Citat:
Ursprungligen postat av
Justiceforthe96
Fast mammans vittnesmål är (eller ska åtminstone vara) något annat än barnets berättelse. Kan vi inte reda ut det här?
Du menar alltså att barnets berättelse förmodligen är falsk och att då mamman har hittat på just den biten, men att hon hade rätt att göra det eftersom TA gjort otillbörliga saker med dottern? Att barnets berättelse är central för att binda ihop de två läkarna och att det utan den inte blir mycket kvar av åtalet spelar alltså ingen roll?
Du som brukar vara snabb på att tala om hur många domstolar som ansett det klarlagt att läkarna styckat kroppen bryr dig nu inte om att argumentet det hela bygger på är rent trams? Du bryr dig inte heller om att TA helt har friats från misstankarna om incest?
Jag är ledsen att jag skriker nu, men: HUR I HELSIKE KAN NÅGON VARA OSKYLDIG I DINA ÖGON OM DU HAR BESTÄMT DIG FÖR DET MOTSATTA??
Om vi säger så här: jag tycker det ligger en hel del i Mammans vittnesmål om maken
och i Barnets berättelse. Det är tillräckligt många saker däri, för att man ska kunna avfärda det som rent nonsens.
Och det kan vara
vanskligt att bevisa att någon varit utsatt för ett sexuellt övergrepp/utnyttjande, nu som då. TA är knappast den enda som friats ifrån en incestanklagelse. Nej, för mig är det ingalunda trams.
Varför jag slutit mig till att läkarna är skyldiga är inte så
bara för att, utan det är en övertygelse som växt fram mer och mer.