Citat:
Ursprungligen postat av
Dornier
Jag bara menade att folk bär rätt ofta keps nuförtiden, även inomhus. Feru påstod sig inte se eller notera detta.
Skulle det finnas särskilda SvP-kepsar så kan man nog få ha den på inomhus om man trivs med det. 
NEJ!
Citat:
Ursprungligen postat av
Feru
Förskräckligt. Nej nu ska jag inte överdramatisera. I grund och botten är det bara jävla kepsar, dvs inget som är värt att gråta blod över, men tycker det är så onödigt och dumt. Går man inomhus, särskilt när det är att partimöte och särskilt när det kommer att tas bilder, ta av den jävla kepsen. Skulle kännas rätt konstigt att behöva lära aktivister så enkla normer, men det kanske behövs.
Kan samtidigt inte hjälpa att det känns tantigt att gnälla över sådana här saker. Det är trots allt människor som visar sina ansikten och är aktiva nationalister. Det är nationalister som verkar i verkligheten, mer än kan sägas om mig.
Det är ju dock inte bara nationalister som har det här problemet, utan det är uppenbarligen mycket vanligt idag att ungdomar inte får lära sig några normer om hyfs och uppförande överhuvudtaget. Man känner sig helt plötsligt jättegammal när man tvingas säga till folk att så kan man inte göra, det där är ohyfsat, etc.
Det känns fan som om man måste säga till folk att det ska inte äta gul snö, liksom.
Citat:
Ursprungligen postat av
stopbitching
Jag inser oändamålsenligheten i den typen av uniformer för SvP:s partiarbete, men jag måste bara kommentera och påpeka att jag tycker att uniformen som NSF använde när det begav sig var ruskigt snygg.
Citat:
Ursprungligen postat av
stopbitching
Så är det. Ska man ha kostym så kan man alltid ha en fedora eller liknande. Men vanlig keps till vanlig klädsel när man bedriver aktivism tycker jag inte är ett problem.
Hiiipsterrrrrrrrrrrrr.
Citat:
Ursprungligen postat av
stopbitching
Ska erkänna att jag inte har speciellt mycket insyn i hur nationella brukar klä sig. Själv kan jag störa mig jeansnormen, känns så jävla amerikanskt och det är varken skönt eller praktiskt. Då klär jag mig hellre i linnebyxor under sommaren. Cargo ser jag heller inget större problem med, allt är ju bättre än jeans i alla fall som vi bör skicka tillbaka till Amerika..
+1. Jag hatar jeans. Det är varken snyggt eller praktiskt, och jag ogillar att det på något sätt har blivit ett "grundplagg" att spring runt i slitna blåjeans.
Citat:
Ursprungligen postat av
25December
Partiet har ju både egna tröjor och jackor. Dessa kläder borde man ha på sig på offentliga aktiviteter.
De enda jag vet att man kan få köpa är de blåa vindjackorna, vilka sitter illa, är stora, och därtill skitfula. Jag uppskattar och förstår behovet att enhetlighet och en form av uniformering, men de får beordra mig innan jag sätter vindjackan på mig.
Jag hade hellre sett att det fanns en form av "grunduniform" för partimedlemmar med politisk position (partiledningen/invalda) i form av finare skjorta, slips och byxor; skjortor och byxor modell "allvarligare" för partifunktionärer/aktivister vid demonstrationstillfällen; och sen vindjackorna, pikétröjor, etc, för sympatisörer eller aktivister vid vardagliga aktivisttillfällen.