Citat:
Ursprungligen postat av
Cinnabar
VB skrev bara att hon skulle vara med "en pluggkompis", ingen visste vem det var, inte ens hennes mor. Det förutsätter i så fall att någon stod utanför VBs port, och skuggade VB och KJ med bil. Sedan stod vederbörande utanför KJs port i timmar menar du? Sånt lägger grannar till, eller passerande. Exempelvis blev en kvinna mördad i Göteborg utanför sitt hus, hennes ex hukade i busken utanför, och blev iakttagen före dådet.
En fråga som är lite av intresse är "pluggkompisen" i VB's FB. Varför skriver hon detta överhuvudtaget, hon har ej tidigare beskrivit vad hon skall göra utan "vad hon har gjort" i de flesta fall vad jag kan se på tre FB konton.
När hon saknades, visste modern var att söka, visste hon vem "pluggkompisen" var, tror inte det, iaf inte initialt på söndag eller måndag (tenta dagen ??) för då borde hon givetvis kontrollerat med MTGM, är min dotter där ?
När hon anmäls försvunnen av en vän till familjen på tisdagen, vet man då att "pluggkompisen" är MTGM eller framkommer det då man gör mast tömningar och får området bodsvedjan. Vem känner hon där, ja MTGM bor där och man har därigenom spårat "pluggkompisen", söken börjar.
Var deras möte planerat och för att inte oroa modern som kanske inte gillade sällskapet så skriver man/säger man "plugga hos kompis" för det är lite vidare begrepp och oroar inte modern, hon visste givetvis att modern läser hennes FB.
Får inte ihop det att hon skall plugga utan det är ett svepskäl, plugga med en som är ljusår från den nivå hon läser på kan inte vara sanning.
Jag tror hon blev lurad in i någonting, möte, party, helt enkelt ha kul (ej sex), kanske åka en liten tur med bil som ungdomar gör och MTGM hämtade, dock behöver det ej vara vid entren utan en bit ifrån så modern ej ser vem som hämtar och därmed är lugn iaf några timmar.
Detta är vad som framgått en väldigt ensam tjej för åldern och därför kan just MTGM vara en ventil för henne att helt enkelt få komma ut en lördag och jag tror som sagt "plugga" var bara ett svepskäl.