2013-06-03, 16:25
Medlem
mr-virros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xanan
Vilken week?
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=TRTKmkbwlPQ#t=11 5s
Kan det vara denna?
Citera
2013-06-03, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr-virro
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=TRTKmkbwlPQ#t=11 5s
Kan det vara denna?
Stämmer, den nyaste är det.
Citera
2013-06-04, 08:42
Medlem
confused...s avatar
Seriöst nu alltså, när fan ska dom fixa detta jävla match making system så skillnivån på spelare är hyffsat jämn.

Kul att ligga på runt 20vinster mer än förluster med runt 200vinster, sen hamna i en losing streak och ligger nu på 2vinster mer än förluster. På grund av totalla jävla nybörjare och extrema retards som inte ens försöker spela som ett team. Vägrar lyssna på teamet och ska gå dubbel mid med en disruptor som ska sno mid ifrån en pudge, tar 4 melee hard carrys och så står man där och ska supporta det teamet och liknande, folk som vägrar köpa cour eller wards när dom pickar support osv och sen går och feedar sönder som plus på det......

Det ska fan inte ens vara möjligt att få så extremt jävla stor skillnad i skillnivån på teamsen.

edit : Senaste gamet, någon tar en disruptor och springer mid och börjar matchen med att whinea på att ingen köpt wards eller cour, efter mycket om och men lyckas teamet få han att lämna mitten, men då går han till offlane och förstör offlane heroens lvls/farm istället för att supporta carryn som farmar vilket slutar med en carry med dålig farm och en offlane hero som inte får den lvl han behöver.

Som plus på det verkar disruptorn tro att det är någon jävla ingame buffe där den som får mest = är bäst, så han står och spammar sin aoe dmg spell på creeps hela gamet och gör allt han kan får att KSa.

Ja, en riktig sån total noob helt enkelt som kan så lite om spelet att han inte ens vet skillnaden på support/carry. Det ska fan inte ens vara möjligt att ett team med spelare på 400matcher och en hyffsat bra win ratio kunna bli matchad med en sån spelare. Det är seriöst omöjligt att vinna ett sånt game om man inte sitter på trollkonto och iprincip kan 1vs5 andra teamet.

Det är lättare att vinna ett 4vs5 game än ett 5vs5 game med en sån spelare som fan är så jävla dålig , retarded och noob att han fan förstör för teamet mer än han hjälper teamet.

Och skippa detta jävla skitsnacket om att alla har dåliga matcher, visst , det stämmer, men om man fan inte ens kan grunderna och basics i spelet och blir matchad med ett lag på 400+ matcher så har det inte med att ha en dålig match att göra. En support som har en dålig match försöker iaf supporta och spela med teamet, detta är snack om en carry disruptor som whinear för att det inte är några wards/cour och vägrar sammarbete med resten av teamet och motsvarande händelser i andra game.
Senast redigerad av confused... 2013-06-04 kl. 09:01.
Citera
2013-06-04, 10:01
Medlem
Filuren89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av confused...
Seriöst nu alltså, när fan ska dom fixa detta jävla match making system så skillnivån på spelare är hyffsat jämn.

Kul att ligga på runt 20vinster mer än förluster med runt 200vinster, sen hamna i en losing streak och ligger nu på 2vinster mer än förluster. På grund av totalla jävla nybörjare och extrema retards som inte ens försöker spela som ett team. Vägrar lyssna på teamet och ska gå dubbel mid med en disruptor som ska sno mid ifrån en pudge, tar 4 melee hard carrys och så står man där och ska supporta det teamet och liknande, folk som vägrar köpa cour eller wards när dom pickar support osv och sen går och feedar sönder som plus på det......

Det ska fan inte ens vara möjligt att få så extremt jävla stor skillnad i skillnivån på teamsen.

edit : Senaste gamet, någon tar en disruptor och springer mid och börjar matchen med att whinea på att ingen köpt wards eller cour, efter mycket om och men lyckas teamet få han att lämna mitten, men då går han till offlane och förstör offlane heroens lvls/farm istället för att supporta carryn som farmar vilket slutar med en carry med dålig farm och en offlane hero som inte får den lvl han behöver.

Som plus på det verkar disruptorn tro att det är någon jävla ingame buffe där den som får mest = är bäst, så han står och spammar sin aoe dmg spell på creeps hela gamet och gör allt han kan får att KSa.

Ja, en riktig sån total noob helt enkelt som kan så lite om spelet att han inte ens vet skillnaden på support/carry. Det ska fan inte ens vara möjligt att ett team med spelare på 400matcher och en hyffsat bra win ratio kunna bli matchad med en sån spelare. Det är seriöst omöjligt att vinna ett sånt game om man inte sitter på trollkonto och iprincip kan 1vs5 andra teamet.

Det är lättare att vinna ett 4vs5 game än ett 5vs5 game med en sån spelare som fan är så jävla dålig , retarded och noob att han fan förstör för teamet mer än han hjälper teamet.

Och skippa detta jävla skitsnacket om att alla har dåliga matcher, visst , det stämmer, men om man fan inte ens kan grunderna och basics i spelet och blir matchad med ett lag på 400+ matcher så har det inte med att ha en dålig match att göra. En support som har en dålig match försöker iaf supporta och spela med teamet, detta är snack om en carry disruptor som whinear för att det inte är några wards/cour och vägrar sammarbete med resten av teamet och motsvarande händelser i andra game.

Det konstiga med systemet är att man kan ha jättemånga bra matcher, sen helt plötsligt har du blivit "nedflyttad" i ranking och får spela med skitspelare, även om du själv har spelat bra och vunnit osv.

Testa spela på Ixdl som ixmike från Liquid har skapat. Jag brukar spela där på NA, trevligt folk och bra kommunikation överlag, mycket bättre än mm. www.ixdl.net
Citera
2013-06-04, 10:34
Medlem
confused...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filuren89
Det konstiga med systemet är att man kan ha jättemånga bra matcher, sen helt plötsligt har du blivit "nedflyttad" i ranking och får spela med skitspelare, även om du själv har spelat bra och vunnit osv.

Testa spela på Ixdl som ixmike från Liquid har skapat. Jag brukar spela där på NA, trevligt folk och bra kommunikation överlag, mycket bättre än mm. www.ixdl.net

Ja, det verkar nästan som att det är totala skillen i teamet som räknas, så 1-2 ok spelare med några hundra matcher kan hamna med 3totala noobs som knappt kan spelet. Och sen möter ett team med en jämn nivå där emellan.

Typ om vi drar en fiktiv MMR,

Dire : 500, 500, 50, 50, 50 = totalt 1150 MMR.
The Radiant : 350, 300, 250, 200, 50 = Totalt 1150 MMR.

Radiant kommer ha ett stort övertag eftersom dom enbart har 1feeder som springer runt i cirklar och kliar sig i huvudet och 4 kan spela hyffsat. Och dom 2 med 500 MMR är inte så jävla mycket bättre att dom kan vinna 2v4.

Eventuellt baseras det på tok för lite på individuell skill och enbart vinster/förluster räknas, så att även om mn är den spelaren med 50 i Radiant, feedar och vägrar köpa wards så får man lika mycket MMR för en vinst som resten av teamet. Vilket är självklart att då blir det totalt jävla kaos i MMR systemet eftersom totala noobs med lite flyt med teamet kan vinna matcher och flyga upp i rankingen och viser versa där folk som kan spela hyffsat ok då flyger ned i rankingen. Och vips har vi en stor jävla gröt och totalt jävla kaos i låg-medium MMR poolen och enbart i high poolen är det hyffsat balanserat eftersom det tar sig inte dom totala noobsen med lite flyt i matcherna.

Nu säger jag inte att jag är världsmästare själv, men jag kan iaf grunderna i spelet, vet vad dom olika rollerna innebär och försöker spela som ett team och fylla min roll så gott jag kan, då är det inte rimligt att bli matchad med folk som ligger på flera divisioner under sig själv och inte ens lärt sig grunderna i spelet än och vet skillnaden mellan carry/support.

Urnifär som att spela i 3-4division i fotboll och kan fotboll hyffsat bra, men helt slumpmässigt bli tvingad att spela med 6-7division. Typ som att division 3-7 är en stor division.

Ja, kort och gott, i låg/medium MMR matcherna är det toalt jävla kaos helt enkelt och det är jävla irriterande att Valve inte fixar detta.....

edit : Jag har reggat mig på länken du gav mig nu. Hur gör man för att få matcher?

edit 2 : Hittade, laddade ner IXDL programmet, men när jag loggar in crashar programmet....
Senast redigerad av confused... 2013-06-04 kl. 10:57.
Citera
2013-06-04, 12:21
Medlem
Maledictuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av confused...

Kan bara meddela att trollkonton inte funkar heller. Jag skaffade ett trollkonto för att kunna öva med heroes som jag knappt/inte alls kört innan och slippa förstöra spelen för bättre spelare genom att feeda/spela dåligt. Första matchen körde jag Lone Druid och fick 28-0. I andra spelet hade jag redan blivit uppflyttad till "high skill level" och därmed var chansen att träna upp sig slut. I det här fallet fungerade alltså systemet och flyttade upp mig till den nivån jag egentligen ligger på.
Citera
2013-06-04, 15:03
Medlem
confused...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maledictus
Kan bara meddela att trollkonton inte funkar heller. Jag skaffade ett trollkonto för att kunna öva med heroes som jag knappt/inte alls kört innan och slippa förstöra spelen för bättre spelare genom att feeda/spela dåligt. Första matchen körde jag Lone Druid och fick 28-0. I andra spelet hade jag redan blivit uppflyttad till "high skill level" och därmed var chansen att träna upp sig slut. I det här fallet fungerade alltså systemet och flyttade upp mig till den nivån jag egentligen ligger på.

lol.

Spelade precis en match där jag körde Lesh, jag hade ett jävla dåligt game och failade många stuns i början, men jag sprang och stacka, köpte observer wards/wards of sight och lyssnade hela tiden på teamet. Slutade med att vi vann ändå eftersom gyron blev fet av alla stacks samt vi hela tiden hade mer vision än motståndarna på grund av alla wards/counter wards jag satte.

Hade jag vägrat köpa wards, skitit i att stacka och istället gjort allt jag kunnat för att KSa och sno Gyrons farm, så hade vi garanterat istället förlorat.

Att ha ett dåligt game men göra det man kan för att fylla sin roll och att vara totalt noob och inte ens veta vad sin roll går ut och skillnaden mellan carry/support, stor skillnad mellan dom två sakerna, och MM systemet borde klara att avgöra det.
Citera
2013-06-04, 17:01
Medlem
greenbatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maledictus

Känns som att det är väldigt lätt att fastna i matchmaking systemet, om du kan bli uppflyttad till high efter 1 match. Jag har spelar runt 550 matcher och är fortfarande kvar i normal.

Nej jag är inte bara dålig, det handlar om annat.
Vad som saknas är helt enkelt 'ranked' som finns i LoL där man kan se hur sin mm hela tiden går upp/ner.
Citera
2013-06-04, 17:48
Medlem
riikas avatar

Det är precis noll personer som bryr sig. Måste du komma tillbaka och skriva sånt här strunt hela tiden? Om du har förslag på förbättringar så skriv på dev.dota2.com forumet istället.
Citera
2013-06-04, 17:49
Medlem
riikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenbatman
Känns som att det är väldigt lätt att fastna i matchmaking systemet, om du kan bli uppflyttad till high efter 1 match. Jag har spelar runt 550 matcher och är fortfarande kvar i normal.

Nej jag är inte bara dålig, det handlar om annat.
Vad som saknas är helt enkelt 'ranked' som finns i LoL där man kan se hur sin mm hela tiden går upp/ner.

Nej, det handlar inte om annat. Om du är fast i Normal efter 550 matcher så duger du uppenbarligen inte för High/Very High. Så enkelt är det.
Citera
2013-06-04, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riika
Nej, det handlar inte om annat. Om du är fast i Normal efter 550 matcher så duger du uppenbarligen inte för High/Very High. Så enkelt är det.
Det där stämmer inte. Ofta hamnar man med teammates som är så oerhört dåliga att man inte kan vinna hursomhelst.
Citera
2013-06-04, 19:02
Medlem
confused...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filuren89

Kört 7 matcher på ixdl.net nu, 6-1.

Mycket jämnare matcher, inte varit med om ett totalt retard i laget ennu. Visst, skillnivån på spelarna varierar, men alla försöker iaf uppfylla sina roller och spela som ett team så gott dom kan.

Slipper dom totala retardsen.

Bortsett ifrån första matchen, var ett retard då som flamea mig att jag aldrig var med i fighter och enbart farmade med Juggernaut, grejen var den att jag hade lika mycket kills och assissts som honom, alltså involverad i lika mycket fighter, och då hade han ändå roamat runt och gankat osv. En fight jag precis lyckades fly ur, jag hade under 100hp och 30mana kvar, lyckades gömma mig i mellan några träd i skogen i allt kaos i fighten och stod där och väntade på 75mana för en TP.

Samma snubbe klagade självklart på att jag var noob då också och att jag skulle kasta upp min healing ward och springa ut och autoattacka. lol. Manan var för övrigt i botten bland annat för att jag satte upp min ward i början på fighten. Någon förklaring på hur jag skulle kasta upp min ward och springa ut och auto attacka utan mana kunde han dock inte svara på, utan svaret blev, "put your ward up and autoattack fucking noob"
Senast redigerad av confused... 2013-06-04 kl. 19:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in