2013-06-03, 02:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
Det var tydligen när du jämförde förhören som du upptäckte det?

Nej. Har inte köpt deras snack tidigare heller.

Citat:
Har du en specialvariant av uppsatsen där förhören står med i sin helhet eller?

Det enda jag vet är att det som står i uppsatsen (som är på ca. 340 sidor), i form av förhör med läkarna, är betydligt mer omfattande än det som finns med i PLs bok.

Jag ska så småningom fixa FUP:et och hoppas kunna fixa hela.
Senast redigerad av Hagenbach 2013-06-03 kl. 02:50.
Citera
2013-06-03, 03:02
Bannlyst
Fallet är (i princip) löst för min del, som jag tidigare sagt här. Jag tycker, inte desto mindre, om att snacka om det och snacka om det mycket. Ja, även med folk som inte delar min uppfattning.

Anser inte att utredarna gjorde ett så särskilt dåligt jobb, med tanke på att de haffade de skyldiga, även om de kunde grävt något mer i läkarnas förehavanden.

Den enda behållningen med PLs bok, i princip, är hans kritik av medias roll i och hantering av fallet. Han borde ha fokuserat sig på det betydligt mer och kallat sin bok för Mediemordet, istället.
Citera
2013-06-03, 03:16
Bannlyst
Citat:
Det som är sant är att även idag år 2013 så tror en minoritet på sagorna från 80-talet.

Hmm, trodde ni hävdade att majoriteten på 80-talet trodde på "sagorna"...
Citera
2013-06-03, 03:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
Kom ihåg att fakta är fakta även om man inte gillar personen som lägger fram dem.

Ja, du/ni påstår ju att det är "fakta"...

Revisionismen som sådan är ju beryktad för att tumma på sanningar och fakta.
Citera
2013-06-03, 03:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Catrines syster verkar då vara rätt så övertygad om vilka som ligger bakom Catrines död:

"Tror du att Catrine da Costas mördare kommer att hittas?
– Det skulle vara om de som var inblandade eller de som gjorde det erkände. Domstolen har funnit att Obducenten och Allmänläkaren har styckat Catrines kropp. Jag har svårt att tro att den eller de som mördade henne inte är samma personer som också styckade.
"

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/styckmordet-har-etsat-sig-fast-i-folksjalen_119227.svd

Det har de allra flesta andra också, i ärlighetens namn.

Mjo, Noicer kan ju diskutera skuldfrågan med CdCs anhöriga.
Citera
2013-06-03, 06:55
Medlem
slemwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
IKommentarer:

"Catrine hade inte flyttat hem till Saba den 8:e juni 1984 som avtalat, men nu skulle hon flytta dit. Det var mycket som skulle hämtas på Centralstationen och mannen hade följt med för att bära och under vägen till Centralstationen så mötte de Catrines mycket gode vän Jan."

Hur går det ihop? Catrines väska med kläder och radion stod ju kvar i effektförvaringen när polisen öppnade boxen. Personalen vid disken minns bara Catrine från den 8:e juni då hon lämnade prylarna. Hur kan hon då genomfört flytten?

http://lassegare.bloggo.nu/Catrine-da-Costa-1/

Detta är väl den 15:e juni de pratar om. Flytten blev väl aldrig genomförd.
Citera
2013-06-03, 09:41
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Japp, han arbetade på Sabbatsbergs sjukhus fram till 1/8 1984 (och när det behövdes även på S:t Eriks och Beckomberga sjukhus). Sedan bar det iväg till Karlstad för en AT-tjänst. Var det en flykt undan något?

Åkte TA bil till jobbet på Sabbatsbergs sjukhus och mellan sina olika arbetsplatser sommaren 1984 ?
Citera
2013-06-03, 09:45
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det är enkelt. Det som finns mot honom är enligt mig noll och intet värt.

Anitas utpekande ger jag inte ett smack för. Inte med tanke på att hon först inte vet mer än zip för att sedermera peka ut TH på en av bilderna. Bullshit.

TA har inget med detta att göra, punkt
.

Du skriver inte samma sak om TH, varför ?
Citera
2013-06-03, 09:47
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
För att jag, för det första, tycker det verkar ligga något i Mammans vittnesmål om hennes erfarenhet av ex-maken och dennes beteende, som jag inte är beredd att diskvalificera. För det andra, så är jag inte övertygad om att ex-maken inte gjort något otillbörligt (incest) mot/med dottern.
Fast mammans vittnesmål är (eller ska åtminstone vara) något annat än barnets berättelse. Kan vi inte reda ut det här?

Du menar alltså att barnets berättelse förmodligen är falsk och att då mamman har hittat på just den biten, men att hon hade rätt att göra det eftersom TA gjort otillbörliga saker med dottern? Att barnets berättelse är central för att binda ihop de två läkarna och att det utan den inte blir mycket kvar av åtalet spelar alltså ingen roll?

Du som brukar vara snabb på att tala om hur många domstolar som ansett det klarlagt att läkarna styckat kroppen bryr dig nu inte om att argumentet det hela bygger på är rent trams? Du bryr dig inte heller om att TA helt har friats från misstankarna om incest?

Jag är ledsen att jag skriker nu, men: HUR I HELSIKE KAN NÅGON VARA OSKYLDIG I DINA ÖGON OM DU HAR BESTÄMT DIG FÖR DET MOTSATTA??
Citera
2013-06-03, 12:10
Medlem
Citat:
Fallet är (i princip) löst för min del, som jag tidigare sagt här. Jag tycker, inte desto mindre, om att snacka om det och snacka om det mycket. Ja, även med folk som inte delar min uppfattning.

Anser inte att utredarna gjorde ett så särskilt dåligt jobb, med tanke på att de haffade de skyldiga, även om de kunde grävt något mer i läkarnas förehavanden.

Den enda behållningen med PLs bok, i princip, är hans kritik av medias roll i och hantering av fallet. Han borde ha fokuserat sig på det betydligt mer och kallat sin bok för Mediemordet, istället.

Du håller inte med Anders Agell, Civilrätt, stud.litt för landets samtliga juristutbildningar? Han har fel, TA bibbarsmutsade och fotograferna hade bilder som inte fanns och TH var en vampyr.
Citera
2013-06-03, 12:59
Medlem
Citat:
Tycker ärligt talat det börjar bli en aningens tröttsamt med ditt/ert snack om feminister hit och dit. Man kan tyda ert surr som att feminister och vänsterorienterat folk ligger bakom allt ont i samhället och i världen. Japp, döden är "i sanning" en man. Trams.

Det finns inga bevis för att någon feministfalang producerat dagboken ifråga.

Nej, ingen har sagt att en falang producerat dagboken. Misstanken i det åtal för mened som planerades gällde att en viss person producerat, spökskrivit dagboken. Man kan tänka sig att något hände hemma hos Hanna Olsson de två eller fler veckor som menederskan bodde hemma hos Hanna. Det var efter denna vistelse de nya tilläggen till dagboken plötsligt dök upp. Och det är dessa som är skrivna efteråt. Och detta skedde efter att Helin efterfrågat prostituerade som kunde sammankoppla CdC med TA/TH. Och det var då Hanna Olsson började uppvakta Helin och lova vittnen. Och det var då "Birgitta Ohlsson" som inte existerar hörde av sig.

You do the math.
Citera
2013-06-03, 13:29
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
Hanna Olsson är inte korkad. Det finns en anledning till att hon hållt sig undan de senaste åren, särskilt sedan Per Lindebergs bok kom ut. Kom ihåg att fakta är fakta även om man inte gillar personen som lägger fram dem.

Vad som dock förvånar mig, är att ni ändå väljer att ta upp Marianne Seppäläs vittnesmål och säger att det är trovärdigt. Hennes dagbok är egentligen det mest pinsamma som feminist-falangen producerat, om vi ska vara ärliga, och om jag vore er skulle jag försöka hålla tyst om den och än mindre själv föra upp den på tal.

Rätten fann dagboksvittnet fullt trovärdigt

Chefsåklagare Bjarne Rosen kom ett antal år senare fram till att ingenting tydde på att dagböckerna var förfalskade.
Åklagaren frågade sig också vad syftet skulle vara med att "förfalska" dessa dagböcker ?

Ps Jago, har du några bevis som entydigt pekar ut "feminist-falangen" som producenter av dagböckerna ?
Om du påstår något sådant så vore det bra om du kunde verifiera detta
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2013-06-03 kl. 13:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in