Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-06-03, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
I alla fall jag ser keps sol ett solskydd, att använda det som accessoar känns inte direkt rimligt. Men nu på sommaren kan det bli väldigt soligt, och såvida man inte sitter ned vid ett bord med parasoll där man staplat upp flygbladen så har jag full förståelse för att man vill använda en huvudbonad som solskydd. Det är varken kul eller praktiskt att skydda sig med handen när man går runt.
Visst, är man ute en längre tid och solen skiner samtidigt så har de min förståelse. Är väl inga direkta konstigheter då det faktiskt fyller en funktion, men tycker det bör undvikas i annat fall. Förr kändes det nästan som att det var inne ett tag att ha på sig keps oavsett hur skuggigt det var, kanske inte är så längre. Ser kepsar väldigt sällan när jag är ute numera, eller så noterar jag det inte bara.
Citera
2013-06-03, 15:49
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Finns ju även lite mer "stiliga" kepsar, tänker på sådana man har när man seglar te.x. Behöver inte vara en svart, illaluktande keps med stort "YAMAHA" tryck eller motsvarande.
Angående tatueringar och snygga kepsar. http://forward.com/workspace/assets/images/articles/032310.shmoozeblog.MichelleMcgee_TMZ_bugged_wm.jpg
Citera
2013-06-03, 15:50
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Visst, är man ute en längre tid och solen skiner samtidigt så har de min förståelse. Är väl inga direkta konstigheter då det faktiskt fyller en funktion, men tycker det bör undvikas i annat fall. Förr kändes det nästan som att det var inne ett tag att ha på sig keps oavsett hur skuggigt det var, kanske inte är så längre. Ser kepsar väldigt sällan när jag är ute numera, eller så noterar jag det inte bara.

Vi har ju sett bilder här i forumet från SvP-möten med deltagare som har kepsar på sig inomhus.
Citera
2013-06-03, 15:57
Medlem
Luckmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Vi har ju sett bilder här i forumet från SvP-möten med deltagare som har kepsar på sig inomhus.

Jag hatar, hatar, hatar, hatar, hatar när folk har keps på sig inomhus. När revolutionen kommer så ska vi göra som Pol Pot, men istället för att skjuta alla med glasögon så ska man fan skjuta alla som bär keps inomhus.

Vet hut!
Citera
2013-06-03, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Förskräckligt. Nej nu ska jag inte överdramatisera. I grund och botten är det bara jävla kepsar, dvs inget som är värt att gråta blod över, men tycker det är så onödigt och dumt. Går man inomhus, särskilt när det är att partimöte och särskilt när det kommer att tas bilder, ta av den jävla kepsen. Skulle kännas rätt konstigt att behöva lära aktivister så enkla normer, men det kanske behövs.

Kan samtidigt inte hjälpa att det känns tantigt att gnälla över sådana här saker. Det är trots allt människor som visar sina ansikten och är aktiva nationalister. Det är nationalister som verkar i verkligheten, mer än kan sägas om mig.
Citera
2013-06-03, 16:03
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Keps har varit och är fortfarande en modegrej såklart. Att vissa går med kepsen bakochfram eller använder "new era" och andra konstiga kepsar tyder på att det inte enbart är ett solskydd. Men vi bör ju inte låta dessa perversioner smutskasta eller förminska det praktiska användandet av en vanlig keps.
Citera
2013-06-03, 16:06
Medlem
Dorniers avatar
Jag bara menade att folk bär rätt ofta keps nuförtiden, även inomhus. Feru påstod sig inte se eller notera detta.

Skulle det finnas särskilda SvP-kepsar så kan man nog få ha den på inomhus om man trivs med det.
Citera
2013-06-03, 16:09
Medlem
QMs avatar
Annars kan man ju sy på ett eget märke på kepsarna för att lätta upp stämningen på torget.

http://therealrevo.com/blog/wp-content/uploads/2009/03/swastika-hat.jpg

Ett alldeles utmärkt, stilrent, snyggt och billigt alternativ för män i alla åldrar.
Citera
2013-06-03, 16:13
Medlem
Nord88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Keps har varit och är fortfarande en modegrej såklart. Att vissa går med kepsen bakochfram eller använder "new era" och andra konstiga kepsar tyder på att det inte enbart är ett solskydd. Men vi bör ju inte låta dessa perversioner smutskasta eller förminska det praktiska användandet av en vanlig keps.

Det handlar mycket om vad man har för kläder i övrigt när det kommer till att bära keps. Du kan inte glida runt i en fin tröja i ull från typ Hackett, ett par chinos och ett par loafers och samtidigt bära en New Era keps, det skär sig. På samma sätt kan du inte glida runt i sneakers till en kostym eller bära keps när du har kavaj.
Citera
2013-06-03, 16:20
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QM
Annars kan man ju sy på ett eget märke på kepsarna för att lätta upp stämningen på torget.

Ett alldeles utmärkt, stilrent, snyggt och billigt alternativ för män i alla åldrar.
Ja, svenska nationalister har en ganska lång bakgrund av att bära keps om inte annat.
http://www.newsmill.se/sites/default/files/imagecache/article_big/article-filefield/2010/05/22235/articleimage-22235-0.jpg
Citera
2013-06-03, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QM

Är det inte lika bra att köra all in?

Här är SvPs nya uniform för aktivism http://www.1944shop.com/contents/media/m-36-wiking.jpg
Citera
2013-06-03, 16:23
Medlem
wehrmachts avatar
Kepsar och kläder?

Byter tråd... Om ingen känner till det senaste modet gällande underkläder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in