2013-06-03, 22:12
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
175m från huset? Då har man nog inte så bråttom.
Gm kan ha stått i beredskap att elda i gropen (som omgiven av större stenar såg ut precis som en liten eldstad; därtill befann sig gropen mitt i en brandgata). Benen kan ha legat bredvid honom (möjligen på den presenning man tydligen också fann i närheten), och varit tänkta att så småningom matas på brasan. Innan gm hunnit påbörja eldningen kan han ha störts av något och bara provisoriskt kunnat täcka över gropen, för att sedan på väg till sin bil ta benen och skjuta in dessa genom den redan krossade fönsterrutan.
Citera
2013-06-03, 22:12
Medlem
Enligt en källa så var huden bort skalperad i ansiktet på VB.
Citera
2013-06-03, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stigrolf
Jag tror inte att det finns någon som skrivit ett mer rätt inlägg NÅGONSIN på FB.
Finns säkert någon som skulle börja söka för att se om dom kände igen personen, men den stora majoriteten och jag med den skulle nog tänka DÖD DÖD DÖD och sen få kalla kårar på hela kroppen och knappt klara av att slå numret till polisen.

jag tror inte att det är speciellt många som inser hur vidrigt dessa fynd är, fine, de flesta klarar av skräckfilmer o dyl. men jag vågar nästan lova att 99% hade spytt tarmarna utled! stanken, synen, flugorna, larverna... det går inte att föreställa sig detta om man inte varit med om det..
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Gm kan ha stått i beredskap att elda i gropen (som omgiven av större stenar såg ut precis som en liten eldstad; därtill befann sig gropen mitt i en brandgata). Benen kan ha legat bredvid honom (möjligen på den presenning man tydligen också fann i närheten), och varit tänkta att så småningom matas på brasan. Innan gm hunnit påbörja eldningen kan han ha störts av något och bara provisoriskt kunnat täcka över gropen, för att sedan på väg till sin bil ta benen och skjuta in dessa genom den redan krossade fönsterrutan.

Den har jag redan kommenterat, och sagt att jag troligtvis misstagit mig. Har för mig att jag nämnde den först, kan inte hitta källan, var ett tv inslag, ej bekräftad än så länge, så skippa den, det hittades ingen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Äh. Han är bara norrbottning till ursprunget.

Isåfall kan KJ be om att få byta försvarare.
I och för sig. Men Kyrö säger ju i intervjun att det är mycket viktigt att han behåller sin försvarare. Då blir det svårt att ersätta honom.
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Ööh, han är väl nån elitidrottare om jag förstått det rätt..
Googla så får man upp nån bild där jag
förstått det som att han är en resande person

Fd handikappsimmare. Proteser?
Citera
2013-06-03, 22:15
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Okej, fast det blir en extremt teoretisk och verklighetsfrånvänd diskussion. Ingen kommer någonsin behöva ta ställning till hur pass starkt indiciet med BO:s blod i misstänkt GM:s bil är, utifrån förutsättningen att det inte skulle finnas några andra omständigheter - för det gör det ju.

Men om du menar att blodet som sådant inte skulle räcka för att fälla misstänkt GM har du förstås rätt, på samma sätt som GM:s DNA på Elin Krantz kläder inte heller i sig hade dugit för en fällande dom. Ett enskilt tekniskt bevis är sällan (aldrig?) nog för en fällande dom.
Det händer. Några av domarna i Mangsfallet utgick väl enbart från analys av kulor och/eller hylsor?

Citat:
Det har åtminstone hänt att hundar har failat åt andra hållet. Det vill säga markerat utan att det funnits någon kropp eller rester av en kropp.
Hundar är levande varelser, inga apparater, och vi vet egentligen inte jättemycket om hur en hund fungerar.
Citera
2013-06-03, 22:16
Medlem
Det mest obehagliga tycker jag är att är inte det KJ som är GM så går någonannan lös därute och kan upprepa detta på någon annan. Speciellt om det är så bisarrt som många säger. Likaså om det finns andra GM som varit med hela vägen. Polisen verkar dock vara säker på att de hittat rätt person och har ju sagt att det finns ingen fara eller oro att ngt sådant kan upprepas. Stirrar man sig FÖR blind på KJ? Eller har polisen rätt att främst koncentrera sig på KJ?

Vad tänker ni?
Citera
2013-06-03, 22:17
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
I och för sig. Men Kyrö säger ju i intervjun att det är mycket viktigt att han behåller sin försvarare. Då blir det svårt att ersätta honom.
Det är dock i slutändan inte upp till Kyrö, utan upp till huvudmannen, dvs i det här fallet KJ och hans gode man.
Citera
2013-06-03, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ni som tror eller spekulerar om att GM eller KJ om han är GM ville att kroppen skulle hittas, varför dels stycka, men också gömma? Varför erkänner inte KJ om det var han, och om han ville att kroppen skulle hittas?
Vem skulle erkänna att man dödat någon annan? bara sådär..när han OM han är skyldig blir nog överbevisad så har du erkännandet.
KJ kan ha flippat ur, dödat sin ex tjej.
Dumpar kroppen i en grop vid ödehuset.
Han ser hur massivt sökpådraget blir, inser vad han gjort, börjar flytta kroppen så den kan hittas.
Inget kan binda honom till kroppen tror han...händerna är dumpade på annat ställe.
Kläder,väska,mordvapen etc dumpat/bränt på annat ställe.
Perfekta brottet.
Men helt plötsligt hittar polisen VB:s blod i hans bil,och det blir besvärande för honom..fanns ju inget som kunde binda honom..och helt plötsligt så har polisen en massa saker som kan binda honom.
Skulle tro att det snart kommer ett erkännande, inte konstigt att pappan vill ha in en advokat till,blir sonen dömd så kommer den nya advokatens uppgift bli att få gm dömd till vård.
Citera
2013-06-03, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matteseven
Enligt en källa så var huden bort skalperad i ansiktet på VB.
Exakt fått den uppgiften också...och inte av skvaller i Boden...
Citera
2013-06-03, 22:19
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Likhundarna måste gå på mer än bara kadaverin och putrescin, eftersom de bara reagerar på mänskliga döda kroppar, och kadaverin och putrescin är precis desamma i alla organismer.
Preparaten som används under utbildningen kommer från döda människor, det är väl förklaringen.
Vore de tränade på djurkadaver så sökte de döda djur, förmodligen bara den eller de arter de är tränade på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in