2013-06-05, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ytterligare en möjlighet är att FB-uppdateringen är feltolkad. Raden

”Ska nu ut och motionera lite och sedan till kompis och plugga”

ska kanske tolkas som tre separata händelser

Först ut o motionera
Sedan till en kompis
Och sist plugga

Hon verkar ju inte ha varit hundraprocentig på svenskan så hon kan ju ha missat ett "sedan" eller "sist" före plugga.

Det låter ju vettigt att det kan vara så. Då är frågan- hade hon med sig pluggmaterial eller inte? Det vet vi inte tror jag, eller hur?
Citera
2013-06-05, 17:46
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ytterligare en möjlighet är att FB-uppdateringen är feltolkad. Raden

”Ska nu ut och motionera lite och sedan till kompis och plugga”

ska kanske tolkas som tre separata händelser

Först ut o motionera
Sedan till en kompis
Och sist plugga

Hon verkar ju inte ha varit hundraprocentig på svenskan så hon kan ju ha missat ett "sedan" eller "sist" före plugga.

Det där har varit min tanke med!
Men om det är så får vi nog aldrig reda på och de gäller nog minst 60% av alla frågor och funderingar vi har runt detta!
Citera
2013-06-05, 17:49
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Jag anser om KJ hade planerat att mörda VB hade mordet skett ute i område där ingen bebyggelse finns.
Kroppen hade legat på samma ställe som mordplatsen, eller varit nedgrävd, han skulle säkert använt spade och inte skyffel som nämts och inget rep heller.
Jag ser det som orimligt någon skulle ha börjat stycka kroppen och flytta kroppsdelar till annat ställe, fanns ingen mening med det och förenat med enorma risker.

Om KJ hade mördat VB i häftig ilska alltså ett dråp och han sedan i panik skall ta bort kroppen från bostaden, hade han varit tvungen att stycka kroppen och sedan ta ut kroppsdelar.
VB vägde 60 kg därför skulle det ha varit stora problem att ta ut en sådan tung kropp ensam från bostaden.
Men där finns ett problem, vissa kroppsdelar var placerade inne i gula huset och visa utanför, som fanns ingen orsak att göra i sådant fall.

Om mordet skett i bil, hade brottsplats hittats.
Nu har ingen brottsplats hittats i bostaden, därför kan bortses från ovan scenarium.

Sedan måste sägas att han visste säkert KJ om någonting sådant allvarligt skulle hänt VB, är han den första som skulle ha blivit misstänkt och häktad, som också skedde.
Vad jag kan inse fanns det inget motiv för KJ att ta livet av VB och det var VB som kom till KJ.

Jag anser KJ har haft ingenting med mordet på VB att göra och han är inte någon gärningman, utan det är här på forumet som skapat honom som gärningsman och kommit med diagnoser på honom.
Finns ingen möjlighet att ens väcka åtal mot honom, det finns inga bevis att han begått något mord.
För att kunna döma någon för mord måste det finnas starka bevis, vad som nu finns är ingenting, precis som advokaten säger, åklagarna famlar i mörker.

Jag anser det är också onödigt med två försvarare, när fallet är så självklart att han kommer att bli frikänd.
Frikänd?
Vad vet du som inte vi andra vet?
Citera
2013-06-05, 17:50
Medlem
Citat:
Så han sitter häktad på sannolika skäl pga Flashbacks teorier? Mitt förtroende för rättsapparaten är lite högre, faktiskt
Det är självklart att KJ skulle häktas och kontrolleras, som hans bostad och bil, något annat hade varit tjänstefel.
Citera
2013-06-05, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Alltså den här tusenfaldigt omtuggade uppgiften om att hon var irriterad på någon och sms:at med anledning av det, varifrån kommer den egentligen från början?

Det är möjligtvis inte så att det är "pluggkompisen" AKA KJ som uppgett detta för polisen som sedan vidarebefordrat uppgiften till allmänheten? Eller vet vi säkert att det är en tredje person?

Om det är KJ så blir det ju plötsligt mest troligt att det bara handlar om vilseledning...

Uppgiften kommer med stor sannolikhet från KJ och sen har det bl.a. hamnat i tråden av någon/några som förmodligen hört detta via KJ eller närstående KJ. Finns inget från polisen som säger att hon fick/sände sms just p.g.a. hon var irriterad. Några tidigare poster nämnde detta om sms och att någon fått det men inte läst det förrän senare på kvällen om jag kom ihåg rätt.
Kanske någon har bättre koll på poster gällande sms den kvällen så vore det tacksamt med sida/länk dit.
Citera
2013-06-05, 17:54
Medlem
Citat:
Nej det är självklart den behöver inte finnas i hemmet, men vad som är viktigt är att hitta brottsplatsen var den än finns.

Blodspår som hittats är inte säkert det har med något brott att göra.

Det advokaten sagt är att det kommer från att VB tränat kampsort och skadat sig, jag antar han pratat med KJ om det.

Åklagaren har inte uttalat att det är i bilen spåren fanns, men de spåren är sannolikt betydelselösa därför de kände varandra sedan tidigare.
Det hade varit annat om inte KJ känt VB sedan tidigare, då hade blodspåren kunnat bli till bevis.

Den som vittnar idag måste framträda med namn i förhören som sedan är offentlig i förundersökningen, därför är det lätt att bli utsatt för hämd, därför anser jag många vågar inte vittna, ett vittne borde kunna få vara anonym, att de finns i polisens arkiv är en annan sak.
Jag anser det här är ett svartsjukedrama, som jag anser passar in för traditioner som finns i vissa länder.

Med ditt resonemang, skall inga tekniska bevis binda KJ till brottet. Om polisen hittar VBs händer och finns kött och blod från KJ under hennes naglar, då, kan försvarsadvokaten säga att det finns förklariga skäl till det, de var vänner!! Menar du så?
Citera
2013-06-05, 17:55
Medlem
Jeremiahs avatar
Är det nån mer än jag som upplever tråden som en loop? Samma frågor,rykten och fantasier återkommer. Jag tror inte ämnet kommer vidare förrän fler detaljer kommer ut.

Tycker tråden har utvecklats till torrbrytning mellan vilka som är mest pålästa i diverse ämnen istället för att försöka nysta i mordet.

Antingen är det så enkelt att MG är gripen och han är ensam om dådet och att det handlar om en s.k. transportstyckning.

eller

så är det en helt otrolig konspiratorisk gärning som ingen har en aning om.

Man kan dock konstatera att fantasier finns det gott om.

Jag tror på det första alternativet.
Citera
2013-06-05, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Frikänd?
Vad vet du som inte vi andra vet?
Du måste se till logiken i fallet, det som kunde förändra saken är om det kom fram att det fanns flera personer inblandade där KJ varit en av dem, men det kan ses som osannolikt.
Citera
2013-06-05, 18:02
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Du måste se till logiken i fallet, det som kunde förändra saken är om det kom fram att det fanns flera personer inblandade där KJ varit en av dem, men det kan ses som osannolikt.
Vad menar du, att det är osannnolikt med flera GM, att de träder fram eller att KJ är inblandad?
du måste nog förklara logiken för mig.
Citera
2013-06-05, 18:05
Medlem
-silent-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Är det nån mer än jag som upplever tråden som en loop? Samma frågor,rykten och fantasier återkommer. Jag tror inte ämnet kommer vidare förrän fler detaljer kommer ut.

Tycker tråden har utvecklats till torrbrytning mellan vilka som är mest pålästa i diverse ämnen istället för att försöka nysta i mordet.

Antingen är det så enkelt att MG är gripen och han är ensam om dådet och att det handlar om en s.k. transportstyckning.

eller

så är det en helt otrolig konspiratorisk gärning som ingen har en aning om.

Man kan dock konstatera att fantasier finns det gott om.

Jag tror på det första alternativet.

Klickade just på tråden med tanken i huvudet om att det är väll samma gamla som i de 700 senaste sidorna. Det är väll dock ganska naturligt när vi inte får så mycket ny information. Med så här många skribenter blir det oundvikligt att samma teorier läggs fram om och om igen.
Citera
2013-06-05, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Med ditt resonemang, skall inga tekniska bevis binda KJ till brottet. Om polisen hittar VBs händer och finns kött och blod från KJ under hennes naglar, då, kan försvarsadvokaten säga att det finns förklariga skäl till det, de var vänner!! Menar du så?
Nej jag påstår inte att tekniska bevis kan inte binda honom till brottet. Utan jag ser till vad som nu kommit fram och då finns det ingenting som binder honom till brottet.
Om exempelvis kniven som sannolikt användes kom fram och det fanns blod från VB på den, då skulle han ligga väldigt dåligt till, men det är endast en teori.
Citera
2013-06-05, 18:21
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Nej jag påstår inte att tekniska bevis kan inte binda honom till brottet. Utan jag ser till vad som nu kommit fram och då finns det ingenting som binder honom till brottet.
Om exempelvis kniven som sannolikt användes kom fram och det fanns blod från VB på den, då skulle han ligga väldigt dåligt till, men det är endast en teori.

Du inser väl att åklagarna inte gått ut med allt de har?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in