Citat:
Ursprungligen postat av
ballobas
Det mesta talar ju för att rätt man sitter häktad, inte så mkt att säga där. Nu med blod funnet i hans bil.
En sak jag funderar lite på är ändå varför gömma vissa kroppsdelar så öppet , en anledning är just för att de ska hittas. Men inte händerna för de kan bära spår från mördaren, det är nåt som han tänkt på tydligen eller bara ren tur att de inte funnits.
Men om vi säger att han tänkt på att de inte får hittas varför har han då vart klumpig och lämna spår i bilen? Jag vet ren spekulation från min sida , men ändå intreesant att fundera på.
Enligt mig så sitter också den mest trolige gärningsmannen häktad.
Att vissa kroppsdelar "gömts" öppet var naturligtvis inte gärningsmannens mening.
Själva mordet och styckningen och det som följde var inte lika lätt som gm tänkt sig.
Att mörda kanske kändes lätt men det som sen följer borde vara som en mardröm även för den mest kallsinniga människa. Man blir stressad, gör fel, hör saker, inbillar sig saker, gör än mer saker fel osv...
Att spår hittats i bilen är väl bara ett resultat av att det enligt mig i praktiken är omöjligt att begå det "Perfekta brottet".