Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-06-03, 16:25
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nord88
Det handlar mycket om vad man har för kläder i övrigt när det kommer till att bära keps. Du kan inte glida runt i en fin tröja i ull från typ Hackett, ett par chinos och ett par loafers och samtidigt bära en New Era keps, det skär sig. På samma sätt kan du inte glida runt i sneakers till en kostym eller bära keps när du har kavaj.
Så är det. Ska man ha kostym så kan man alltid ha en fedora eller liknande. Men vanlig keps till vanlig klädsel när man bedriver aktivism tycker jag inte är ett problem.
Citera
2013-06-03, 16:27
Medlem
QMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Ja, svenska nationalister har en ganska lång bakgrund av att bära keps om inte annat.
http://www.newsmill.se/sites/default/files/imagecache/article_big/article-filefield/2010/05/22235/articleimage-22235-0.jpg

Fan vad vackert!

Citat:
Ursprungligen postat av Dr-compakt
Är det inte lika bra att köra all in?

Här är SvPs nya uniform för aktivism http://www.1944shop.com/contents/media/m-36-wiking.jpg

Jag tror du har löst dagens problem, ska höra med min lokalgrupp och se om de är intresserade.
Citera
2013-06-03, 16:41
Medlem
Nord88s avatar
Citat:
Så är det. Ska man ha kostym så kan man alltid ha en fedora eller liknande. Men vanlig keps till vanlig klädsel när man bedriver aktivism tycker jag inte är ett problem.

Det jag oftast stör mig på när det kommer till nationellas klädval är mjukisbyxor, cargo pants och militärliknande byxor. Detta i kombination med synliga tatueringar ger knappast ett önskvärt intryck bland vanligt folk.

Kolla hur Nordisk Ungdom brukar klä sig, på deras medlemmars klädval har jag nog aldrig haft några synpunkter. Det är varken svårt eller dyrt att klä sig lite mer anständigt.
Citera
2013-06-03, 16:49
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nord88
Det jag oftast stör mig på när det kommer till nationellas klädval är mjukisbyxor, cargo pants och militärliknande byxor. Detta i kombination med synliga tatueringar ger knappast ett önskvärt intryck bland vanligt folk.

Kolla hur Nordisk Ungdom brukar klä sig, på deras medlemmars klädval har jag nog aldrig haft några synpunkter. Det är varken svårt eller dyrt att klä sig lite mer anständigt.
Ska erkänna att jag inte har speciellt mycket insyn i hur nationella brukar klä sig. Själv kan jag störa mig jeansnormen, känns så jävla amerikanskt och det är varken skönt eller praktiskt. Då klär jag mig hellre i linnebyxor under sommaren. Cargo ser jag heller inget större problem med, allt är ju bättre än jeans i alla fall som vi bör skicka tillbaka till Amerika..
Citera
2013-06-03, 16:57
Medlem
25Decembers avatar
Partiet har ju både egna tröjor och jackor. Dessa kläder borde man ha på sig på offentliga aktiviteter.
Citera
2013-06-03, 17:03
Medlem
Luckmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Jag bara menade att folk bär rätt ofta keps nuförtiden, även inomhus. Feru påstod sig inte se eller notera detta.

Skulle det finnas särskilda SvP-kepsar så kan man nog få ha den på inomhus om man trivs med det.

NEJ!

Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Förskräckligt. Nej nu ska jag inte överdramatisera. I grund och botten är det bara jävla kepsar, dvs inget som är värt att gråta blod över, men tycker det är så onödigt och dumt. Går man inomhus, särskilt när det är att partimöte och särskilt när det kommer att tas bilder, ta av den jävla kepsen. Skulle kännas rätt konstigt att behöva lära aktivister så enkla normer, men det kanske behövs.

Kan samtidigt inte hjälpa att det känns tantigt att gnälla över sådana här saker. Det är trots allt människor som visar sina ansikten och är aktiva nationalister. Det är nationalister som verkar i verkligheten, mer än kan sägas om mig.
Det är ju dock inte bara nationalister som har det här problemet, utan det är uppenbarligen mycket vanligt idag att ungdomar inte får lära sig några normer om hyfs och uppförande överhuvudtaget. Man känner sig helt plötsligt jättegammal när man tvingas säga till folk att så kan man inte göra, det där är ohyfsat, etc.

Det känns fan som om man måste säga till folk att det ska inte äta gul snö, liksom.

Citat:
Ja, svenska nationalister har en ganska lång bakgrund av att bära keps om inte annat.
http://www.newsmill.se/sites/default/files/imagecache/article_big/article-filefield/2010/05/22235/articleimage-22235-0.jpg

Jag inser oändamålsenligheten i den typen av uniformer för SvP:s partiarbete, men jag måste bara kommentera och påpeka att jag tycker att uniformen som NSF använde när det begav sig var ruskigt snygg.

Citat:
Hiiipsterrrrrrrrrrrrr.

Citat:
Ska erkänna att jag inte har speciellt mycket insyn i hur nationella brukar klä sig. Själv kan jag störa mig jeansnormen, känns så jävla amerikanskt och det är varken skönt eller praktiskt. Då klär jag mig hellre i linnebyxor under sommaren. Cargo ser jag heller inget större problem med, allt är ju bättre än jeans i alla fall som vi bör skicka tillbaka till Amerika..
+1. Jag hatar jeans. Det är varken snyggt eller praktiskt, och jag ogillar att det på något sätt har blivit ett "grundplagg" att spring runt i slitna blåjeans.

Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Partiet har ju både egna tröjor och jackor. Dessa kläder borde man ha på sig på offentliga aktiviteter.
De enda jag vet att man kan få köpa är de blåa vindjackorna, vilka sitter illa, är stora, och därtill skitfula. Jag uppskattar och förstår behovet att enhetlighet och en form av uniformering, men de får beordra mig innan jag sätter vindjackan på mig.

Jag hade hellre sett att det fanns en form av "grunduniform" för partimedlemmar med politisk position (partiledningen/invalda) i form av finare skjorta, slips och byxor; skjortor och byxor modell "allvarligare" för partifunktionärer/aktivister vid demonstrationstillfällen; och sen vindjackorna, pikétröjor, etc, för sympatisörer eller aktivister vid vardagliga aktivisttillfällen.
Senast redigerad av Luckmann 2013-06-03 kl. 17:14.
Citera
2013-06-03, 17:21
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckmann
Hiiipsterrrrrrrrrrrrr.
Visste att någon skulle påpeka detta Fast med sådant resonemang så legitimerar man att diverse subkulturella yttringar tar patent på vissa plagg. Ska man undvika att använda svenska flaggan om vänsterextremister börjar använda den frekvent? Nej, bättre att ta tillbaka saker så ska vi se att dessa subkulturella identitetssökare hittar andra plagg istället. Innan 60-talet eller liknande så hade väl i princip alla män en fedora i sin ägo? Även om det är mindre vanligt nu och hipsters och annat löst folk har gjort det till sin grej så tycker jag fortfarande att det är stiligt till rätt klädsel. Kvinnor får också gärna använda stora solhattar
Citera
2013-06-03, 17:30
Medlem
Luckmanns avatar
Citat:
Visste att någon skulle påpeka detta Fast med sådant resonemang så legitimerar man att diverse subkulturella yttringar tar patent på vissa plagg. Ska man undvika att använda svenska flaggan om vänsterextremister börjar använda den frekvent? Nej, bättre att ta tillbaka saker så ska vi se att dessa subkulturella identitetssökare hittar andra plagg istället. Innan 60-talet eller liknande så hade väl i princip alla män en fedora i sin ägo? Även om det är mindre vanligt nu och hipsters och annat löst folk har gjort det till sin grej så tycker jag fortfarande att det är stiligt till rätt klädsel. Kvinnor får också gärna använda stora solhattar

Jag håller naturligtvis helt och hållet med dig. [Länk].
Senast redigerad av Luckmann 2013-06-03 kl. 17:32.
Citera
2013-06-03, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Genpolen
Att SvP:are är så pass aktiva på den kulturförstörande judesidan är över mitt förstånd.
Vi bör självfallet verka på alla arenor som vi har möjlighet att verka på. Särskilt när Facebook är så omåttligt populärt som det är.
Citera
2013-06-03, 18:31
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckmann
Jaså jag har testat Jackan en gång vid en utdelning och den var helt okej. Om man inte gillar den finns det ju en Pikétröja men den är ju slut i lager så då kan man ju slänga på sig Nationalist T-shirten.
Citera
2013-06-03, 18:49
Medlem
mrphonks avatar
Det är en hel del STILRENA kläder med SvP-tema på gång. Vad gäller jackan så är det klart att den inte är snygg i den meningen att man bär den privat i onödan, men den är till för att synas och få fram partiets namn, och därför ska man så klart använda den vid aktiviteter så ofta det går. Den påminner en hel del om andra partiers jackor, förutom att vi har en mycket snyggare logga så klart
Citera
2013-06-03, 18:54
Medlem
Luckmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Jaså jag har testat Jackan en gång vid en utdelning och den var helt okej. Om man inte gillar den finns det ju en Pikétröja men den är ju slut i lager så då kan man ju slänga på sig Nationalist T-shirten.

Piké kan vara acceptabelt i nödfall, men T-shirt får du häfta fast på mig, utanpå en tvångströja, om du vill att jag ska ha den publikt.

Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Det är en hel del STILRENA kläder med SvP-tema på gång. Vad gäller jackan så är det klart att den inte är snygg i den meningen att man bär den privat i onödan, men den är till för att synas och få fram partiets namn, och därför ska man så klart använda den vid aktiviteter så ofta det går. Den påminner en hel del om andra partiers jackor, förutom att vi har en mycket snyggare logga så klart

Får man begära lite skjortor? Kanske svarta, kanske? Med tillhörande koppel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in