Citat:
Ursprungligen postat av
eson22
Angående intradag kurser för index.
Jag fattar inte att jag inte förstår. Sitter och tittar på omx30 index. Öppnade dagen på 1201,29. Nu (09:47) står den i 1201,81. Men enligt siffran skall omx ha backat med -0,47 %.
Detta gäller även andra grafer och något är det uppenbarligen jag inte fattar. Någon som har lust att förklara?
Den procentuella jämförelsen sker alltid gentemot stängningskursen dagen innan, ej mot aktuell dags öppningskurs.
Citat:
Ursprungligen postat av
Klaus Kinski
Okej! För när jag igår skulle upprätta en ISK på er hemsida så gick det nämligen inte med informationen att "Du får tyvärr inte öppna ett investeringssparkonto. För att få göra det måste man finnas med i Statens personadressregister, SPAR (offentligt register över alla personer som är folkbokförda i Sverige)." Men om det nu skulle gå och den då beskattas som ett vanligt aktiekonto om jag bor utomlands så är det ändå inte aktuellt. Går det vid ett senare tillfälle, om jag flyttar tillbaka till Sverige, att flytta över kapital från en KF till en ISK på ett smidigt sätt?
Det går inte riktigt att göra det på ett "smidigt" sätt eftersom att du behöver sälja av dina innehav i din kapitalförsäkring, flytta över pengarna och köpa tillbaka dina värdepapper i ditt investeringssparkonto men visst är det möjligt att göra. Bra att tänka på är att detta genererar en del courtage och spreadförluster.
/Daniel, Avanza Bank