2013-06-04, 21:52
Medlem
injections avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Bra val! Min personliga favorit av de tre och som jag sagt tidigare den bästa all-round parfymen.

Vi får hoppas på det. Skulle gärna lägga beslag på alla varianter i A*men Pure-serien innan det är klart.

Hmm...men det var ett blindköp. Tur att jag gillade den,för mycket citrus för min smak men det är fräscht

Jag har inte en enda från Thierry Mugler. Så fort jag får tag på Pure Havane så blir det definitivt next buy, även om jag aldrig luktat på nån av dem. Jag ser att du också beställt Dior homme intense, hmmm...du kommer inte ångra dig...den bästa jag äger... används bara för speciella sammanhang
Senast redigerad av injection 2013-06-04 kl. 22:24.
Citera
2013-06-04, 22:28
Medlem
Nic78s avatar
Ser jag Pure Havane någonstans ska jag se till att tipsa dig.

Ja DHI är en riktigt fin parfym. Det blir min första flaska sen de har förändrat formulan så den ska bli spännande att ta del av.
Citera
2013-06-05, 13:24
Medlem
injections avatar
schysst av dig...

Ja, skriv sen va du tycker...(vintage) vs reformulation!
Citera
2013-06-05, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
215kr för 30 ml på Nordicfeel.

nej, tycker du ska o kolla upp beautystore.se som äga av parfym .se och är billigare än deras egen på alla parfymer och precis samma utbud osv.
Citera
2013-06-05, 16:54
Medlem
pocahontas väns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Bra sommardoft, jag gillar den. Enbart haft den på prov tidigare. Mycket av vad som skrivs på Basenotes om den håller jag med om. Hållbarheten är god. Däremot hade jag jag köpt GIT över denna, då jag finner dessa vara i samma "genre", på något vis. En väldigt "grön doft"...
Okej, tack! Jag är väldigt intresserad av Bond No.9 huset men tycks inte hitta någon parfym där ifrån som väcker habegär.
Citera
2013-06-05, 17:18
Medlem
J.Bergs avatar
Citat:
Ser jag Pure Havane någonstans ska jag se till att tipsa dig.

Ja DHI är en riktigt fin parfym. Det blir min första flaska sen de har förändrat formulan så den ska bli spännande att ta del av.

Har dom ändrat formulan i DHI?
Citera
2013-06-05, 17:42
Medlem
hur länge brukar parfymer hålla om man förvarar dem mörkt i garderoben?=)
Citera
2013-06-05, 18:13
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Berg
Har dom ändrat formulan i DHI?

Ja, två gånger dessutom.
Originalet släpptes 2007 sen skedde en modifiering tidigt under 2011 men den är det inte många som känner till för inte ens den mest erfarna parfymisten kan känna någon direkt skillnad eller mina erfarenheter. Senare under 2011 gjordes en större modifiring av formulan där man ändrade en del av noterna. Man har bland annat byt ut vaniljen i original versionen mot päron i den senare.
Citera
2013-06-05, 18:19
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grehn
hur länge brukar parfymer hålla om man förvarar dem mörkt i garderoben?=)

Vissa parfymer kommer med ett bäst före-datum men i normala fall så kan dem hålla livet ut så länge du förvarar dem mörkt och svalt.
Citera
2013-06-05, 18:22
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grehn
nej, tycker du ska o kolla upp beautystore.se som äga av parfym .se och är billigare än deras egen på alla parfymer och precis samma utbud osv.

Och betala mer? Låter ju vettigt...
Citera
2013-06-05, 18:45
Medlem
Citat:
Vissa parfymer kommer med ett bäst före-datum men i normala fall så kan dem hålla livet ut så länge du förvarar dem mörkt och svalt.

okej, låter bra! ,hittar inge bäst-före-datum på någon av mina parfymers flaskor eller förpackningar.
Citera
2013-06-05, 18:46
Medlem
J.Bergs avatar
Citat:
Ja, två gånger dessutom.
Originalet släpptes 2007 sen skedde en modifiering tidigt under 2011 men den är det inte många som känner till för inte ens den mest erfarna parfymisten kan känna någon direkt skillnad eller mina erfarenheter. Senare under 2011 gjordes en större modifiring av formulan där man ändrade en del av noterna. Man har bland annat byt ut vaniljen i original versionen mot päron i den senare.

Jaha, fan.. Hade jag ingen aning om. Jag är ett superfan av Dior Homme, och luktade på Intense, kände att den var något inslag sötare än den vanliga. Men tråkigt om vanilj är borta. Gillar ju vanilj.. Men ska nog ändå köpa Dior Homme
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in