på armarna kanske är tecken på ånger?

De ser det förmodligen som meningslöst att förhöra honom. Dels därför att han nekar så kategoriskt och dels pga hans psykiska status. I det läget måste det vara klokare att samla på sig teknisk bevisning som man kan konfrontera honom med.
Citera
2013-06-05, 20:22
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Har undrat lite över varför det är så få förhör av KJ. Ständigt läser man i media att det inte finns några planerade förhör.

Är detta en taktik av förhörsledarna? Låta KJ sitta instängd på psyket och bita naglarna tills han helt enkelt börjat prata? Han lär ju sakna den sociala kontakten med omvärlden efter ett tag. Såren på armarna kanske är tecken på ånger?
Dels är det nog lite taktik att förhöra med några dagars mellanrum, låta honom våndas och undra lite.
Men de kanske också inväntar analyssvar som jag tror droppar in efterhand.
Citera
2013-06-05, 20:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Det är inte tre separata händelser om man skall lyssna på KJ. För i förhör innan
yppandeförbudet kom har KJ sagt att han tittade på TV och drack en öl
och VB satt och pluggade i köket.

Ja, men frågan är om man ska tro så där väldigt mycket på vad KJ säger.

Men OK, låt säga att VB av någon anledning tyckte att det var bättre att sitta och plugga i KJs kök än att sitta hemma o plugga. Tanken måste väl ha varit att hon vid någon tidpunkt skulle lägga undan böckerna och umgås med KJ. Varför skulle hon annars sitta och plugga där, när hon ändå inte fick någon hjälp av KJ? I så fall är det ju märkligt att hon går från KJ redan kl 21. Och vad fick KJ ut av att ha VB över? Skulle vara kul att höra hans svar på de frågorna.
Citera
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Det är inte tre separata händelser om man skall lyssna på KJ. För i förhör innan
yppandeförbudet kom har KJ sagt att han tittade på TV och drack en öl
och VB satt och pluggade i köket.

Satt han och drack öl medans hon pluggade i köket?

(han som inte dricker alkohol(öl i alla fall) och varför skulle hon gå till han och plugga om inte han tex skulle hjälpa henne? Låter väldigt normalt att gå hem till någon och sätta sig i köket men den som bor där sitter och dricker öl i ett annat rum??

(om man inte ville komma hemifrån dvs...)
Citera
Medlem
lilltoes avatar
Jag missade KJ:s bild när han öppnade en konservburk. Nu hittade jag en "got to have"-kniv för jakt- och friluftsmänniskor(?).

Var det en sådan här:

http://www.activeoutfit.se/sv/jaktknivar/196-eka-swingblade-7391537738089.html
Citera
2013-06-05, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Ett besök vid ex något av forten hade också varit möjligt. Det är fina bilvägar till de större anläggningarna.

Håller med, men jag tänkte mer på promenader direkt ut i terrängen med vita dojor som vid det laget inte var helt snöfri överallt och blött. Men någon sådan promenad var säkert inte på programmet men ett besök i anläggning/stuga/grillplatser är inte uteslutet.
Citera
2013-06-05, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
VB ska ha sms:at mt innan han hämtade henne vid bostaden:
http://m.nsd.se/Default.aspx?id=7661959&p=Senaste+Nytt

Enligt KR så hördes mt den 8 maj.

Minst två sms bör kunna spikas:
1) Ett sms från VB till mt vid 16-tiden (tiden verifierad av VB:s föräldrar som den (ungefärliga) tid VB lämnat bostaden).
2) Ett sms (med rel. stor säkerhet 18:40) till en manlig bekant och i vilket VB enligt pressen (AB) gett uttryck för irritation, eller hade retat upp sig på något/någon. - Detta sms gick initialt under benämningen "den senast/sista kända signalen" och föranledde sökning vid Åberget och området kring det gamla fortet.

I övrigt har man sagt att man haft ett "tiotal signaler" - vilket kan tolkas lite olika. - Är det t ex fråga om åtta signaler 15:00 - 16:00, följt av ovan nämnda sms, eller är signalerna utspridda under tiden 15:00 - 21:00? - Hur många av signalerna representerar sms eller samtal; hur många av att mobilen bara signalerat sin position (ev. nödsignaler enl. mobilens system)?

Ytterligare en sak: Det sms som VB avsände till mt behöver inte vara avsänt när VB befann sig i sin bostad, utan kan också (beroende på föräldrarnas exakthet betr. tiden) ha avsänts efter att hon lämnat bostaden. - Vad ville hon mt? - Ville hon bara ha bilskjuts?

Sms till en manlig bekant? Polisen vill inte gå vidare med detta spår och hänvisar att det handlar om integritet? Kan vara så att hon hade en hemlig förhållande med någon.
Citera
2013-06-05, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Tror dunärmares f att planteringen är mer omfattande än ett blodspår? T.ex lite hår, KJs kalsong etc.

Synd att inte Bodengrabb är aktiv i tråden, jag skulle gärna vilja fråga om det verkligen var KJ h*n träffade på skallgången.
Det kanske inte var KJ, det kanske var en person som ville ge KJ skulden.

Visst rent teoretiskt skulle KJ kunnat bli ditsatt om inte mer bindande bevis upptäcks. Dock skulle det krävas:
1. Tillgång till KJs bil mellan 4-21 maj, antingen via lån eller haft något att göra i hans bagage såvida inte KJ har för vana att lämna bilen olåst. För att plantera blod från BO.
2. Kännedom om KJs personlighet och rutiner samt intressen. Plantera anonyma rykten om KJ för att få honom i fokus och trycka på hans märkliga förehavanden.
3. Plantera kroppen på en sådan plats som kan knytas till KJ mellan 4-20 maj, krävs även där kännedom om KJ.
4. Ingen närmare relation vad det verkar, ingen i familjen utan någon bekant till KJ.
5. Ett jävligt skarpt och kallt sinne att planera något sådant och känt att KJ kan offras som MGM.
Dvs skulle det vara en bekant inte närmare än så som umgåtts med KJ mellan 4-21 maj, vet hur KJ fungerar och vetskap om hans liv. Vetat var man skulle kunna leta efter kroppen från KJs intressen.
Mao är det väldigt osannolikt att någon annan är GM men inte omöjligt.
Nog om det, ganska säker på att han är skyldig.
Citera
2013-06-05, 20:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tror inte heller att hon klöv en tegelsten i bilen. Men hon kan ha kluvit en på träningen, börjat blöda och fortsatt blöda i bilen. Skadan kanske var så liten att hon inte förband den. Möjligheten är liten, men den finns.

Men det gläder mig att du anstränger dig för att höja nivån på diskussionen.

Det snackas mycket kring blodspåret och karateträningen. Kanske kan man se det som ett exempel, det som försvararen sa om blodet. Hon kan ju faktiskt lika gärna ha klämt sig när hon stängde bagageluckan eller bildörren. Förstår inte varför det ska ältas om att klyva tegelstenar och invecklade resonemang kring karateutövning? En klämskada i en vardaglig situation, behöver väl inte vara konstigare än så?
Citera
2013-06-05, 20:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det snackas mycket kring blodspåret och karateträningen. Kanske kan man se det som ett exempel, det som försvararen sa om blodet. Hon kan ju faktiskt lika gärna ha klämt sig när hon stängde bagageluckan eller bildörren. Förstår inte varför det ska ältas om att klyva tegelstenar och invecklade resonemang kring karateutövning? En klämskada i en vardaglig situation, behöver väl inte vara konstigare än så?
Visst kan VB:s blod ha kommit i bilen på många sätt, även utan KJ:s vetskap.
Citera
2013-06-05, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ja, men frågan är om man ska tro så där väldigt mycket på vad KJ säger.

Men OK, låt säga att VB av någon anledning tyckte att det var bättre att sitta och plugga i KJs kök än att sitta hemma o plugga. Tanken måste väl ha varit att hon vid någon tidpunkt skulle lägga undan böckerna och umgås med KJ. Varför skulle hon annars sitta och plugga där, när hon ändå inte fick någon hjälp av KJ? I så fall är det ju märkligt att hon går från KJ redan kl 21. Och vad fick KJ ut av att ha VB över? Skulle vara kul att höra hans svar på de frågorna.

Tyvärr är det bara hans version vi kan få och säkerligen i FUPen en mer utförlig förklaring
till varför hon valde att plugga hos honom. Men som du säger hans version behöver inte stämma.

Men visst kunde hon stannat hemma och pluggat och ätit efterrätt med Mamman.
Men av någon underlig anledning valde hon att inte stanna hemma. Även styvpappan verkar
ha hoppat över efterrätten och gav sig ut och fiska istället,om det nu stämmer.
Citera
2013-06-05, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag har funderat i samma banor - kan jag påminna mig någon incident där mitt blod kan ha hamnat i bagaget på någon annans bil, eller där någon annans blod kan ha hamnat i bagaget i min bil? Och svaret är nej på bägge frågorna. Sannolikheten för att någon av naturliga skäl lämnar blodspår efter sig i bagaget på någon annans bil är mycket liten.

Min förra bil hade säkert blodspår från minst 3 personer.
Min far (som ägde bilen i fråga innan mig) skar sig och droppade lite blod i baksätet när han skulle sträcka sig in efter förbandskudden.
Jag själv som har en dålig ovana att få småsår som jag inte märker.
Minst en polare som klantat sig och behövt ett plåster och inte kunnat ge fan i att bloda ner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in