2013-06-04, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det var väl i början de sökte vid Åbergsfortet på norra sidan och Rödbergsfortet på södra sidan. Sedan var MPS i delar av området även den 18:e, men de flesta och mesta söken har varit mellan Bodsvedjan-Sävast på norra sidan av älven.

Det har varit enligt säkra uppgifter (vittnen) fortsatta sök ikring Åberget och mot Sävast med små patruller, om de är polis eller privata är inte vederlagt. De verkar dock ha avtagit eller avslutats.

Quarrels eminenta karta där man ser mobilmaster och sävastmasten som "sista" signalen förmodligen uppsnappats ifrån (den är lite felplacerad, dock bara ca 100 m.) och då är det säkerligen fortfarande intressant område fast det kallnar var dag som går och man söker igenom.

Signalen är lite förbryllande om man ser till att offret hittas på en helt annan plats, har VB haft mobilen när signalen uppsnappades eller är det GM som haft den.

Dock skall tilläggas efter koll att det nu kan vara personal från O-ringen som rör sig i området och förbereder etapp 5 som skall gå i området Åberget/Sävastklinten i Juli.

http://goo.gl/maps/Easu2
Citera
2013-06-04, 16:49
Medlem
Illkrokkodills avatar
Som svar på tidigare inlägg att jag läst om spaning någonstans:
Detta är det enda jag hittat så länge:

http://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx?articleid=7673149

"Varför är han misstänkt?

- Det är den sammatagna bilden efter inre och yttre spaning, samt den rättsmedicinska undersökningen som också har gett vissa indikationer, säger Ulrika Schönbeck."

Edit: hittade en artikel till:
http://www.expressen.se/nyheter/polisens-kartlaggning-ska-avsloja-22-aringen/

" Polisen har spanat på den misstänkte 22-åringen sedan Vatchareeya Bangsuan försvann.
Vid flera tillfällen har man dokumenterat varje steg han tagit."
Senast redigerad av Illkrokkodill 2013-06-04 kl. 16:54.
Citera
2013-06-04, 16:54
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Känner igen uppgiften, tror dock inte den kommer från media utan tror även den uppgiften är lämnad i tråden av någon.

Jag hittade detta i alla fall

"- Det är klart att det väcker tankar efteråt när han nu sitter anhållen. 22-åringen ljög för oss och sa att hans vänner hade en lista. Sedan när vi kontrollerade stod han inte på deras lista, säger Marie-Louise Lindh.

Uppgifterna om 22-åringens skallgångsdeltagande lämnades till polisen efter andra skallgången. Han hann även vara med två gånger till
."

Så då hade man alltså kontaktat polisen angående KJs beteende om jag fattar det rätt? Och i såna fall så kanske jag inte drömt ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Fast jag är nästan helt säker på att jag läst det någonstans! Nu får jag leta IGEN....

Här står det att dom spanade, jag minns också att dom varit i skogen kring föräldrahemmet och spanat.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16835149.ab
Citera
2013-06-04, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Som svar på tidigare inlägg att jag läst om spaning någonstans:
Detta är det enda jag hittat så länge:

http://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx?articleid=7673149

"Varför är han misstänkt?

- Det är den sammatagna bilden efter inre och yttre spaning, samt den rättsmedicinska undersökningen som också har gett vissa indikationer, säger Ulrika Schönbeck."

Edit: hittade en artikel till:

" Polisen har spanat på den misstänkte 22-åringen sedan Vatchareeya Bangsuan försvann.
Vid flera tillfällen har man dokumenterat varje steg han tagit."

Jag är gode säker på att det stått i en tidning att de parkerat hos grannarna jag med. Detta innan insatsstyrkan anlände för att spana om Kj var i huset.
Citera
2013-06-04, 16:57
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Bland alla mer eller mindre trovärdiga (vansinniga) inlägg så kommer även jag med ett kort sådant
När VB besökte KJ så togs hon till fånga och hölls levande någonstans för att vara statist/offer vid Fallen Angelsspelen veckan därpå
Där gick något överstyr och KJ fick order att städa undan kroppen och kunde därför inte medverka på festen tillsammans med de andra deltagarna, men fick även order att medföra något bevis (händerna) att han fullgjort uppgiften
KJ hade därefter oturen att bli gripen av lede fi (polisen) men som den gode soldat han är så avslöjar han naturligtvis inget om sin commandogrupps förhavanden

Vilket datum hölls Fallen Angelspelen och inom vilket område hölls spelen i förhållande till sökaktiviteten vid den aktuella tidpunkten ?
Citera
2013-06-04, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vilket datum hölls Fallen Angelspelen och inom vilket område hölls spelen i förhållande till sökaktiviteten vid den aktuella tidpunkten ?
Den 11/5 var Fallen Angel. I samma veva försvann spaden
Citera
2013-06-04, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad är "polisens stödgrupp"?

Ser din rättelse nu, sökgrupp. Engagerade polisen privatpersoner före MPS blev inblandat?

Förmodligen anhöriga, närstående, vänner mm. Inte ovanligt initialt att polisen tillsammans med nämnda relationer söker gemensamt. Dit får MtGM räknas, ex pojkvän, "kompis" men antagligen så skapades misstankar mot honom under denna period då man kammade noll i söken, hon var bara uppslukad av jorden och han var sist som såg henne.
Även de faktum att hennes mobil släcktes ungefär samma tid som han uppger att hon lämnat bostaden.

Tror han var tidigt under luppen av polisen.
Citera
2013-06-04, 17:03
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine

11/5 var Fallen Angel. Kolla på kartan söder om älven. Strax ovanför (cirka 200-300m) Aldersjön finns Väderkvarnshöjden. I det området var spelen. Området är inte genomsökt av MPS (åtminstone i organiserad form).
Citera
2013-06-04, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Jag hittade detta i alla fall

"- Det är klart att det väcker tankar efteråt när han nu sitter anhållen. 22-åringen ljög för oss och sa att hans vänner hade en lista. Sedan när vi kontrollerade stod han inte på deras lista, säger Marie-Louise Lindh.

Uppgifterna om 22-åringens skallgångsdeltagande lämnades till polisen efter andra skallgången. Han hann även vara med två gånger till
."

Så då hade man alltså kontaktat polisen angående KJs beteende om jag fattar det rätt? Och i såna fall så kanske jag inte drömt ändå.

Här står det att dom spanade, jag minns också att dom varit i skogen kring föräldrahemmet och spanat.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16835149.ab

I den här artikeln står det mer om polisens hemliga spaning på KJ:

(Det låter som att polisen bevittnade fallen angel-spelet)
Citera
2013-06-04, 17:13
Medlem
Undra om KJ skickat sms/ringt till VB:s mobil efter att han dumpat den, bara för att det ska se bra ut när polisen går igenom deras mobilhistorik. Kanske har dom haft tät kontakt via mobil ända tills hon försvann.
Citera
2013-06-04, 17:18
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Den 11/5 var Fallen Angel. I samma veva försvann spaden
Spaden, och att KJ varit som bortblåst, diskuterades på R*bin Åkess*ns facebook den 18 maj.
Då KJ svarade sin vän så hade han tydligen dykt upp igen.
Citera
2013-06-04, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Toxe
Undra om KJ skickat sms/ringt till VB:s mobil efter att han dumpat den, bara för att det ska se bra ut när polisen går igenom deras mobilhistorik. Kanske har dom haft tät kontakt via mobil ända tills hon försvann.

Det är ju ett sådant misstag mördare brukar göra. Att inte ringa den försvunnas mobil eftersom de vet att de inte kommer svara. Om KJ intresserat sig för andra mordfall kan han lärt av andras misstag eller som sagt, gjort samma misstag själv. Det får vi nog inte veta förrän fuppen kommit ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in