2013-05-29, 08:57
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurvajego
Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja
Oj vad oväntat inlägg....

Bättre kan du väl. Du framställer dig alltid så smart och kunnig.
Kom igen nu.
Gör ett uttalande som totalt sänker flera av världens främsta kedjors jurister och ekonomer.
Berätta nu utförligt vad dom har missat.
Förklara samtidigt hur Lyoness år efter år bara växer, när dom hela tiden är granskade.
Inte bara av dom länder dom etablerar sig i utan av alla större företag som ansluter sig samt alla hobby jurister som sitter i forum.
Jag tar och lutar mig tillbaka en stund och ser fram mot ditt svar.

Du menar alla dessa kedjor som Lyoness kallar partners trotts att Lyoness bara köper presentkort av dom? De juristerna rår jag inte på, även om jag med största sannolikhet känner i vart fall ett par av dom. I realiteten är Lyoness ett pyramidspel som försvaras av sådana som dig, ni hoppar från pyramid till pyramid i hopp om enkla pengar, men slutar alltid med svarte petter på näven. Om du vill ha ett utförligare svar så läs tråden från början till slut, det är liksom ett diskussionsforum inte ett "banka huvudet mot väggen forum" där samma saker måste malas gång på gång, jag känner heller inget större behov av att kondensera 27 sidor (med vettig sidvisning) för att tillfredsställa dig och dina gelikar.

Sen behöver jag inte framställa mig "...[som] så smart och kunnig." eftersom ingen här vet vem jag är och därför kan inte jag framstå som smart eller kunnig. Om nu någon råkar tycka att mitt Nick framför begåvade saker så är det ju trevligt för dom att läsa saker som dom tycker är vettiga. Men det är långt ifrån någon primär drivkraft, och för det fall det händer så beror det nog mest på att jag lyckats behärska citatknappen.
Senast redigerad av Knutte_Ninja 2013-05-29 kl. 09:08.
Citera
2013-05-31, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja
Du menar alla dessa kedjor som Lyoness kallar partners trotts att Lyoness bara köper presentkort av dom? De juristerna rår jag inte på, även om jag med största sannolikhet känner i vart fall ett par av dom. I realiteten är Lyoness ett pyramidspel som försvaras av sådana som dig, ni hoppar från pyramid till pyramid i hopp om enkla pengar, men slutar alltid med svarte petter på näven. Om du vill ha ett utförligare svar så läs tråden från början till slut, det är liksom ett diskussionsforum inte ett "banka huvudet mot väggen forum" där samma saker måste malas gång på gång, jag känner heller inget större behov av att kondensera 27 sidor (med vettig sidvisning) för att tillfredsställa dig och dina gelikar.

Sen behöver jag inte framställa mig "...[som] så smart och kunnig." eftersom ingen här vet vem jag är och därför kan inte jag framstå som smart eller kunnig. Om nu någon råkar tycka att mitt Nick framför begåvade saker så är det ju trevligt för dom att läsa saker som dom tycker är vettiga. Men det är långt ifrån någon primär drivkraft, och för det fall det händer så beror det nog mest på att jag lyckats behärska citatknappen.

Ok,nu kommer du faktiskt inte med något svar, det är fortfarande hänvisningar till åsikter. Håller du fram länken lite högre upp som fakta underlag till vad Lyoness är så är det bara åsikter som kommer fram. Ser man rekommendationerna till företagen som nämns så har man ju inte ens avtal med dom i Sverige. Lidl, Burger King, ta fram var någonstans som Lyoness går ut med att man har avtal med dom i
Sverige. Lyoness har aldrig påstått det och kommer inte påstå det så länge man inte har det.
Om någon har sett en bild över företag ute i främst Europa som Lyoness har avtal med och sen automatiskt för över det på Sverige. Har du missat en sån enkel information är då inte risken att du har missat övrig information också ganska stor. Ska du sen försöka förmedla en helt missuppfattad information vidare vinklad med egna åsikter, hur stor chans är det att informationen är riktig.
Granskar du all information sakligt och grundläggande samt med lite kunskaper om Lyoness så ler man bara lite åt dom stackarna.
Dom har gjort ett jättejobb med att skapa sidan. Är det ingen som tänker efter vad syftet är, kanske är det någon som har blivit utsparkad ur Lyoness för att dom har gjort grova misstag( det finns flera såna exempel) kanske är det någon som är hotad av Lyoness ( det kanske är någon som håller på att tappa sin struktur i ett annat nätverks bolag, till Lyoness) det finns också flera såna exempel.
Kanske är det någon som bara är helt rabiat på allt vad närverksförsäljning heter och gör allt för att förstöra för dom. Finns flera såna exempel också.
Det är helt ok att ha åsikter, om du samlar ihop 100 man har du 100 olika åsikter.
Vi söker alltid information baserade på våra rädslor och i kombination med våra värderingar gör vi beslut. Det är många som har tagit beslut om att engagera sig, det är många som har tagit ett kort och testar och det är en hel massa som står över. Helt ok. Jag har ännu inte fått svar om var pyramid spelet ligger, jag menar det måste vara ett fantastiskt pyramidspel när jag får vara med och håva ut vinsterna medans företagen betalar insatsen i pyramidspelet. Helt ok för mig om man väljer att se det så.
Vem är det egentligen som betalar min insats i pyramidspelet. Jo tack det är ni som står utanför och betalar fullt pris hos dom företag som är med, så tack alla ni för det.
Ni betalar jag tar ut vinsterna, kan det bli bättre.
Citera
2013-05-31, 08:45
Medlem
trents avatar
Citat:
Ser man rekommendationerna till företagen som nämns så har man ju inte ens avtal med dom i Sverige. Lidl, Burger King, ta fram var någonstans som Lyoness går ut med att man har avtal med dom i
Sverige.

Kanske författaren till detta inlägg kan läggaut bilden igen.
https://www.flashback.org/sp36536892
Citera
2013-05-31, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trent

Vilken betydelse skulle det ha att lägga ut den igen.
Lyoness har inte avtal med dom i Sverige.
När och var har Lyoness påstått det. Konstigt om dom hade fått ett annat svar.
Om en enskild individ antingen har förvrängt info eller om någon har missuppfattat får väl stå för den individen, men du kan ju inte komma och påstå att någonting man aldrig har hävdat skulle vara en bluff.
Informationen är helt riktig inget avtal med dom i Sverige men en del europeiska länder.
Är man intresserad av vilka företag och i vilka länder finns det jättebra sökfunktioner på sidan.
Du hittar precis vilka företag, vilka kedjor och i vilka länder.
Har man inblick i hur Lyoness funkar och ser all felaktig information så undrar man hur människor funkar när dom ska ta beslut i andra viktiga frågor, man grundar beslut på felaktig information från anonyma personer på diverse forum där du inte vet i vilket syfte den skribenten agerar.
Jag blir förvånad när man hör om folk som faktiskt tar seriösa beslut på ett helt felaktigt underlag.
Jag har försökt att ge en bild av vad Lyoness är och försökt få ett nyanserat svar.
Ingen har kunnat komma tillbaka och ge en förklaring var pyramidspelet ligger i Lyoness.
Ingen har kunnat ge en förklaring, man svamlar om att det står tidigare i tråden.
Svar nej det gör inte, vet man vad ett pyramidspel är så framgår det inte i tråden.
Har man däremot inte kunskap om det kanske man tror att det gör det.
Så ett råd, läs på lite innan ni yttrar er, det blir bättre resultat om man är ordentligt påläst innan man tar beslut, så man har möjlighet att göra ett intelligent beslut.
Jag ser fortfarande fram emot ett svar vad bedrägeriet består av.
Nu säger jag inte att man ska ta beslut på det jag skriver, jag ger en annan bild av Lyoness.
Kanske öppnar upp ögonen om det finns ett litet intresse för Lyoness.
Det finns bra info att tillgå om man vill, är du däremot bara intresserad av att bekräfta dina egna rädslor är det här ett perfekt forum.
Det finns positiva människor och det finns negativa spelar ingen roll vilket företag du kollar på så finns det alltid 2 sidor.
Citera
2013-05-31, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trent

Bilden han lagt ut eller som han refererar till är inget märkvärdigt. Den visar loggor på företag som är anslutna till Lyoness i EUROPA. Nätföretag eller fysiska butiker. Han och många fler som "ser igenom bluffen" misstolkar alltså den enkla lilla detaljen som också renderat i en sisådär 37 sidor i det här forumet.

Det som det i stort sett betyder att vara "ansluten" som företag är att ge rabatt till lyonesskunder. Kedjor ger rabatt i form av presentcheckar. Och i mindre butiker drar man kortet. Vet inte vart ordet "samarbete" kommer ifrån och är kanske missledande. Vi köper presentkort. Eller söker oss till dessa "lojalitetsföretag" pga systemet. Systemet är hela grejen och alla som "ser igenom bluffen" saknar kunskap om det. Det blir tragikomisk när allt dessutom är gratis.
Citera
2013-06-01, 15:21
Medlem
constants avatar
Citat:
Hade det funnits minsta tillstymmelse till olagligheter eller bedrägeri hade det varit omöjligt att etablera sig i alla kontinenter, 43 länder.
HA finns i ungefär lika många länder, så det du påstår håller tyvärr inte.
Citera
2013-06-02, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
HA finns i ungefär lika många länder, så det du påstår håller tyvärr inte.

Det där tillförde ju väldigt mycket.
Har du inget vettigare att komma med är det faktiskt bättre att låta bli knapparna.
Med dom skriverierna förlöjligar du bara dig själv.
Citera
2013-06-02, 22:24
Medlem
constants avatar
Citat:
Det där tillförde ju väldigt mycket.
Har du inget vettigare att komma med är det faktiskt bättre att låta bli knapparna.
Med dom skriverierna förlöjligar du bara dig själv.
Du använde antal länder som Lyoness är etablerat i som argument att det då inte kan röra sig om olagligheter.

Jag håller inte med, och visar även med ett exempel varför det var ett dåligt argument. Om du en gång till läser vad du skrev och hur jag svarade, så kommer du förhoppningsvis förstå vad jag menade.

Om du inte håller med mig föreslår jag att du berättar varför, att bara säga att jag ska hålla mig från "knapparna" ger mig absolut ingenting, möjligen att jag anar att du börjar få slut på hållbara argument.
Senast redigerad av constant 2013-06-02 kl. 22:27.
Citera
2013-06-02, 22:31
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Som i alla fall av tveksamheter, pyramispel & bubblor av olika slag så har jag min gamla skolkamrat "Olle" som anti-rådgivare. Han går på allt, ständigt nya upplägg med att sälja telefonkort på hemparty, värva sina kompisar som säljare & liknande. Han är lyrisk över Lyoness, det räcker för mig.
Citera
2013-06-03, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Du använde antal länder som Lyoness är etablerat i som argument att det då inte kan röra sig om olagligheter.

Jag håller inte med, och visar även med ett exempel varför det var ett dåligt argument. Om du en gång till läser vad du skrev och hur jag svarade, så kommer du förhoppningsvis förstå vad jag menade.

Om du inte håller med mig föreslår jag att du berättar varför, att bara säga att jag ska hålla mig från "knapparna" ger mig absolut ingenting, möjligen att jag anar att du börjar få slut på hållbara argument.

Vad ni håller på och argumenterar om är bara en stor okunskap om Lyoness.
Lyoness kollar upp allting i alla länder, alla lagar och regler så att Lyoness verksamhet harmonierar med respektive länders lagar. Det gör knappast HA.
Dom jobbar flera månader i alla länder innan dom startar upp verksamheten där.
Det är nog snarare så att det är ni som argumenterar emot Lyoness som har slut på argument.
Det snackas om att allt står tidigare i tråden, fortfarande gör det inte det. Det står en massa åsikter, det finns ingen som kan berätta vad olagligheterna består av.
Det finns länkar till att det finns folk som testar Lyoness om det skulle vara något olagligt. Flera av våra största bolag har många gånger råkat ut för stämningar utan att bli fällda.
Det har Lyoness också blivit utsatt för utan att ha blivit fällda.
Har man kunskap om hur Lyoness funkar är det inget konstigt, ett bonuskort utan kostnader där du får pengar tillbaka varje gång du handlar. Vadär det som är olagligt och hur kan det röra upp så mycket rädslor.
Det funkar precis likadant som ett medmera kort pengar tillbaka varje gång, skillnaden är att det här gäller över hela världen och alla brancher. Helt genialiskt när man har satt sig in i hur det funkar, och det här kommer totalt förändra många människors liv. Till det bättre.
Citera
2013-06-03, 22:19
Medlem
constants avatar
Citat:
Vad ni håller på och argumenterar om är bara en stor okunskap om Lyoness.
Lyoness kollar upp allting i alla länder, alla lagar och regler så att Lyoness verksamhet harmonierar med respektive länders lagar. Det gör knappast HA.
Dom jobbar flera månader i alla länder innan dom startar upp verksamheten där.
Det är nog snarare så att det är ni som argumenterar emot Lyoness som har slut på argument.
Det snackas om att allt står tidigare i tråden, fortfarande gör det inte det. Det står en massa åsikter, det finns ingen som kan berätta vad olagligheterna består av.
Det finns länkar till att det finns folk som testar Lyoness om det skulle vara något olagligt. Flera av våra största bolag har många gånger råkat ut för stämningar utan att bli fällda.
Det har Lyoness också blivit utsatt för utan att ha blivit fällda.
Har man kunskap om hur Lyoness funkar är det inget konstigt, ett bonuskort utan kostnader där du får pengar tillbaka varje gång du handlar. Vadär det som är olagligt och hur kan det röra upp så mycket rädslor.
Det funkar precis likadant som ett medmera kort pengar tillbaka varje gång, skillnaden är att det här gäller över hela världen och alla brancher. Helt genialiskt när man har satt sig in i hur det funkar, och det här kommer totalt förändra många människors liv. Till det bättre.
Du kan väl börja med att berätta var jag skriver att Lyoness gör något olagligt, sedan kan du fortsätta med att svara på mina frågor i tråden. Tack. (är du en person i ledningen, eller en distributör som betalat för att få sälja produkterna?)
Senast redigerad av constant 2013-06-03 kl. 22:22.
Citera
2013-06-03, 23:31
Medlem
Constant

Jag har inte skrivit att du påstår att Lyoness är olagligt, det var en kommentar ut i etern, som du själv ser i tråden är det fullt med skriverier ombedrägeri odyl.
Hur menar du nu om jag är i ledningen eller en distributör som betalat för att sälja produkterna.
Jag är inte i någon ledning, jag har fått ett kort kostnadsfritt och jag säljer ingenting.
Dom enda som säljer någonting i Lyoness är företagen.
Du får nog läsa på lite till om Lyoness kontra övriga nätverks bolag.
Bara den kommentaren visar på en dålig förståelse för Lyoness.
Vilka frågor är det du vill ha svar på, orkar inte bläddra tillbaka i strängen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in