2013-04-04, 16:14
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Jo, fast många anser den vara mer unisex vilket jag håller med om. Sen är det ju en smaksak om när på året den passar bäst. Tror själv den skulle passa bra just nu samt till hösten. Men inte till sommaren. Där vet jag inte riktigt vad jag ska satsa på.
Vilka Malle har du testat? Jag fick även med Geranium Pour Monsieur, som på pappret låter som en riktigt bra doft, men jag vill inte sampla fler dofter just nu för näsan måste få vila lite .
Citera
2013-04-04, 16:18
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Vilka Malle har du testat? Jag fick även med Geranium Pour Monsieur, som på pappret låter som en riktigt bra doft, men jag vill inte sampla fler dofter just nu för näsan måste få vila lite .
Förutom Portrait och Une Rose har jag testat Dries van Noten, L'Eau d'Hiver och Bigarade Concentree. Finns ju visserligen en uppsjö till att testa men tar en sak i taget
Citera
2013-04-04, 16:32
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Förutom Portrait och Une Rose har jag testat Dries van Noten, L'Eau d'Hiver och Bigarade Concentree. Finns ju visserligen en uppsjö till att testa men tar en sak i taget
Vad tyckte du om de övriga då? Har inte testat mer än Une Rose av ovanstående.

Edit: Kunde inte hålla mig, så jag sprayade lite Geranium Pour Monsieur på en ledig yta på armen. Första reaktionen var fluorskölj - typ Flux med mintsmak. Sedan började det dofta operationssal med diverse bakteriedödande medel. Nu doftar det mest sjukhus + bitter lakrits. Ett riktigt vider till doft .
Senast redigerad av irrbloss 2013-04-04 kl. 16:38.
Citera
2013-04-04, 16:40
Medlem
Citat:
Det kan ta ett tag, skulle inte börja oroa mig än.

Mycket riktigt, fick mina samples idag.

Synd bara att man har årets förkylning just nu och knappt kan känna dofter öht :\
Citera
2013-04-04, 17:20
Medlem
irrblosss avatar
Testade nu Creed Erolfa - påminner lite om Millesime Imperial fast mycket stiligare och bättre. Nästan så att det kanske skulle bli ett köp inför sommaren. Lätt doft med klass utan uppenbara citrusnoter. Kanske kan bli lite tung riktigt heta dagar då det finns lite sandelträ i basen.
Citera
2013-04-04, 17:39
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Testade nu Creed Erolfa - påminner lite om Millesime Imperial fast mycket stiligare och bättre. Nästan så att det kanske skulle bli ett köp inför sommaren. Lätt doft med klass utan uppenbara citrusnoter. Kanske kan bli lite tung riktigt heta dagar då det finns lite sandelträ i basen.
Hur var det, var det CC no.1 som du köpte? 5600kr?
Citera
2013-04-04, 17:47
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hur var det, var det CC no.1 som du köpte? 5600kr?
Japp, något för dyrt men ändå värt det. Älskar den, delar första plats med Invasion Barbare på min personliga topplista. Fick som sagt även en massa samples, bland annat 1872 från Clive Christian, hade inte du testat och inte gillade den? Tycker personligen att den är riktigt trevlig. Fräsch, grön och ganska diskret trots att den är väldigt annorlunda.
Citera
2013-04-04, 18:11
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Japp, något för dyrt men ändå värt det. Älskar den, delar första plats med Invasion Barbare på min personliga topplista. Fick som sagt även en massa samples, bland annat 1872 från Clive Christian, hade inte du testat och inte gillade den? Tycker personligen att den är riktigt trevlig. Fräsch, grön och ganska diskret trots att den är väldigt annorlunda.
Är på jakt efter en parfym med kokosnot 'ish i sig inför sommaren, men efter det så har jag nästan styrt in mig på Invasion Barbare, med Eurons pris i dagsläget blir det ca 1750kr inkl frakt, och det är ju som Creed ungefär, även om IB "bara" är 60ml. IBs hållbarhet och projektion återfinns i få andra, gillar att man kan ha på sig den ett helt dygn och känna av den bra ändå, skjortan kan dofta i 3-4 dygn, fantastiskt. Btw, Är det nån här som köpt IB direkt från snubbarna på MDCI och det funkar utan problem?

Den enda parfym jag ogillat hittills är spermasvett-parfymen jag inte kommer ihåg namnet på, generellt så gillar jag de flesta i olika hög grad såklart. Jag gillade 1872, men inte tillräckligt mycket för det priset (tror den ligger på 1500kr eller nåt)
Citera
2013-04-04, 18:31
Medlem
Citat:
Underskattad, eller den får aldrig någon uppmärksamhet när Creed kommer på tal. Bättre än MI, i min mening.
Citera
2013-04-04, 18:32
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Den enda parfym jag ogillat hittills är spermasvett-parfymen jag inte kommer ihåg namnet på, generellt så gillar jag de flesta i olika hög grad såklart. Jag gillade 1872, men inte tillräckligt mycket för det priset (tror den ligger på 1500kr eller nåt)
Haha, Secretions Magnifiques. Även om jag tycker folk överdriver dess äcklighet så kan man ju inte påstå att det är något man skulle vilja bära . IB är ju som sagt riktigt bra, fast tyvärr ingen sommardoft. Passar bra alla årstider utom just på sommaren. Favoritårstid för mig är våren när solen skiner men det fortfarande är kall frisk luft.
Citera
2013-04-04, 18:34
Medlem
Secretions Magnifiques doftar precis som en pust ifrån en sopbil.
Citera
2013-04-04, 18:53
Medlem
3rds avatar
Citat:
Vad tyckte du om de övriga då? Har inte testat mer än Une Rose av ovanstående.

Edit: Kunde inte hålla mig, så jag sprayade lite Geranium Pour Monsieur på en ledig yta på armen. Första reaktionen var fluorskölj - typ Flux med mintsmak. Sedan började det dofta operationssal med diverse bakteriedödande medel. Nu doftar det mest sjukhus + bitter lakrits. Ett riktigt vider till doft .
Dries Van Noten - En bomb av sandelträ, vanilj och saffran. Blir helt okej efter ett tag men vägen dit är ganska lång. Väldigt intensiv doft. Helt klart släppt vid fel årstid (dvs nyligen).

L'Eau d'Hiver - Vet inte vad jag ska säga riktigt. Det är en intressant doft som ändrar karraktär hela tiden. I början luktar den mest som pudrig talk eller kanske som plåster alt bandage. Senare blir den lite mer träig och acceptabel. Inget jag skulle lägga pengar på.

Bigarade Concentree - En citrusdoft som har en väldigt sur öppning. Lugnar dock ner sig efter ett tag. Inget som sticker ut bland alla citrus-dofter kanske. Påminner lite om en duschtvål från Molton Brown, tror den hette bushukan citrus el nåt.

Många av Malle-dofterna verkar onekligen vara lite skumma faktiskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in