2013-06-03, 23:07
Medlem
CloneWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Det mesta talar ju för att rätt man sitter häktad, inte så mkt att säga där. Nu med blod funnet i hans bil.
En sak jag funderar lite på är ändå varför gömma vissa kroppsdelar så öppet , en anledning är just för att de ska hittas. Men inte händerna för de kan bära spår från mördaren, det är nåt som han tänkt på tydligen eller bara ren tur att de inte funnits.

Men om vi säger att han tänkt på att de inte får hittas varför har han då vart klumpig och lämna spår i bilen? Jag vet ren spekulation från min sida , men ändå intreesant att fundera på.

Enligt mig så sitter också den mest trolige gärningsmannen häktad.
Att vissa kroppsdelar "gömts" öppet var naturligtvis inte gärningsmannens mening.
Själva mordet och styckningen och det som följde var inte lika lätt som gm tänkt sig.
Att mörda kanske kändes lätt men det som sen följer borde vara som en mardröm även för den mest kallsinniga människa. Man blir stressad, gör fel, hör saker, inbillar sig saker, gör än mer saker fel osv...

Att spår hittats i bilen är väl bara ett resultat av att det enligt mig i praktiken är omöjligt att begå det "Perfekta brottet".
Citera
2013-06-03, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myztify
Då lär det ju finnas spår utspridda över halva Norrbotten...

håller med.. det ska ha varit något djävulskt grisigt isf...
Citera
2013-06-03, 23:08
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Helt osannolikt att det är någon utanför som sökt, men allt finns ju i tingsrättens arkiv, jag tror att MrsMagoo länkade till ärendenummer men är inte helt säker.

KJ,s far är i alla fall god man och bara det indikerar att familjen är medveten om att KJ inte är riktigt som vi andra.

Ja, det vet jag. Men även överförmyndaren kan begära att en god man ska utses.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Två dödande och sju som var placerade intill varandra och kanske i form av skiss eller mönster enligt en sk fågel.
De 7 dödssynderna

http://sv.wikipedia.org/wiki/De_sju_dödssynderna

Symbolen för detta är en cirkel vilket passar in för 7 hugg
Senast redigerad av hemlunda2000 2013-06-03 kl. 23:13.
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myztify
Då lär det ju finnas spår utspridda över halva Norrbotten...

Nja. Utomhus någonstans där det inte väcker så stor uppmärksamhet. Det kapas ved lite överallt på vischan i början av maj. Även vid skjutfältets utkanter kan vara tänkbara platser.
Citera
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Ja ungefär så hade det sannolikt gått till. Tveksam också till att KJ skulle leta reda på livmodern och öht veta hur den ser ut i en kropp. Det är en "massa saker" i magen på en människa och jag tror inte det är alldeles enkelt för en lekman att veta vad som är vad faktiskt.
Den är inte hur stor som helst heller. I storlek och form som ett gråpäron, beskrev min gamle anatomilärare Björn Sandström.
Citera
2013-06-03, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Nja. Utomhus någonstans där det inte väcker så stor uppmärksamhet. Det kapas ved lite överallt på vischan i början av maj. Även vid skjutfältets utkanter kan vara tänkbara platser.

fast då pratar vi köttslamsor i trädkronorna..
Citera
2013-06-03, 23:12
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
En polisman berättade att de var demolerade. Dock tror jag att själva styckningen gjort detta.
Som tidigare påpekats är demolerad ett väldigt egendomligt ord i sammanhanget. Det brukar användas om hus och fordon. Om polismannen menade nåt särskilt med ordvalet eller om han bara var lite dålig på sitt modersmål är inte gott att veta säkert, men jag gissar på det senare.
Citera
2013-06-03, 23:13
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det händer. Några av domarna i Mangsfallet utgick väl enbart från analys av kulor och/eller hylsor?

Fast, Mangs dömdes väl i en dom? Sedan kanske det inte vid varje enskild gärning fanns mer än tekniska bevis*. Hade han enbart skjutit en person så tror jag knappast att enbart analys av kulor och/eller hylsor hade räckt för fällande dom.

* Kanske inte. Jag vet inte, jag säger inte emot dig i alla fall. Har inte läst domen. Men så kan det säkert vara.
Citera
2013-06-03, 23:13
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Ja han ser ju förvisso tanig ut, men samtidigt så lär han kunna vara ganska fit ändå med tanke på att hela hans liv tycks gå ut på att springa i skogen och kriga och ha sig, så jag tror inte man ska underskatta hans styrka

M. Jo, men VB tränade väl karate och borde ju rimligen var ganska fit hon också. I en kamp där VB:s liv eller död låg i potten tror jag inte KJ hade klarat av henne. Den info. jag kunnat inhämta genom att skumma tråden får jag en känsla av att han redan i grundutförandet är en genuin krake som knappast skulle våga sig på att plåga och döda Vatchareeya med mindre än att han föreslagit detta för en kontakt, en kumpan, med liknande intresse av att plåga och till slut döda en värnlös, precis som varit fallet med hunden förutsatt att den uppgiften stämmer. Jag tror att KJ fantiserat om detta sedan deras förhållande sprack men att han behövt hjälp för att genomföra det. Misstänker därför att det finns en medansvarig.
Citera
2013-06-03, 23:14
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Vet man säkert att det är KJ:s föräldrar/förälder som sökt god man för sonen? Vi vet att pappan är god man, men var han också sökande? Det kan faktiskt röra sig om person utanför familjen.

Vid den första ansökan, nov 2009, var det KJ själv som ansökte om att få god man. Vid den senare ansökan, om jämkning av godmanskapet, anges pappan formellt som sökande, vilket ter sig naturligt då pappan ju vid det tillfället var god man.
Citera
2013-06-03, 23:15
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Kan en anledning att advokaten fått yppandeförbud och inte får ta del av förundersökningen just nu är att det kan finnas misstanke att ngn i familjen har mer kännedom än vad de berättar? Detta slog mig plötsligt.
Det finns ingen anledning till att tro det. Som jag och andra har skrivit tidigare, har rutinmässiga yppandeförbud snarast blivit standard i lite mer uppseendeväckande förundersökningar nuförtiden. Det kan man ha diverse olika synpunkter på, men det finns alltså inte nån större anledning att gissa på särskilt specifika anledningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in