2013-06-05, 15:19
Bannlyst
Som jag förstått det så är manlig våldtäkt ett sätt att bestraffa i vissa arabländer. Har jag fattat helt fel?
Citera
2013-06-05, 15:21
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nocet
Brottslighet och juridik vet jag av erfarenhet är något som får IP's hjärna att kortsluta. Jag uppskattar att du försöker diskutera det sakligt men tro mig, det kommer inte nå fram.

/Nocet

"What isn't compulsary is forbidden" i IPs värld av självutnämnde 'absoluter'.
Citera
2013-06-05, 15:31
Medlem
Hade en vansinnig diskussion med en arbetskamrat som är muslim om homosexualitet, han påstod på fullt allvar att det finns inga homosexuella muslimer, jag påpekade att min vän som är homosexuell är tillsammans och sambo med en muslimsk Tunisisk dito, han svarade att han inte är en äkta muslim. På frågan om hur detta hänger ihop svarade han: Gud skapar inga muslimer med homosexuell läggning. Vad säger man till en sån människa? Jag gick därifrån med klåda i nävarna.
Citera
2013-06-05, 15:35
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlightenment
Hade en vansinnig diskussion med en arbetskamrat som är muslim om homosexualitet, han påstod på fullt allvar att det finns inga homosexuella muslimer, jag påpekade att min vän som är homosexuell är tillsammans och sambo med en muslimsk Tunisisk dito, han svarade att han inte är en äkta muslim. På frågan om hur detta hänger ihop svarade han: Gud skapar inga muslimer med homosexuell läggning. Vad säger man till en sån människa? Jag gick därifrån med klåda i nävarna.

"No true scotsman" är ett mycket uppskattat pseudo-argument blant GT-'gudens' mera fanatiska anhängare.

Det finns inte mycket att göra åt det, eftersom dessa individer oftast tror att 'Logik' är en stad på Mars.
Citera
2013-06-05, 15:36
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:

Din arbetskamrat har inte pratat av eget begär och har således rätt. En muslim kan inte vara homosexuell. Muslim innebär exakt och precist underkasta sig Guds vilja. Homosexualitet är förbjudet enligt islam och koranen, Koranen är från Gud, alltså säger Gud att homosexualitet är förbjudet därför kan man inte vara homo samtidigt säga att man underkastar sig Guds vilja och det är exakt det man inte gör.
Citera
2013-06-05, 15:42
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Din arbetskamrat har inte pratat av eget begär och har således rätt. En muslim kan inte vara homosexuell. Muslim innebär exakt och precist underkasta sig Guds vilja. Homosexualitet är förbjudet enligt islam och koranen, Koranen är från Gud, alltså säger Gud att homosexualitet är förbjudet därför kan man inte vara homo samtidigt säga att man underkastar sig Guds vilja och det är exakt det man inte gör.

Men muslimer verkar inte vara så bra på att veta vad 'guds' vilja är .... med tanke på all det intern-muslimska våldet och användandet av "no true scotsman"-argumentet.

Det har ju blivit en helt egen gren av taqiyya-apologetiken att retorisk tvätta sina händer istället för att relatera hederligt till kritik.
Citera
2013-06-05, 15:44
Medlem
Citat:

Han är muslim sedan födsel enligt egen utsago, enligt honom är det inget körkort man måste ta, gud skapade honom homosexuell för att sedan dissa honom för detsamma då eller? En gud kan väl med lätthet skapa en mänsklighet heterosexuella ?
Senast redigerad av enlightenment 2013-06-05 kl. 15:47.
Citera
2013-06-05, 15:49
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Han är muslim sedan födsel enligt egen utsago, enligt honom är det inget körkort man måste ta, gud skapade honom homosexuell för att sedan dissa honom för detsamma då eller? En gud kan väl med lätthet skapa en mänsklighet heterosexuella ?

Men det vet du väl. GT-'guden' .... särskild i koran-versionen ... är en sadist med krav om underkastelse, och detta är ett 'test'.
Senast redigerad av Bogomil 2013-06-05 kl. 15:52.
Citera
2013-06-05, 15:55
Medlem
Islampeaces avatar
Varför känner jag en sån broderlig kärlek till denna individ? Jo för att han delar allt i minsta beståndsdelar

https://www.youtube.com/watch?v=vQ0VI95OzB4
Citera
2013-06-05, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Men det vet du väl. GT-'guden' .... särskild i koran-versionen ... är en sadist med krav om underkastelse, och detta är ett 'test'.

Han testar sig själv? jag fattar fan inte detta, fan vad sjukt. Allah är idiot?
Citera
2013-06-05, 15:57
Medlem
Citat:
Men jag håller inte med om att brott är impulsiva. Brottslingar planerar i förväg hur de ska gå tillväga trots att de vet med sig riskerna. Jo, du har läst om att straff inte har någon effekt eller ytterst liten effekt och är således inte avskräckande, detta har du läst om någonstans och är inte din spontana instinkt men mitt råd till dig är att noga överväga det du läser och inte köpa allt du läser och särskilt inte tro på saker och ting endast för att de passar överrens med dina förhoppningar och önskningar.

Ta Saudiarabien t.ex. På fredagar ser du guldaffärer, banker och andra ställen stå helt öppna, då de går till fredagsbönen, utan att någon rör något. De vet med sig vad straffet skulle bli och om du har blivit av med handen i Saudiarabien är en skam utan dess like. Stöld betraktas som ytterst omoraliskt i Saudiarabien, lägg märke till att jag använder ordet ytterst eftersom det inte exisetar nåt annat ord som kan beskriva hur omoraliskt stöld betraktas i Saudiarabien.

Förekommer stöld ännu i landet? Svar ja! Är det utbrett? svar absolut inte. Samma sak är det med homosexualitet. Är det utbrett i Saudiarabien? Svar nej. Förekommer det i landet? svar ja. En försvinnande del eller ännu mindre.

Åter till frågan: Du frågade var varför homosexuella inte låter bli att begå handlingen? Med frågan ville du säga att de inte har nåt val men det har de precis som en tjuv har ett val mellan att tjuva och inte tjuva för att straffet i vissa länder innebär avsaknaden av lemmar och kroppsdelar. Så varför tjuvar människor i de länderna trots hårda straff?

Nej en homosexuell människa kan inte välja bort sin läggning, så att jämföra med någon form av kriminell handling är fel på så många plan.

Det är högst troligt att homosexuella som lever i strikt religiösa länder förtrycker sin läggning efter som konsekvenserna är så fruktansvärda, låter det som ett samhälle du vill leva i? Jag vill bo i ett land där människor skall kunna älska och leva tillsammans med vem fan man behagar, utan någon rädsla.
Om det inte passar dig så snälla, flytta, byt land!

Att du fortsätter föra fram ditt argument där du likställer samkönade förhållanden med kriminella handlingar demonstrerar så klart och tydligt vilken oerhört inskränkt och obehaglig människa du är.
Citera
2013-06-05, 15:58
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Falsk dilemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in