Citat:
Ursprungligen postat av
Islampeace
Men jag håller inte med om att brott är impulsiva. Brottslingar planerar i förväg hur de ska gå tillväga trots att de vet med sig riskerna. Jo, du har läst om att straff inte har någon effekt eller ytterst liten effekt och är således inte avskräckande, detta har du läst om någonstans och är inte din spontana instinkt men mitt råd till dig är att noga överväga det du läser och inte köpa allt du läser och särskilt inte tro på saker och ting endast för att de passar överrens med dina förhoppningar och önskningar.
Ta Saudiarabien t.ex. På fredagar ser du guldaffärer, banker och andra ställen stå helt öppna, då de går till fredagsbönen, utan att någon rör något. De vet med sig vad straffet skulle bli och om du har blivit av med handen i Saudiarabien är en skam utan dess like. Stöld betraktas som ytterst omoraliskt i Saudiarabien, lägg märke till att jag använder ordet ytterst eftersom det inte exisetar nåt annat ord som kan beskriva hur omoraliskt stöld betraktas i Saudiarabien.
Förekommer stöld ännu i landet? Svar ja! Är det utbrett? svar absolut inte. Samma sak är det med homosexualitet. Är det utbrett i Saudiarabien? Svar nej. Förekommer det i landet? svar ja. En försvinnande del eller ännu mindre.
Åter till frågan: Du frågade var varför homosexuella inte låter bli att begå handlingen? Med frågan ville du säga att de inte har nåt val men det har de precis som en tjuv har ett val mellan att tjuva och inte tjuva för att straffet i vissa länder innebär avsaknaden av lemmar och kroppsdelar. Så varför tjuvar människor i de länderna trots hårda straff?
Nej en homosexuell människa kan inte välja bort sin läggning, så att jämföra med någon form av kriminell handling är fel på så många plan.
Det är högst troligt att homosexuella som lever i strikt religiösa länder förtrycker sin läggning efter som konsekvenserna är så fruktansvärda, låter det som ett samhälle du vill leva i? Jag vill bo i ett land där människor skall kunna älska och leva tillsammans med vem fan man behagar, utan någon rädsla.
Om det inte passar dig så snälla, flytta, byt land!
Att du fortsätter föra fram ditt argument där du likställer samkönade förhållanden med kriminella handlingar demonstrerar så klart och tydligt vilken oerhört inskränkt och obehaglig människa du är.