Citat:
Ursprungligen postat av
Filuren89
Det konstiga med systemet är att man kan ha jättemånga bra matcher, sen helt plötsligt har du blivit "nedflyttad" i ranking och får spela med skitspelare, även om du själv har spelat bra och vunnit osv.
Testa spela på Ixdl som ixmike från Liquid har skapat. Jag brukar spela där på NA, trevligt folk och bra kommunikation överlag, mycket bättre än mm.
www.ixdl.net
Ja, det verkar nästan som att det är totala skillen i teamet som räknas, så 1-2 ok spelare med några hundra matcher kan hamna med 3totala noobs som knappt kan spelet. Och sen möter ett team med en jämn nivå där emellan.
Typ om vi drar en fiktiv MMR,
Dire : 500, 500, 50, 50, 50 = totalt 1150 MMR.
The Radiant : 350, 300, 250, 200, 50 = Totalt 1150 MMR.
Radiant kommer ha ett stort övertag eftersom dom enbart har 1feeder som springer runt i cirklar och kliar sig i huvudet och 4 kan spela hyffsat. Och dom 2 med 500 MMR är inte så jävla mycket bättre att dom kan vinna 2v4.
Eventuellt baseras det på tok för lite på individuell skill och enbart vinster/förluster räknas, så att även om mn är den spelaren med 50 i Radiant, feedar och vägrar köpa wards så får man lika mycket MMR för en vinst som resten av teamet. Vilket är självklart att då blir det totalt jävla kaos i MMR systemet eftersom totala noobs med lite flyt med teamet kan vinna matcher och flyga upp i rankingen och viser versa där folk som kan spela hyffsat ok då flyger ned i rankingen. Och vips har vi en stor jävla gröt och totalt jävla kaos i låg-medium MMR poolen och enbart i high poolen är det hyffsat balanserat eftersom det tar sig inte dom totala noobsen med lite flyt i matcherna.
Nu säger jag inte att jag är världsmästare själv, men jag kan iaf grunderna i spelet, vet vad dom olika rollerna innebär och försöker spela som ett team och fylla min roll så gott jag kan, då är det inte rimligt att bli matchad med folk som ligger på flera divisioner under sig själv och inte ens lärt sig grunderna i spelet än och vet skillnaden mellan carry/support.
Urnifär som att spela i 3-4division i fotboll och kan fotboll hyffsat bra, men helt slumpmässigt bli tvingad att spela med 6-7division. Typ som att division 3-7 är en stor division.
Ja, kort och gott, i låg/medium MMR matcherna är det toalt jävla kaos helt enkelt och det är jävla irriterande att Valve inte fixar detta.....
edit : Jag har reggat mig på länken du gav mig nu. Hur gör man för att få matcher?
edit 2 : Hittade, laddade ner IXDL programmet, men när jag loggar in crashar programmet....