2013-05-08, 07:45
Medlem
GoteborgsKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Jag hade kört den gråa om den är ljusare och det är ett sommarbröllop. Vad gäller skor är det nog inte så mycket annat att välja mellan, möjligtvis ett par wholecuts.

Får lägga upp två olika bilder när det närmar sig, funderar över ljusblå skjorta eller vit skjorta och en slips som är virkad, brun en blå eller en helt mörkblå.

Tack.
Citera
2013-05-08, 08:14
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoteborgsKex
Får lägga upp två olika bilder när det närmar sig, funderar över ljusblå skjorta eller vit skjorta och en slips som är virkad, brun en blå eller en helt mörkblå.

Tack.

Mörkblå slips till ljusblå skjorta blir mycket snyggt.
Citera
2013-05-08, 08:25
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoteborgsKex

Tack.

Citat:
Ursprungligen postat av doughie
Mörkblå slips till ljusblå skjorta blir mycket snyggt.

+1.

Nu är jag nog rätt ensam om ståndpunkten, men vit skjorta bör undvikas till mer informella klädslar, om inte annat för att det är mycket snyggare med en skjorta med färg.
Citera
2013-05-08, 17:55
Medlem
GoteborgsKexs avatar
Citat:
+1.

Nu är jag nog rätt ensam om ståndpunkten, men vit skjorta bör undvikas till mer informella klädslar, om inte annat för att det är mycket snyggare med en skjorta med färg.

Ska ta detta i tanke när jag väljer!
Kommer bilder när det närmar sig, den grå kostymen måste in hos skräddaren först.
Citera
2013-05-31, 19:34
Medlem
Vad tänker ni om ljusgrå bomullskostym på sommarbröllop om klädkoden är kavaj och brudparet ganska ungt (med inte särskilt välklädda vänner)? Det borde väl fungera bra?
Citera
2013-05-31, 20:26
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charmkvarken
Vad tänker ni om ljusgrå bomullskostym på sommarbröllop om klädkoden är kavaj och brudparet ganska ungt (med inte särskilt välklädda vänner)? Det borde väl fungera bra?

Ja.
Citera
2013-06-03, 15:37
Medlem
Stiftpennas avatar
Citat:

Jag är i ungefär samma sits. Ungt brudpar... eller ja, 20 och 30 eller något sådant. Den ena är ung iaf. Klädkoden är satt till "somrigt elegant" vilket gör mig jävligt förvirrad. Tänkte ta en grå kostym hursomhelst men måste köpa nytt och vill helst inte ta för mycket från sparkontot (studerande). Några tips? Börjar bli desperat.
Citera
2013-06-03, 17:41
Medlem
bleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiftpenna
Jag är i ungefär samma sits. Ungt brudpar... eller ja, 20 och 30 eller något sådant. Den ena är ung iaf. Klädkoden är satt till "somrigt elegant" vilket gör mig jävligt förvirrad. Tänkte ta en grå kostym hursomhelst men måste köpa nytt och vill helst inte ta för mycket från sparkontot (studerande). Några tips? Börjar bli desperat.

Kan bara konstatera att det är en idiotisk "klädkod". Kör på din gråa kostym, ljusblå skjorta, bruna skor och en trevlig slips så är du förmodligen (?) bäst klädd.
Citera
2013-06-03, 17:55
Medlem
Citat:

Dum klädkod...

Jag köpte en bomullskostym just för att det är somrigt och billigt. Kan vara en idé om du kan tänka dig att köpa en kostym med ganska begränsat användningsområde.

Din tanke om grå kostym låter väl bra i alla fall. Har du riktigt snål budget har du nog, med en sådan "klädkod", alternativet att välja uddakavaj (om du redan har någon passande vill säga).
Citera
2013-06-03, 19:57
Medlem
Citat:

Ring och fråga vad de menar. Eller vad de själva ska ha på sig.
Citera
2013-06-03, 20:17
Medlem
Pörrs avatar
Hur tänker man egentligen när man sätter en sådan kod? Det känns ju som om alla möjliga som gifter sig numera plöjer inte bara Ribbing utan en herrans massa meningslösa tidningar, och sedan kommer man fram till den totalt intetsägande klädkoden somrigt elegant.
Citera
2013-06-04, 00:46
Medlem
Stiftpennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bleu
Kan bara konstatera att det är en idiotisk "klädkod". Kör på din gråa kostym, ljusblå skjorta, bruna skor och en trevlig slips så är du förmodligen (?) bäst klädd.

Citat:
Dum klädkod...

Jag köpte en bomullskostym just för att det är somrigt och billigt. Kan vara en idé om du kan tänka dig att köpa en kostym med ganska begränsat användningsområde.

Din tanke om grå kostym låter väl bra i alla fall. Har du riktigt snål budget har du nog, med en sådan "klädkod", alternativet att välja uddakavaj (om du redan har någon passande vill säga).

Citat:
Ursprungligen postat av Marten-
Ring och fråga vad de menar. Eller vad de själva ska ha på sig.

Citat:
Hur tänker man egentligen när man sätter en sådan kod? Det känns ju som om alla möjliga som gifter sig numera plöjer inte bara Ribbing utan en herrans massa meningslösa tidningar, och sedan kommer man fram till den totalt intetsägande klädkoden somrigt elegant.

Tro mig, jag vet. Blir också irriterad på sådant och då är jag ändå bara 21 år vilket gör att det känns jävligt löjligt att behöva bli irriterad på dylikt skit...

Grejen är att jag enbart har en svart kostym och jag kan inte gå i enbart skjorta. Måste alltså införskaffa åtminstone en kavaj och ett par billiga chinos men jag gillar inte chinos och måste dessutom ha nya finskor eftersom jag enbart har ett par, just det, svarta. Vill inte jaga kostym på HM heller och jag har fan inte råd att lägga 5000 på något skapligt. Lägg till att jag är en ganska fåfäng kille-.-. Herrejesus alltså. Några tips på ställen som har rea i Malmö/Lund ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in