Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
VB ska ha sms:at mt innan han hämtade henne vid bostaden:
http://m.nsd.se/Default.aspx?id=7661959&p=Senaste+Nytt
Enligt KR så hördes mt den 8 maj.
Minst två sms bör kunna spikas:
1) Ett sms från VB till mt vid 16-tiden (tiden verifierad av VB:s föräldrar som den (ungefärliga) tid VB lämnat bostaden).
2) Ett sms (med rel. stor säkerhet 18:40) till en manlig bekant och i vilket VB enligt pressen (AB) gett uttryck för irritation, eller hade retat upp sig på något/någon. - Detta sms gick initialt under benämningen "den senast/sista kända signalen" och föranledde sökning vid Åberget och området kring det gamla fortet.
I övrigt har man sagt att man haft ett "tiotal signaler" - vilket kan tolkas lite olika. - Är det t ex fråga om åtta signaler 15:00 - 16:00, följt av ovan nämnda sms, eller är signalerna utspridda under tiden 15:00 - 21:00? - Hur många av signalerna representerar sms eller samtal; hur många av att mobilen bara signalerat sin position (ev. nödsignaler enl. mobilens system)?
Ytterligare en sak: Det sms som VB avsände till mt behöver inte vara avsänt när VB befann sig i sin bostad, utan kan också (beroende på föräldrarnas exakthet betr. tiden) ha avsänts
efter att hon lämnat bostaden. - Vad ville hon mt? - Ville hon bara ha bilskjuts?
Detta har jag registrerat och den är trolig också, det jag efterlyser är tidigare kontakter mellan VB och MtGM, de har för ca 3 år sedan varit tillsammans om vi säger så, sen har de gått skilda vägar och bl.a. KJ har haft en annan tjej därefter, Pe*ra Jan*son om jag uppfattat rätt.
På vilken nivå träffas dessa och hur ofta har de gjort det, det är av intresse för sista mötet slutade med hennes död. Är det normalt att de träffas lite då och då eller var detta ett möte efter långt uppehåll.