2013-05-13, 06:54
Medlem
Bellyroger
Du har många bra poäng i ditt skrivande en av de mer förnuftiga, starkt att säga att du ska läsa på innan du kommer med mer kritik. Alltid bra att granska allt kritiskt men på ett intelligent sätt.
Lyoness är ingen investering. Sätter du in pengar och lutar dig tillbaka och tror att Lyoness ska börja ösa ut pengar. Glöm det, en handpeng är en möjlighet för den som vill ta en aktiv roll i uppbyggnaden av Lyoness. Du får bara en lite snabbare start, du behöver inte vänta tills du har fått ihop en enhet genom konsumtion för att börja rekommerdera, du kanske springer på en som vill ta en aktiv roll själv och har inte du någon enhet så fastnar dennes enhet på nästa rekommendations givare ovanför med enhet.
Som konsument som bara vill åt cashbacken utan att ha en tanke på att rekommendera vidare finns det överhuvudtaget ingen anledning att lägga in någon handpeng.
Det är också där den stora massan kommer att vara, dvs konsumenter.
Alla företag har startat som små sedan växer dom sig stora, en del snabbare en del långsammare.
Dom flesta har gjort det genom traditionell marknadsföring, andra växer genom relations marknadsföring.
Det enda som skiljer är som sagt marknadsföringen. Så fort det finns en möjlighet för gemene man att tjäna en liten slant så börjar folk av någon konstig anledning ropa pyramidspel.
När det sitter stora reklamskyltar och tidnings annonser och TV reklam så är det plötsligt helt ok.
Skillnaden är bara att det antingen är reklambyrån eller kompisen som tjänar på det.
Många tycker att det är jobbigt att kompisen tjäar en extra slant, bättre att dom stora reklambyråerna lever i överflöd.
Citera
2013-05-13, 08:48
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurvajego
Bellyroger
Du har många bra poäng i ditt skrivande en av de mer förnuftiga, starkt att säga att du ska läsa på innan du kommer med mer kritik. Alltid bra att granska allt kritiskt men på ett intelligent sätt.
Lyoness är ingen investering. Sätter du in pengar och lutar dig tillbaka och tror att Lyoness ska börja ösa ut pengar. Glöm det, en handpeng är en möjlighet för den som vill ta en aktiv roll i uppbyggnaden av Lyoness. Du får bara en lite snabbare start, du behöver inte vänta tills du har fått ihop en enhet genom konsumtion för att börja rekommerdera, du kanske springer på en som vill ta en aktiv roll själv och har inte du någon enhet så fastnar dennes enhet på nästa rekommendations givare ovanför med enhet.
Som konsument som bara vill åt cashbacken utan att ha en tanke på att rekommendera vidare finns det överhuvudtaget ingen anledning att lägga in någon handpeng.
Det är också där den stora massan kommer att vara, dvs konsumenter.
Alla företag har startat som små sedan växer dom sig stora, en del snabbare en del långsammare.
Dom flesta har gjort det genom traditionell marknadsföring, andra växer genom relations marknadsföring.

Det enda som skiljer är som sagt marknadsföringen. Så fort det finns en möjlighet för gemene man att tjäna en liten slant så börjar folk av någon konstig anledning ropa pyramidspel.
När det sitter stora reklamskyltar och tidnings annonser och TV reklam så är det plötsligt helt ok.
Skillnaden är bara att det antingen är reklambyrån eller kompisen som tjänar på det.
Många tycker att det är jobbigt att kompisen tjäar en extra slant, bättre att dom stora reklambyråerna lever i överflöd.

Sen måste vi komma ihåg att vissa företag inte växer alls.
Lyoness som företag kommer aldrig göra varken till eller från på någon marknad.

Förresten, har vi några lyonessmiljonärer som är benägna att dela med sig av sin framgångssaga?
Citera
2013-05-13, 09:15
Medlem
Littlepaw
Självklart finns det mängder av företag som inte växer.
Att Lyoness varken kommer att göra till eller från i framtiden är bara en åsikt du har.
Varken du eller jag kan med bestämdhet säga om det blir stort eller ingenting.
Fakta är att Lyoness har etablerat en plattform i över 40 länder idag, hade det inte funnits någon substans i det hade det inte varit möjligt.
Trots att du har den åsikten så har dom gjort det.
Trots att det har förekommit skriverier som i några länkar uppåt fortsätter Lyoness sin expansion.
Det roliga är om man går tillbaka ett år i tiden i den här strängen så var det massa skriverier om företag som Lyoness inte hade avtal med och det var en massa smarta personer som hade ringt företagen och påtalat att Lyoness falskeligen använder deras varumärken. Har det hänt något? Inget mer än att det bara har tillkommit ett koppel kända varumärken samt Lyoness inte är åtalade för varumärkesintrång.
Så den åsikt du har är ungefär lika betydelsefull som ett lusägg på en myggas knäled.
Kolla bara på websidan vilka stora kedjor runt om i världen som är anslutna, deras marknadsavdelningar har gjort en annan bedömning, och det är deras handel det gäller.
Jag gör samma bedömning som flera av världen ledande kedjor har gjort, nämligen att blir Lyoness det stora bolag dom har ambitioner till, vill inte jag vara utanför.
Jag ser nu bara till att shoppa lite smartare det jag ändå behöver.
Det är trots allt min vardags konsumtion det handlar om.
Att sen säga att det inte funkar är dom att säga att varken Coops,ICA:s eller H&M: kort funkar. Det handlar bara om en bonus tillbaka när vi handlar.
Alla kommer självklar inte ha ett Lyonesskort, alla som handlar på ICA har inte ett ICA kort.
Citera
2013-05-13, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellyroger
Man kan ju tycka att det är lite oärligt. Sedan om man nu sätter in pengar i detta system, måste man ju räkna med kostnaden för räntan man inte får samt att man lägger på en schablonränta för risk/reward. Lyoness kan ju som alla andra företag bli insolvent. Om du ställer upp en sådan riskkalkyl, tycker du fortfarande att det är en bra investering?

Större delen av räntan som blir från alla pengar (om inte allt) går förmodligen till de arbetar (lyckas) med det här. Rättvist tycker jag. Pengarna går inte i någon pyramid hela vägen till Österrike. Det går bara i två led. 0,5% till sina kompisar, sina barn eller till sina föräldrar. Man kan ju till och med komma överrens om att få tillbaka de pengarna. (blir ju knappt några pengar)

Det är ingen investering, så svaret blir väll nej... Jag ser som sagt ingen anledning till att göra en handpenning och sitta på arslet. Då är det bättre att ha pengarna på banken. Har svårt att se Lyoness bli insolvent då allt i systemet är matematiskt och vi konsumenter håller det rullande i form av konsumtion.
Citera
2013-05-24, 14:02
Medlem
Jag har publicerat en del av den info som jag fått fram om Lyoness på http://lyonessfakta.wordpress.com/.
Senast redigerad av Knippet 2013-05-24 kl. 14:14.
Citera
2013-05-24, 15:55
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knippet
Jag har publicerat en del av den info som jag fått fram om Lyoness på http://lyonessfakta.wordpress.com/.

Bra initiativ.
Jag tycker Lidls svar ang samarbetet är väldigt talande för Lyoness som helhet, dvs det är en bluff rakt igenom.
Citera
2013-05-24, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knippet

Eftersom jag är insatt blir läsningen väldigt komisk. De berömda 25.000£?

1. Att Lyoness köper presentkort är hela grejen... Vidare "samarbete" behövs inte. Det hade du haft koll på om du visste nåt what so ever om detta.

2. Ingen har hävdat att Lidl och Burger King är med i Sverige. Ingen med koll iaf. Alltså oväsentlig mailkonversation. Guess what! HP:s logga är fortfarande kvar.

3. Det är gratis. Lämna det andra åt sidan. Finns ingen anledning att gå med med pengar. Få lite inblick i HUR det fungerar. Det är ju för fan nånting positivt för oss konsumenter.
Citera
2013-05-24, 17:49
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon1973
Eftersom jag är insatt blir läsningen väldigt komisk. De berömda 25.000£?

1. Att Lyoness köper presentkort är hela grejen... Vidare "samarbete" behövs inte. Det hade du haft koll på om du visste nåt what so ever om detta.

2. Ingen har hävdat att Lidl och Burger King är med i Sverige. Ingen med koll iaf. Alltså oväsentlig mailkonversation. Guess what! HP:s logga är fortfarande kvar.

3. Det är gratis. Lämna det andra åt sidan. Finns ingen anledning att gå med med pengar. Få lite inblick i HUR det fungerar. Det är ju för fan nånting positivt för oss konsumenter.

Oj vad oväntat inlägg....
Citera
2013-05-24, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja

Haha! Tycker att man ska ta gratiskortet och få en inblick i hur det fungerar bara. (Förstår att det låter skrämmande). Men jag antar att det inte finns nåt man kan skriva utan att man får sarkastiska svar.
Citera
2013-05-24, 18:35
Medlem
B´stards avatar
Varför har ingen skrivit om skiten på engelska wikipedia? Finns bara på tyska...
Citera
2013-05-26, 00:57
Medlem
Det är ganska komiskt att läsa kommentarena, jag har samlat ihop information om Lyoness, osv.
Läs igenom hela tråden, den är ju så full av smarta personer som har kontaktat diverse marknads avdelningar o dyl.
Den är full av människor som personligen inte tror på Lyoness. Helt ok, inga problem.
Det är inte för dom, alla människor är inte likadana, tack och lov.
Har det hänt något annat än att Lyoness bara fortsätter att växa, samt fler ledande varumärken dyker upp på sidan.
Lyoness har som mål att 5 % ska ha ett kort om 5 år.
Även med alla dessa kommentarer fortsätter Lyoness att växa, man växer genom rekommendationer, företag rekommenderar sina företagar kollegor, det här har varit bra för vår verksamhet.
Företagen har sett att folk åker omvägar för att handla.
Det blir faktiskt löjeväckande när personer som inte har en aning om vad drivkraften i det här är, uttalar sig tvärsäkert om att det är bedrägeri och bluff.
Dom visar bara upp sin egen inkompetens, kolla in vilka ledande kedjor som är anslutna. Det finns faktiskt stora välkända kedjor som tar cashback kortet. ( för att förtydliga, man måste göra det här. Inte i Sverige ännu, vi är inte tillräckligt många medlemmar ännu)
När ni uttalar er så tvärsäkert om bedrägeri o dyl så knäpper ni deras marknads avdelningar på näsan och talar om för dom att dom har gjort något olagligt och gått på en blåsning.
Det är här det komiska kommer in, ni sitter utanför inte pålästa och uttalar er tvärsäkert.
Skrattretande.
Kunskap är makt, har man inte kunskapen är man hänvisad till diverse forum och basunerar ut sin egen frustration och okunskap samt inkompetens.
Det finns fortfarande ingen som har kommit med en argumentering som dokumenterar olagligheterna eller bedrägerierna.
Man sitter helt okunnig och kommenterar ekonomer och juristers bedömningar, samt proffesionella affärsmän, där det gäller deras handel samt deras varumärken.
Dom har gjort bedömningen att det här är bra för deras verksamhet och sen sitter det nollor och raljerar över deras beslut. Faktiskt pinsamt att läsa det.
Hade det funnits minsta tillstymmelse till olagligheter eller bedrägeri hade det varit omöjligt att etablera sig i alla kontinenter, 43 länder.
Dom gör legala kontroller i alla länder innan dom drar igång.
Alla ni som säger att det är bedrägeri, kan inte ni ta fram det som alla jurister som har granskat Lyoness har missat. Berätta det för oss okunniga här.
Kom igen upplys oss vad olagligheterna består av.
Är Lyoness olagligt måste ju även Coop:s kort vara olagligt, för du får ju pengar tillbaka när du handlar där också.
Berätta gärna varför Lyoness gör er så rädda.
Citera
2013-05-26, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja

Bättre kan du väl. Du framställer dig alltid så smart och kunnig.
Kom igen nu.
Gör ett uttalande som totalt sänker flera av världens främsta kedjors jurister och ekonomer.
Berätta nu utförligt vad dom har missat.
Förklara samtidigt hur Lyoness år efter år bara växer, när dom hela tiden är granskade.
Inte bara av dom länder dom etablerar sig i utan av alla större företag som ansluter sig samt alla hobby jurister som sitter i forum.
Jag tar och lutar mig tillbaka en stund och ser fram mot ditt svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in