Citat:
Ursprungligen postat av
bleu
Kan bara konstatera att det är en idiotisk "klädkod". Kör på din gråa kostym, ljusblå skjorta, bruna skor och en trevlig slips så är du förmodligen (?) bäst klädd.
Citat:
Ursprungligen postat av
charmkvarken
Dum klädkod...
Jag köpte en bomullskostym just för att det är somrigt och billigt. Kan vara en idé om du kan tänka dig att köpa en kostym med ganska begränsat användningsområde.
Din tanke om grå kostym låter väl bra i alla fall. Har du riktigt snål budget har du nog, med en sådan "klädkod", alternativet att välja uddakavaj (om du redan har någon passande vill säga).
Citat:
Ursprungligen postat av
Marten-
Ring och fråga vad de menar. Eller vad de själva ska ha på sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pörr
Hur tänker man egentligen när man sätter en sådan kod? Det känns ju som om alla möjliga som gifter sig numera plöjer inte bara Ribbing utan en herrans massa meningslösa tidningar, och sedan kommer man fram till den totalt intetsägande klädkoden somrigt elegant.

Tro mig, jag vet. Blir också irriterad på sådant och då är jag ändå bara 21 år vilket gör att det känns jävligt löjligt att behöva bli irriterad på dylikt skit...
Grejen är att jag enbart har en svart kostym och jag kan inte gå i enbart skjorta. Måste alltså införskaffa åtminstone en kavaj och ett par billiga chinos men jag gillar inte chinos och måste dessutom ha nya finskor eftersom jag enbart har ett par, just det, svarta. Vill inte jaga kostym på HM heller och jag har fan inte råd att lägga 5000 på något skapligt. Lägg till att jag är en ganska fåfäng kille-.-. Herrejesus alltså. Några tips på ställen som har rea i Malmö/Lund

?