2013-06-05, 16:00
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlightenment
Han testar sig själv? jag fattar fan inte detta, fan vad sjukt. Allah är idiot?

Du finnar en motsvarighet i Job's bok.
Citera
2013-06-05, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Varför känner jag en sån broderlig kärlek till denna individ? Jo för att han delar allt i minsta beståndsdelar

https://www.youtube.com/watch?v=vQ0VI95OzB4

Hm intressant, här en annan idiot som säger att säga; "God Jul" är värre än att döda någon. Antar att han är en äkta muslim eftersom han inte är bög.

https://www.youtube.com/watch?v=FFW3ZNC8sjw
Citera
2013-06-05, 16:03
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Men det vet du väl. GT-'guden' .... särskild i koran-versionen ... är en sadist med krav om underkastelse, och detta är ett 'test'.

Citat:
Ursprungligen postat av Golden.Ration
Falsk dilemma.

Från rationalismens perspektiv: Helt korrekt.

Men det är islam (och GT) som skapar detta falska dilemma.
Citera
2013-06-05, 16:16
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Nej en homosexuell människa kan inte välja bort sin läggning, så att jämföra med någon form av kriminell handling är fel på så många plan.

Det är högst troligt att homosexuella som lever i strikt religiösa länder förtrycker sin läggning efter som konsekvenserna är så fruktansvärda, låter det som ett samhälle du vill leva i? Jag vill bo i ett land där människor skall kunna älska och leva tillsammans med vem fan man behagar, utan någon rädsla.
Om det inte passar dig så snälla, flytta, byt land!

Att du fortsätter föra fram ditt argument där du likställer samkönade förhållanden med kriminella handlingar demonstrerar så klart och tydligt vilken oerhört inskränkt och obehaglig människa du är.

Du får självfallet tycka vad du vill om mig och ditt tyckande och konstaterande ändrar inte min personlighet och vem jag är. Jag kommer fortfarande att likställa det med kriminalitet, det innebär dock inte att jag tycker att homosexualiteten i sig är kriminellt utan jag likställer det med kriminalitet för att svara på din föregående fråga.

Nej man kan inte jämföra en läggning med en kriminell handling och själva läggningen är det ingen synd i sig det är handlingen som är avskyvärd. Om en tjuv tänker att hen ska tjuva men inte begår handlingen och håller tanken för sig själv så har ingen skada skett och det är då ingen synd.

En person kan och ska få attraheras av någon av samma kön, ett lik, ett träd, växter och allt annat men för det behöver personen i fråga inte utföra handlingen.

Om en tjuv attraheras/lockas av att råna en annan människa så kan tjuven helt visst få bort tanken eller åtminstone inte utföra handlingen precis som en homosexuell människa kan attraheras/lockas av någon av samma kön men kan helt visst slå bort tanken eller åtminstone inte utföra handlingen. det är ingen som tvingar en tjuv till att tjuva och det är ingen som tvingar en person att begå sexuella handlingar mot sin vilja.

Tvingas A att tjuva/råna någon, så har ett brott begått mot A, då A blivit tvingad.
Tvingas A att utföra sexuella handlingar mot sin vilja så har det begått ett brott mot A, då A blivit tvingad.
Citera
2013-06-05, 16:19
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Nej man kan inte jämföra en läggning med en kriminell handling och själva läggningen är det ingen synd i sig det är handlingen som är avskyvärd. Om en tjuv tänker att hen ska tjuva men inte begår handlingen och håller tanken för sig själv så har ingen skada skett och det är då ingen synd.

Oavsett hur mycket du putsar på det semantik-kosmetisk är det fortfarande en falsk analogi.
Citera
2013-06-05, 16:21
Medlem
Nocets avatar
Citat:
Men jag håller inte med om att brott är impulsiva. Brottslingar planerar i förväg hur de ska gå tillväga trots att de vet med sig riskerna. Jo, du har läst om att straff inte har någon effekt eller ytterst liten effekt och är således inte avskräckande, detta har du läst om någonstans och är inte din spontana instinkt men mitt råd till dig är att noga överväga det du läser och inte köpa allt du läser och särskilt inte tro på saker och ting endast för att de passar överrens med dina förhoppningar och önskningar.

Nu är det inte så att all brottslighet per definition kräver uppsåt (skilj på culpa och dolus). Vad gäller impulsiva brottslingar så är inte uttrycket "tillfället gör tjuven" taget ur intet. Även här lyser du med din dumhet IP, igen.

/Nocet
Citera
2013-06-05, 16:28
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlightenment
Hm intressant, här en annan idiot som säger att säga; "God Jul" är värre än att döda någon. Antar att han är en äkta muslim eftersom han inte är bög.

https://www.youtube.com/watch?v=FFW3ZNC8sjw

Problemet är att ni inte förstår Islam och muslimer. Han förklarade klart och tydligt varför man inte skulle ''God jul''. Det är inte för att han vill att muslimer ska hata kristna eller nåt dylikt. Kristna firar jul för att fira Jesu födelse som även betraktas som Guds son inom kristendomen. Tanken på att Gud har avlat en son är inte förenligt med Guds majestät. Detta är lögn som människor själva hittat på om Gud. Gud gav aldrig Jesus ett sånt budskap om att Jesus skulle vara Guds son.

Så när en muslim säger god jul till någon innebär det att en muslim säger; gratulerar till Guds son och detta är helt emot vad Guds budskap handlar om. Är man en troende muslim säger man inte grattis till din falska religion eller Grattis till att Guds son föddes.
Citera
2013-06-05, 16:38
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Problemet är att ni inte förstår Islam och muslimer.

I din version: Alltför väl.

Citat:
Han förklarade klart och tydligt varför man inte skulle ''God jul''. Det är inte för att han vill att muslimer ska hata kristna eller nåt dylikt. Kristna firar jul för att fira Jesu födelse som även betraktas som Guds son inom kristendomen. Tanken på att Gud har avlat en son är inte förenligt med Guds majestät.

Du kanske presenterar en gnutte tolerans här .... motsatt i fallet av din homofosbiska hållning .... men ändå är du arrogant nog till att anse din egen guds-upfattning som exklusiv.

Citat:
Detta är lögn som människor själva hittat på om Gud. Gud gav aldrig Jesus ett sånt budskap om att Jesus skulle vara Guds son.

Och det vet du hur? Du som inte ens förstår vattendelningsfrågan.

Citat:
Så när en muslim säger god jul till någon innebär det att en muslim säger; gratulerar till Guds son och detta är helt emot vad Guds budskap handlar om.

--> Underkastelse.

Citat:
Är man en troende muslim säger man inte grattis till din falska religion eller Grattis till att Guds son föddes.

Inget förhindrar muslimer från att själv avstå från att säga god jul. Eller har USA tvingat islam till sånt, så ni är offer för en konspiration där också?
Citera
2013-06-05, 16:39
Medlem
Citat:
Problemet är att ni inte förstår Islam och muslimer. Han förklarade klart och tydligt varför man inte skulle ''God jul''. Det är inte för att han vill att muslimer ska hata kristna eller nåt dylikt. Kristna firar jul för att fira Jesu födelse som även betraktas som Guds son inom kristendomen. Tanken på att Gud har avlat en son är inte förenligt med Guds majestät. Detta är lögn som människor själva hittat på om Gud. Gud gav aldrig Jesus ett sånt budskap om att Jesus skulle vara Guds son.

Så när en muslim säger god jul till någon innebär det att en muslim säger; gratulerar till Guds son och detta är helt emot vad Guds budskap handlar om. Är man en troende muslim säger man inte grattis till din falska religion eller Grattis till att Guds son föddes.

De flesta mot-debattörer du har här förstår islam alldeles väl och ofta bättre än du, det är därför de är emot islam. Jag är sen inte förvånad att du tycker att det är värre att säga God Jul än att döda någon, förstår du detta?; du säger en sak och det är värre än mord på en människa!? Döda någon är då inte alls så allvarligt som att säga; God Jul. Det spelar ingen roll om Gud skapat en son eller inte, fattar du hur många äkta muslimer tycker du har fel?
Citera
2013-06-05, 16:46
Medlem
Citat:
Du får självfallet tycka vad du vill om mig och ditt tyckande och konstaterande ändrar inte min personlighet och vem jag är. Jag kommer fortfarande att likställa det med kriminalitet, det innebär dock inte att jag tycker att homosexualiteten i sig är kriminellt utan jag likställer det med kriminalitet för att svara på din föregående fråga.

En person kan och ska få attraheras av någon av samma kön, ett lik, ett träd, växter och allt annat men för det behöver personen i fråga inte utföra handlingen.

Om en tjuv attraheras/lockas av att råna en annan människa så kan tjuven helt visst få bort tanken eller åtminstone inte utföra handlingen precis som en homosexuell människa kan attraheras/lockas av någon av samma kön men kan helt visst slå bort tanken eller åtminstone inte utföra handlingen. det är ingen som tvingar en tjuv till att tjuva och det är ingen som tvingar en person att begå sexuella handlingar mot sin vilja.

Tvingas A att tjuva/råna någon, så har ett brott begått mot A, då A blivit tvingad.
Tvingas A att utföra sexuella handlingar mot sin vilja så har det begått ett brott mot A, då A blivit tvingad.

Skillnaden är milsvidd och din jämförelse fortsätter att vara förtryckande och kränkande.

En homosexuell människa skall INTE behöva välja bort sina känslor, det är odemokratisk och omänskligt att inte låta människor leva ut sin kärlek. Om en tjuv klarar av att slå bort tanken på att utföra en kriminell handling så är det enbart av godo, inget brott = inga brottsoffer som tar skada.

Ditt avslutande stycke påvisar med all önskvärd tydlighet vikten av att bekämpa fanatiker som dig, du är som sagt var en ond och obehaglig människa som när åsikter som angriper vårat samhälle likt en cancersvulst, så det ironiska blir väl att du faktiskt gör nytta när du skriver här. Du avslöjar dig och dina trosfänders illvilja och får fler människor att inse hur oförenligt islam är med en demokrati.
Citera
2013-06-05, 16:46
Medlem
Golden.Rations avatar
Har bara skumläst genom ett par sidor så min kritik kan vara missvisande men vad sysslar du med IslamPeace? Skärp dig förfan. Jag säger inte att du har fel utan att det är dags att gå en och annan Dawa-kurs om du vill fortsätta argumentera här.

Såg att du skrev till någon annan att denne kommer att brinna i helvete. Hur vet du det?
Citera
2013-06-05, 16:55
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden.Ration
Har bara skumläst genom ett par sidor så min kritik kan vara missvisande men vad sysslar du med IslamPeace? Skärp dig förfan. Jag säger inte att du har fel utan att det är dags att gå en och annan Dawa-kurs om du vill fortsätta argumentera här.

En kurs i riktig vetenskap och filosofi skulle vara ännu bättre. Men det är positivt att du framför en kritik av IPs debatt-nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in