2013-06-04, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Spaden, och att KJ varit som bortblåst, diskuterades på R*bin Åkess*ns facebook den 18 maj.
Då KJ svarade sin vän så hade han tydligen dykt upp igen.
Svarade han på facebooken?
Jag har bara sett utdrag att han inte svarade och att han var försvunnen
Citera
2013-06-04, 17:37
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Spaden, och att KJ varit som bortblåst, diskuterades på R*bin Åkess*ns facebook den 18 maj.
Då KJ svarade sin vän så hade han tydligen dykt upp igen.

Vad hände med spaden och repet som polisen hittade?
Citera
2013-06-04, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Det är exakt det vi försöker "utreda" nu

Vi har fått allehanda svar; att det var redan den 7:e, att det ev var i samband med sök den 9:e, men även på morgonen den 10:e

Kolla ca 1-5-10 sidor bakåt bara

Någonstans i bakhuvudet viskar någon att det var i samband med 1:a söket, men det är knappt hörbart.
Citera
2013-06-04, 17:39
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Naturligtvis är det rättsläkaren som kan yttra sig om dödsdatum, men det har hen inte gjort, såvitt känt. Däremot har åklagaren uttalat sig om misstänkt morddatum 4-5 maj.

Jag vet också att rättsläkaren själv inte yttrat detta i media! Men det är hen som lämnat infon till förundersökningsledaren, som därefter "reläat" doktorns yttrande/slutsats angående dödsdatum till media.

Kalla mig gärna petimäter. Det bjuder jag på
Citera
2013-06-04, 17:42
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Naturligtvis är det rättsläkaren som kan yttra sig om dödsdatum, men det har hen inte gjort, såvitt känt.
Vi har inte rättsläkarens utlåtande, för det sitter förundersökningsledningen på. Det finns ingen anledning att utgå från att det inte finns någon dödsdatumsuppskattning där. Jag skulle vilja formulera om dig sålunda:

Naturligtvis är det rättsläkaren som kan yttra sig om dödsdatum, men det vet vi inte om hon har gjort.

(Susan Sprogöe-Jacobsen är en hon, och behöver inte hen:as)
Citera
2013-06-04, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dexter65
Jag VET att polisen redan 8/5 visste att VB varit hos KJ, han var gruppledare för polisens stödgrupp innan MP:S blev inblandade. Han berättade då för samtliga om att hon varit hos honom, paret som uttalade sig i lokaltidningen gick också med KJ (dom var väldigt goda vänner).

Nu snurrar det i min skalle.
Läser jag rätt, att KJ var gruppledare för polisens stödgrupp innan MPS blev inblandade?

Nu har det blivit utrett.
Senast redigerad av Stefansson1 2013-06-04 kl. 17:46.
Citera
2013-06-04, 17:45
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Nu snurrar det i min skalle.
Läser jag rätt, att KJ var gruppledare för polisens stödgrupp innan MPS blev inblandade?

Sökgrupp, och inget annat!
Citera
2013-06-04, 17:46
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida

Stödgruppsledare eller sökgruppsledare, kanske han var förundersökningsledare inledningsvis.
Citera
2013-06-04, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Listigt, som att sätta räven att vakta hönsen
Citera
2013-06-04, 17:49
Medlem
Cyborg_ses avatar
- Vi var ett gäng frivilliga som ville leta. Han var utsedd till gruppledare då han vistas mycket i skogen och känner till den bäst, berättar Tove Johansson.

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6848410
Citera
2013-06-04, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det är ju ett sådant misstag mördare brukar göra. Att inte ringa den försvunnas mobil eftersom de vet att de inte kommer svara. Om KJ intresserat sig för andra mordfall kan han lärt av andras misstag eller som sagt, gjort samma misstag själv. Det får vi nog inte veta förrän fuppen kommit ut.
Mjo, det är nog en sådan detalj som är lätt att glömma bort när man har fullt upp med att frakta likdelar, bränna kläder och mycket annat som prioriteras.
Citera
2013-06-04, 17:57
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Den 11/5 var Fallen Angel. I samma veva försvann spaden

Oki. Vilken/vems spade försvann ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto