2010-06-03, 13:06
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milkmannenkna
Studenter exempelvis, ALLTID svart förutom föråldrade fjortisar.
Bara för att många gör fel blir det inte mer rätt.
Citera
2010-06-03, 13:12
Medlem
milkmannenknas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Bara för att många gör fel blir det inte mer rätt.

så du menar att den traditionella utstyrseln för en student är inkorrekt?
Citera
2010-06-03, 13:21
Medlem
Citat:
så du menar att den traditionella utstyrseln för en student är inkorrekt?

Den är inte traditionell, den är Fel. Troligen därför att dom flesta studenter är totalt ointresserade av att klä sig korrekt utan enbart köper billigaste möjliga.
Dessa "föråldrade fjortisar" är i själv verket troligen dom mest väluppfostrade och vettiga människor i sammanhanget.
Citera
2010-06-03, 13:28
Medlem
milkmannenknas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enthastic
Den är inte traditionell, den är Fel. Troligen därför att dom flesta studenter är totalt ointresserade av att klä sig korrekt utan enbart köper billigaste möjliga.
Dessa "föråldrade fjortisar" är i själv verket troligen dom mest väluppfostrade och vettiga människor i sammanhanget.

Billigaste möjliga? Vet vart du tog studenten men där jag bor så är det inte de billigaste som införskaffas och de föråldrade fjortisarna är inte väluppfortrade eller vettiga, snarare motsatsen.
Citera
2010-06-03, 13:31
Medlem
Citat:
Billigaste möjliga? Vet vart du tog studenten men där jag bor så är det inte de billigaste som införskaffas och de föråldrade fjortisarna är inte väluppfortrade eller vettiga, snarare motsatsen.

Det är fjortisarna säkerligen, men fjortisarna är dom i svarta kostymer.
Citera
2010-06-03, 13:35
Medlem
Pörrs avatar
Citat:

Jesus Kristus, jag har tappat allt hopp för mänskligheten.
Citera
2010-06-03, 13:36
Medlem
milkmannenknas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Jesus Kristus, jag har tappat allt hopp för mänskligheten.

Varför det ? Studenter har ju svart kostym :P? Haft så länge jag kollat på tåg och från även egna tider.
Citera
2010-06-03, 13:53
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Varför det ? Studenter har ju svart kostym :P? Haft så länge jag kollat på tåg och från även egna tider.

Läs tråden om klädsel till studenten. Sedan när anses 18-åringar som har kostym på sig första gången som ett riktmärke för vad som är rätt?
Citera
2010-06-03, 13:55
Medlem
milkmannenknas avatar
Citat:
Läs tråden om klädsel till studenten. Sedan när anses 18-åringar som har kostym på sig första gången som ett riktmärke för vad som är rätt?

Tänkte mest eftersom att svart kostym har varit ett måste för alla studenter så länge jag kan minnas :P Känns som att det har blivit så på grund av att det är en korrekt lämpad klädsel
Citera
2010-06-03, 14:02
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Tänkte mest eftersom att svart kostym har varit ett måste för alla studenter så länge jag kan minnas :P Känns som att det har blivit så på grund av att det är en korrekt lämpad klädsel

Jag tror du har fått det om bakfoten fullständigt. Och nej, det är inte heller en korrekt lämpad klädsel.
Citera
2010-06-03, 14:05
Medlem
milkmannenknas avatar
Citat:
Jag tror du har fått det om bakfoten fullständigt. Och nej, det är inte heller en korrekt lämpad klädsel.

Ok, men jag kör svart.. men nu lämnar vi detta bakom oss och går vidare i livet.

Truce?
Citera
2010-06-03, 18:23
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Nej för fan!

De killar i min klass som skall bära kostym har inte en svart kostym, varför vill man ens ta på en svart kostym? För att få spontaninbjudningar till begravningar? Jag har varit med några vänner som letade kostym, i affärerna säger expediterna att svart säljer som smör i solsken, är det automatiskt rätt då? Efter att jag läst tråden där studentkläder behandlas har jag utvecklat ett större och större hat mot de individer som har svart kostym på sig om de inte är på begravning, ungdomar som vuxna.

Bara för att 90 % går på försäljarnas snack betyder inte det att dessa 90 % har rätt. För mig är det inte viktigt att sticka ut pga. kostymfärg, det är inte därför jag har en grå, jag har en grå för att det är mer korrekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in