2013-06-05, 19:27
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Men raring, När ska du svara på min fråga? Varför kan du inte bara vara ärlig och svara nåt på frågan jag ställer den igen.

Vad väljer du helst åt din blivande son? Homosexualitet? Bisexualitet? Heterosexualitet? Välj ett av dessa. Var ärlig nu och svara på själva frågan.

OK.
Vilket som, det gör det samma.
Nöjd nu?

Vad säger koranen att stjärnorna är och vad är deras syfte?
Citera
2013-06-05, 19:32
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden.Ration
Har bara skumläst genom ett par sidor så min kritik kan vara missvisande men vad sysslar du med IslamPeace? Skärp dig förfan. Jag säger inte att du har fel utan att det är dags att gå en och annan Dawa-kurs om du vill fortsätta argumentera här.

Såg att du skrev till någon annan att denne kommer att brinna i helvete. Hur vet du det?

För att han har åkallat Guds straff på oss. Såklart.

Här, bland annat: https://www.flashback.org/sp39356427
Senast redigerad av Sepiritz 2013-06-05 kl. 19:39.
Citera
2013-06-05, 19:48
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Mit underlag är prodemokrati, 'sunda' akademiska principer (d.v.s. riktig filosofi och vetenskap), en tydlig semantisk distinktion mellan 'faith' och 'facts' och en minimering av demagogi och retorik i marknadsföringen av religion
OK. Nu återstår det intressanta- att med dessa verktyg belysa varför du tycker att Gud så som det beskrivs i Koranen och GT är sadist.

Citat:
Detta kolliderar vanligen med abrahamismens (koran & GT orienterade) apologeter och missionärer
Ja, och det brukar vanligen att visa sig snabbt vad 'vederbörande' går för.
Har inget att tillägga.
Citera
2013-06-05, 19:58
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
För att han har åkallat Guds straff på oss. Såklart.
Här, bland annat: https://www.flashback.org/sp39356427
Boogyemen.

Det är helt absurt.
Detta är knappast vad Islam går ut på. Jag vet inte varför Islampeace tror att han kan åkalla Guds straff hur som helst.
Citera
2013-06-05, 20:03
Medlem
Citat:
Boogyemen.

Det är helt absurt.
Detta är knappast vad Islam går ut på. Jag vet inte varför Islampeace tror att han kan åkalla Guds straff hur som helst.

Du är konstigt nog en av få muslimer (om inte den ende) som protesterar, och detta är ju en ganska lång tråd, både mätt i antal inlägg och tid den existerat.

Fast det vore väl fel att anta att flashback är en samlingsplats för muslimer så det är väl knappast så många som ser den.
Citera
2013-06-05, 20:06
Medlem
nothingnessers avatar
Citat:
Boogyemen.

Det är helt absurt.

Är du Muslim?... om du är...tror du verkligen att IP är en riktig Muslim? Får lite intryck att han kan vara någon annan och ha andra värderingar ibland. Vad tror du?
Citera
2013-06-05, 20:13
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Boogyemen.
Det är helt absurt.

Oj, vilken överraskning!
Är du nykter?
Inaktiv på länge och nu när jag fick för mig att läsa lite här inne så ser jag detta. Mycket förvånad.
Citera
2013-06-05, 20:42
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Du är konstigt nog en av få muslimer (om inte den ende) som protesterar, och detta är ju en ganska lång tråd, både mätt i antal inlägg och tid den existerat.

Fast det vore väl fel att anta att flashback är en samlingsplats för muslimer så det är väl knappast så många som ser den.
Jag tror att ni hemska ateister skrämmer iväg dom vettiga muslimer.

Skämt åt sidor.
Det är helt oacceptabelt att åkalla Gud straff p.g.a meningsskiljaktigheter. Ser vi på hur profeten Muhammed agerade i en situation där en sådan möjlighet fanns-så valde han alltid att förlåta istället för att åkalla Guds straff över människor.

Citat:
That she asked the Prophet , 'Have you encountered a day harder than the day of the battle) of Uhud?" The Prophet replied, "Your tribes have troubled me a lot, and the worse trouble was the trouble on the day of 'Aqaba when I presented myself to Ibn 'Abd-Yalail bin 'Abd-Kulal and he did not respond to my demand. So I departed, overwhelmed with excessive sorrow, and proceeded on, and could not relax till I found myself at Qarnath-Tha-alib where I lifted my head towards the sky to see a cloud shading me unexpectedly. I looked up and saw Gabriel in it. He called me saying, 'Allah has heard your people's saying to you, and what they have replied back to you, Allah has sent the Angel of the Mountains to you so that you may order him to do whatever you wish to these people.' The Angel of the Mountains called and greeted me, and then said, "O Muhammad! Order what you wish. If you like, I will let Al-Akh-Shabain (i.e. two mountains) fall on them." The Prophet said, "No but I hope that Allah will let them beget children who will worship Allah Alone, and will worship None besides Him."
Citera
2013-06-05, 20:55
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nothingnesser
Är du Muslim?... om du är...tror du verkligen att IP är en riktig Muslim? Får lite intryck att han kan vara någon annan och ha andra värderingar ibland. Vad tror du?
Ja, jag är muslim. Jag vet inte om han trolla eller inte men om Islampeace säger han är muslim så tror jag honom. Är medveten om att det ibland dyker mer kulturell färgade värderingar.Om det sker medveten eller omedveten kan jag tyvärr inte svara på.
Citera
2013-06-05, 21:00
Medlem
Citat:
Jag tror att ni hemska ateister skrämmer iväg dom vettiga muslimer.

Skämt åt sidor.
Det är helt oacceptabelt att åkalla Gud straff p.g.a meningsskiljaktigheter. Ser vi på hur profeten Muhammed agerade i en situation där en sådan möjlighet fanns-så valde han alltid att förlåta istället för att åkalla Guds straff över människor.

Ibland måste man övertala sig själv att IP inte är representativ för islam, men det är svårt.
Och jag måste nog tyvärr erkänna att min syn på islam och muslimer verkligen har försämrats tack vare honom, även om jag i mitt vardagliga liv stöder på "riktiga" muslimer som är långt ifrån lika fanatiska så har som sagt min syn på islam fått sig en rejäl törn, och till stor del beror det kanske inte enbart på galenpannan IP utan även på att han nästintill alltid får stå oemotsagd av sina trosfränder.
Citera
2013-06-05, 21:03
Medlem
nothingnessers avatar
Citat:
Ja, jag är muslim. Jag vet inte om han trolla eller inte men om Islampeace säger han är muslim så tror jag honom. Är medveten om att det ibland dyker mer kulturell färgade värderingar.Om det sker medveten eller omedveten kan jag tyvärr inte svara på.

Ok. Det som jag inte riktigt förstår med IP, han har konstaterat för mig att Islam inte går att motbevisas...https://www.flashback.org/sp43640936...

men ändå så spenderar han timmar här inne och försvarar Islam, kallar ner gud's vrede och allt möjligt.

Oförklarligt för mig.
Citera
2013-06-05, 21:05
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armaiti
Oj, vilken överraskning!
Är du nykter?
Inaktiv på länge och nu när jag fick för mig att läsa lite här inne så ser jag detta. Mycket förvånad.
En trevlig sådan hoppas jag!
Det ena har lett till det andra men nu är jag här igen. Lika förvånad som när jag hävdade att det inte är samma surah som reciteras?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in