2013-06-04, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Listigt, som att sätta räven att vakta hönsen
Tänkte det samma...han vaktade området genom att vara med i MPS
Citera
2013-06-04, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Oki. Vilken/vems spade försvann ?
Killarna pratade på ett forum om en spade som Kibba lånat och som de inte fått tillbaka. Kibba var också försvunnen.
Citera
2013-06-04, 18:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg_se
- Vi var ett gäng frivilliga som ville leta. Han var utsedd till gruppledare då han vistas mycket i skogen och känner till den bäst, berättar Tove Johansson.

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6848410
Citat:
På natten samma morgon som frivilligorganisationen Missing People hittade de första kroppsdelarna...
Det här måste ha varit natten 19-20 maj.
Citera
2013-06-04, 18:00
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
11/5 var Fallen Angel. Kolla på kartan söder om älven. Strax ovanför (cirka 200-300m) Aldersjön finns Väderkvarnshöjden. I det området var spelen. Området är inte genomsökt av MPS (åtminstone i organiserad form).

Kunde spelen genomföras i det området utan risk att observeras av sökpersonal vid den tidpunkten ?
Citera
2013-06-04, 18:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Kunde spelen genomföras i det området utan risk att observeras av sökpersonal vid den tidpunkten ?
Ja, eftersom MPS inte var ute då.
Citera
2013-06-04, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Nej det tror jag inte jag läst nånstans, alltså att det skulle vara en fälla? Däremot vill jag minnas att en civilpolis gått med i nåt/några av söken och haft lite koll på KJ, men jag vet ärligt talat inte om jag har drömt det

Min kompis var med på sista MPS-söket som annonserades ut, 18/5, där var KJ med samt en polis. Han sa att han var med för att studera hur ett MPS-sök funkade i verkligheten. Om det var riktiga anledningen eller inte vet man ju inte. KJ lämnade söket för att skjutsa hem några kamrater som bröt söket, polisen lämnade strax där efter. KJ kom tillbaka till söket senare inte poliskillen.
Senast redigerad av BeBeBe 2013-06-04 kl. 18:17.
Citera
2013-06-04, 18:10
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det här måste ha varit natten 19-20 maj.

Undrar om det var då han berättade att hon var hemma hos honom denna kväll och att han inte kunde köra henne hem för att han hade druckit en (1) öl, nää, det måste varit tidigare då polisen definitivt visste detta den 10:e redan.

Möjligtvis kanske de visste senare under dagen den 9:e, efter att de satte brottsrubriceringen till människorov denna dag och därmed kunde begära ut hennes samtalslistor, där de kunde se att hon hade skickat sms till KJ denna eftermiddag då hon försvann.
Citera
2013-06-04, 18:16
Medlem
highfives avatar
Citat:

På andra sidan vägen pågick samtidigt en militär övning så risken är nog noll att någon obeserverade dem. Det som är intressant är att spelområdet för deltagarna meddelades rätt sent så hade kj gjort något brott i området så fick han nog rätt bråttom.

Sen kan man ju tycka att MPS borde sökt lite i detta område också även om det är väldigt stort. Risken finns att man lyssnade på lite förslag och söktips från KJ som verkade ha utsett sig själv till skogskunnig i området. Vägarna var lite halvdana i början av maj så det hade räckt att söka 25m på sidan om farbara vägar.

Troligtvis fångas en mobilsignal upp av Sävastmasten även på andra sidan älven om någon vistas på skjutfältsområdet söder om vägen mot Mockträsk och inom en mil från älven.
Citera
2013-06-04, 18:16
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Svarade han på facebooken?
Jag har bara sett utdrag att han inte svarade och att han var försvunnen
Ja, enligt nån i tråden svarade han, men bara vänner kunde/kan se det.
Citera
2013-06-04, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Att motorsåg använts vet vi ju ej MEN det har ju framkommit att skyckningen var slarvigt gjord ( skvaller eller sanning de vet jag ej) det har oxå sagts att hon skulle vara skallperad vilket kunde ha skett om hennes långa hår fastnat i motorsågskedjan.

Kanske därför inte skallen va borta från kroppen, håret trasslade in sej i kedjan så de blev stopp o sen blev det panik utan att stycka kroppen mer
Citera
2013-06-04, 18:18
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, eftersom MPS inte var ute då.

Är det över huvud taget möjligt att VB kan ha varit i livet 11 maj ?
Citera
2013-06-04, 18:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Undrar om det var då han berättade att hon var hemma hos honom denna kväll och att han inte kunde köra henne hem för att han hade druckit en (1) öl, nää, det måste varit tidigare då polisen definitivt visste detta den 10:e redan.

Möjligtvis kanske de visste senare under dagen den 9:e, efter att de satte brottsrubriceringen till människorov denna dag och därmed kunde begära ut hennes samtalslistor, där de kunde se att hon hade skickat sms till KJ denna eftermiddag då hon försvann.

Den här artikeln är från den 17 maj. I den står att "vännen" hördes redan på onsdagen veckan innan. Det får jag till onsdagen den 8 maj.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7661959
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in