Citat:
Ursprungligen postat av
Handfast
Nej en homosexuell människa kan inte välja bort sin läggning, så att jämföra med någon form av kriminell handling är fel på så många plan.
Det är högst troligt att homosexuella som lever i strikt religiösa länder förtrycker sin läggning efter som konsekvenserna är så fruktansvärda, låter det som ett samhälle du vill leva i? Jag vill bo i ett land där människor skall kunna älska och leva tillsammans med vem fan man behagar, utan någon rädsla.
Om det inte passar dig så snälla, flytta, byt land!
Att du fortsätter föra fram ditt argument där du likställer samkönade förhållanden med kriminella handlingar demonstrerar så klart och tydligt vilken oerhört inskränkt och obehaglig människa du är.
Du får självfallet tycka vad du vill om mig och ditt tyckande och konstaterande ändrar inte min personlighet och vem jag är. Jag kommer fortfarande att likställa det med kriminalitet, det innebär dock inte att jag tycker att homosexualiteten i sig är kriminellt utan jag likställer det med kriminalitet för att svara på din föregående fråga.
Nej man kan inte jämföra en läggning med en kriminell handling och själva läggningen är det ingen synd i sig det är handlingen som är avskyvärd. Om en tjuv tänker att hen ska tjuva men inte begår handlingen och håller tanken för sig själv så har ingen skada skett och det är då ingen synd.
En person kan och ska få attraheras av någon av samma kön, ett lik, ett träd, växter och allt annat men för det behöver personen i fråga inte utföra handlingen.
Om en tjuv attraheras/lockas av att råna en annan människa så kan tjuven helt visst få bort tanken eller åtminstone inte utföra handlingen precis som en homosexuell människa kan attraheras/lockas av någon av samma kön men kan helt visst slå bort tanken eller åtminstone inte utföra handlingen. det är ingen som tvingar en tjuv till att tjuva och det är ingen som tvingar en person att begå sexuella handlingar mot sin vilja.
Tvingas A att tjuva/råna någon, så har ett brott begått mot A, då A blivit tvingad.
Tvingas A att utföra sexuella handlingar mot sin vilja så har det begått ett brott mot A, då A blivit tvingad.