2013-06-05, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Vad menar du, att det är osannnolikt med flera GM, att de träder fram eller att KJ är inblandad?
du måste nog förklara logiken för mig.
Att det skulle ha varit flera personer inblandade i ett sådant här vidrigt brott, ser jag personligen som osannolikt.
Jag anser brottet har begåtts i en bostad, men inte i KJ:s bostad, som har med stor sannolikhet kontrollerats mycket grundligt.
Citera
2013-06-05, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Du inser väl att åklagarna inte gått ut med allt de har?
De påstår att de har mer att komma med, men vad det är återstår att se.
Citera
2013-06-05, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Att det skulle ha varit flera personer inblandade i ett sådant här vidrigt brott, ser jag personligen som osannolikt.
Jag anser brottet har begåtts i en bostad, men inte i KJ:s bostad, som har med stor sannolikhet kontrollerats mycket grundligt.

Vilken bostad avser du då om det ej är KJ's bostad.

Föräldrarnas eller VB's för fler bostäder finns inte som kan direkt kopplas till inblandade. Eller menar du "fritidshuset" som ägs av KJ's föräldrar.
Citera
2013-06-05, 18:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jo, men det är väl rätt vanligt att man återupptar kontakten med ett fd ex? Kanske på ett annat plan, men så ovanligt är det inte.

Att hon försvann på joggingturen skrevs mest i början. Varför det skrevs så var nog kopplingen till fritidskläderna. Hon hade inte precis på sig några löparkläder, utan snarare fritidskläder som jag bedömmer det.

Det ovanliga är, att om hon återupptog kontakten med sitt ex. att han var den siste kände som såg henne vid liv och att hon senare hittades mördad och styckad.

Vi vet inte vilken typ av kläder hon brukade springa i, och det vi vet om klädsels är inte speciellt konstigt att löpa i. Jämför med KJ som tar en löparrunda iklädd skyddsmask, tydligen inget konstigt, finns olika sorters mode. Någon reagerade på vita skor? Finns det inte vita gympadojor?
Citera
2013-06-05, 18:46
Medlem
Citat:
Nej jag påstår inte att tekniska bevis kan inte binda honom till brottet. Utan jag ser till vad som nu kommit fram och då finns det ingenting som binder honom till brottet.
Om exempelvis kniven som sannolikt användes kom fram och det fanns blod från VB på den, då skulle han ligga väldigt dåligt till, men det är endast en teori.

Okej. Jag har bott 20 år med min tjej och kan sätta mitt huvud på att det inte finns hennes blod i bagaget på min bil. Jag menar att sannolikheten är väldigt låg för att VBs blod skall finnas i bagaget på en bil som tillhör en kompis.
Citera
2013-06-05, 18:46
Medlem
Citat:
Jag anser om KJ hade planerat att mörda VB hade mordet skett ute i område där ingen bebyggelse finns.
Kroppen hade legat på samma ställe som mordplatsen, eller varit nedgrävd, han skulle säkert använt spade och inte skyffel som nämts och inget rep heller.
Jag ser det som orimligt någon skulle ha börjat stycka kroppen och flytta kroppsdelar till annat ställe, fanns ingen mening med det och förenat med enorma risker.

Om KJ hade mördat VB i häftig ilska alltså ett dråp och han sedan i panik skall ta bort kroppen från bostaden, hade han varit tvungen att stycka kroppen och sedan ta ut kroppsdelar.
VB vägde 60 kg därför skulle det ha varit stora problem att ta ut en sådan tung kropp ensam från bostaden.
Men där finns ett problem, vissa kroppsdelar var placerade inne i gula huset och vissa utanför, som fanns ingen orsak att göra i sådant fall.

Om mordet skett i bil, hade brottsplats hittats.
Nu har ingen brottsplats hittats i bostaden, därför kan bortses från ovan scenarium.

Sedan måste sägas att han visste säkert KJ om någonting sådant allvarligt skulle hänt VB, är han den första som skulle ha blivit misstänkt och häktad, som också skedde.
Vad jag kan inse fanns det inget motiv för KJ att ta livet av VB och det var VB som kom till KJ.

Jag anser KJ har haft ingenting med mordet på VB att göra och han är inte någon gärningman, utan det är här på forumet som skapat honom som gärningsman och kommit med diagnoser på honom.
Finns ingen möjlighet att ens väcka åtal mot honom, det finns inga bevis att han begått något mord.
För att kunna döma någon för mord måste det finnas starka bevis, vad som nu finns är ingenting, precis som advokaten säger, åklagarna famlar i mörker.

Jag anser det är också onödigt med två försvarare, när fallet är så självklart att han kommer att bli frikänd.

Ditt resonemang angående själva mordet och styckningen utgår från uppfattningen att GM är psykiskt frisk. Men tänk om GM inte är frisk utan har drivits av behovet att få stycka och skända en människokropp. Det är ju denna tanke som gjort det intressant att diskutera dödandet av KJ´s hund.
Citera
2013-06-05, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Okej. Jag har bott 20 år med min tjej och kan sätta mitt huvud på att det inte finns hennes blod i bagaget på min bil. Jag menar att sannolikheten är väldigt låg för att VBs blod skall finnas i bagaget på en bil som tillhör en kompis.
Du måste se till att VB tränade karate och de brukar få för sig de skall klyva tegelstenar blandannat, om hon gjort något liknande är det lätt att skada sig och få blodflöde.
Åklagarna har aldrig sagt var de här blodet fanns.
Citera
2013-06-05, 18:56
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Uppgiften kommer med stor sannolikhet från KJ och sen har det bl.a. hamnat i tråden av någon/några som förmodligen hört detta via KJ eller närstående KJ. Finns inget från polisen som säger att hon fick/sände sms just p.g.a. hon var irriterad. Några tidigare poster nämnde detta om sms och att någon fått det men inte läst det förrän senare på kvällen om jag kom ihåg rätt.
Kanske någon har bättre koll på poster gällande sms den kvällen så vore det tacksamt med sida/länk dit.

Här är det i både tal och skrift.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16749787.ab

"motionera lite" har blivit en joggingtur dessutom.
Citera
2013-06-05, 18:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Vilken bostad avser du då om det ej är KJ's bostad.

Föräldrarnas eller VB's för fler bostäder finns inte som kan direkt kopplas till inblandade. Eller menar du "fritidshuset" som ägs av KJ's föräldrar.

Om det visar sig att det inte finns spår i någon av de undersökta bostäderna inklusive sommarstugan tycker jag att man ska låta en hund ta en sniff i VB bostad.

Har frågat tidigare, ingen som vet? Är mamman svensk medborgare? Vad skulle ske om styvpappan lämnar henne eller om hon begått ett allvarligt brott, enkel till Pattaya?

Jag har fått PM(är postat i tråden) som säger att mamman är psykiskt sjuk, sitter bara framför datorn hela dagarna. Då kan man ju undra, på vilket vis är hon sjuk?

Jag vill bara kunna utesluta detta, tror knappt på det själv, men ingen omöjlighet. Så länge vi inte vet var styvpappan var det aktuella dygnet så är mammans trovärdighet på samma nivå som alla andra inblandade i det här fallet tycket jag. Eller är man immun bara för att man är mor och invandrare?
Citera
2013-06-05, 18:57
Medlem
TiltRages avatar
Citat:
Du måste se till att VB tränade karate och de brukar få för sig de skall klyva tegelstenar blandannat, om hon gjort något liknande är det lätt att skada sig och få blodflöde.
Åklagarna har aldrig sagt var de här blodet fanns.

Brukar man inte lägga om sådana sår i så fall? Kan inte tänka mig att ett sådant sår har runnit så pass mycket ett bra tag efter ett träningspass att det forsar ut i en bil. Det låter alldeles för osannolikt, särskilt om det är mer än bara ett litet stänk vilket jag iofs inte vet något om (mängden alltså).
Citera
2013-06-05, 18:59
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om det visar sig att det inte finns spår i någon av de undersökta bostäderna inklusive sommarstugan tycker jag att man ska låta en hund ta en sniff i VB bostad.

Har frågat tidigare, ingen som vet? Är mamman svensk medborgare? Vad skulle ske om styvpappan lämnar henne eller om hon begått ett allvarligt brott, enkel till Pattaya?

Jag har fått PM(är postat i tråden) som säger att mamman är psykiskt sjuk, sitter bara framför datorn hela dagarna. Då kan man ju undra, på vilket vis är hon sjuk?

Jag vill bara kunna utesluta detta, tror knappt på det själv, men ingen omöjlighet. Så länge vi inte vet var styvpappan var det aktuella dygnet så är mammans trovärdighet på samma nivå som alla andra inblandade i det här fallet tycket jag. Eller är man immun bara för att man är mor och invandrare?
Ingen är väl immun, men det känns lite osmakligt att börja spekulera om en person som precis upplevt det värsta en förälder kan uppleva om det inte finns en jävligt bra grund för det
Citera
2013-06-05, 19:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Ingen är väl immun, men det känns lite osmakligt att börja spekulera om en person som precis upplevt det värsta en förälder kan uppleva om det inte finns en jävligt bra grund för det

Det var ju också ett resonemang, så om en fru i ett äktenskap mördas och ingenting konkret finns på mannen så ska man inte spekulera i om det kan vara mannen då? Det måste ju vara det värsta den mannen upplevt.

Har du något mer konkret mot KJ än att det hittats blod på en plats som KJ har anknytning till? Och att KJ har anknytning betyder ju inte att ingen annan också har det, eller?

EDIT;Och är det någon i den här soppan som jag skulle kunna tänka mig sysslar med ritualer och annat som något slags tvång så är det mamman, hon tror ju dessutom på hokuspokus. Hon var ju tvungen att hämta VB själ vid det gula huset, men frågan är om den inte redan var förlorad, det har ju setts nattramnar cirkulera i området.
Senast redigerad av OY 2013-06-05 kl. 19:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in