2013-05-21, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Det.här börjar ju bli löjligt. Någon som har några skojiga teorier om vad detta egentligen handlar om?

Ja vi på flashback får undersöka detta närmare det börjar bli lite komedi över det hela.

Ni kan ju fylla i listan

Saker det kan bero på:

Doping
Sjukdom som de försöker bota innan de går ut med det (håller den hemlig så länge som möjligt)
Så sliten pga överträning att hans kropp inte fungerar normalt

Saker han är men inte beror på:

Hobbyblatte
För mycket hybris tror han är bäst i världen
Citera
2013-05-21, 23:20
Medlem
Ferry31s avatar
Börjar bli misstänksamt. Är det OT för tråden om vi låter teorierna flöda?

Känns som att en hund ligger begraven. Finns garanterat information som allmänheten och Guidettis fans inte får ta del av.
Citera
2013-05-21, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31

Känns som att en hund ligger begraven. Finns garanterat information som allmänheten och Guidettis fans inte får ta del av.
Ja, Guidetti sa ju för flera månader sen att han trodde att han skulle spela flera matcher i slutet av säsongen, men det gjorde han inte. Det funkar ju inte för Guidetti att ständigt säga ''De vill ta det lugnt med mig'', någon gång måste han väl spela matcher?

Det är uppenbarligen någonting med hans kropp som gör att han inte kan spela matcher, skadan är inte läkt.
Citera
2013-05-21, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31

Jag misstänker att mod kommer bli tjuriga om vi kommer med teorier och spekulationer i denna tråden så jag skapade en i skvaller.

Joina gärna https://www.flashback.org/t2147899
Citera
2013-06-03, 10:38
Medlem
skrudiss avatar
Sådärja, borta två månader till då. Med Guidettska värderingar innebär det måhända 8-9 månader?
Citera
2013-06-03, 12:42
Bannlyst
Ser ledsen och nedgången ut.

http://gfx2.aftonbladet-cdn.se/image/16890358/485/normal/47f90ee628854/guidettigrimsta.jpg

Citat:
Efter matchen försökte Sportbladet få en pratstund med en tydligt haltande Guidetti – som dock inte ville stanna till.

Citat:
Inte heller John Guidettis pappa Mike, som tidigare uttalat sig för sin son räkning, vill prata om skadeläget.
– Jag har inga kommentarer, säger Mike Guidetti när Sportbladet ringer upp.

Lite misstänksamt.
Citera
2013-06-03, 13:06
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Sådärja, borta två månader till då. Med Guidettska värderingar innebär det måhända 8-9 månader?

Ungefär så. Vänta dig dock att något nytt händer på dessa 8-9 månader.

Är Guidettis skvallertråd död eller?
Citera
2013-06-03, 13:13
Medlem
Anade att han skulle vara skadad efter att ha läst det här för några dagar sen;

Citat:
U21-landslaget spelar också – och inte heller där kommer Guidetti att spela. Anledningen är att han har varit skadad – och han vill inte hetsa fram en comeback.
– Jag är 21 år gammal varför ska jag ändra mina målsättningar. Det kanske tar lite längre tid men det spelar ingen roll, säger han.
Det såg ut som du haltade lite när du kom gående där nere?
Det är min swag. Det är så jag går.

Nåväl, åtminstone ett tappert försök.
Citera
2013-06-03, 13:22
Medlem
Det är uppenbarligen något som inte står rätt till kring Guidetti. Att vara borta såhär länge är inte normalt. Det finns spelare som brutit benet, och varit tillbaka i spel bra mycket tidigare än vad John har varit borta nu. Informationen kring hans tillstånd är förvisso knapphändig men det känns som att han är på väg att bli ett sorgebarn inom svensk fotboll utan dess like.
Citera
2013-06-03, 15:13
Bannlyst
Sammanfattning av Ferry31 och Benzema (snart i en artikel författad av någon hobbyjournalist på aftonbladet, var så säkra)

John blir mystiskt skadad i slutet av april 2012.

Tvingas avstå EM-spel med utspel som att han är tillbaka efter sommaren. Säger sig ha kunnat spela halvskadad i EM om han velat.

Tiden går och sommaruppehållet är över, fortfarande skadad när säsongen drar igång och ska enligt läkaren vara tillbaka i slutet av oktober/början av november. Men ingen John på planen nu i heller.

Spekuleras i att han är redo för spel i januari då som utlånad till någon Championshipklubb men inget händer. (Utlåning+championshipklubb tillagt av mig)

Nu är vi här i slutet av maj 2013 och fortfarande ingen John på plan istället möts vi av nyheter att han återigen är skadad och tvingas till och med stå över Citys USA-turné.

3 juni möts vi av att han är skadad återigen.

Citat:
blir enligt Sportbladets källor sannolikt borta från full träning under minst två månaders tid.

Varken John eller pappan hade tid att kommentera.

Citat:
försökte Sportbladet få en pratstund med en tydligt haltande Guidetti – som dock inte ville stanna till.
– Nej, jag har lite bråttom iväg, säger han.

Citat:
Jag har inga kommentarer, säger Mike Guidetti när Sportbladet ringer upp.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/article16890347.ab

Citera
2013-06-03, 16:43
Bannlyst
liknar jonny rödlund va?
Citera
2013-06-03, 18:08
Medlem
Ferry31s avatar
Säger återigen att jag inte tror att det handlar om att Guidetti skulle vara gjord av glas. Allt pekar på att det finns något annat som döljs för allmänheten. Kanske Guidetti hängde i områden runt Rotterdams hamn på fritiden och knarkade? Sen när han åkte dit fick Feyenoord och City gå till krismöte gemensamt där man kanske åtgärdade någon slags avstängning men skyllde på en skada för att slippa att hänga ut en av världens mest lovande talanger (just då) i media och förstöra hans karriär? Det där med att Guidetti skulle knarka var mest på skämt. Han har ju själv sagt att han hatar droger och vi vet ju alla att folk som hatar droger inte ens provar knarket. Kan dock vara någon annan regel Guidetti brutit mot, men vad i så fall?

Känns fan som en tidsfråga när sanningen rinner ut. Är det något oupplyst i den här storyn (viket jag är övertygad om till 98%) så lär det finnas rätt många personer som vet hur allting ligger till. Någon måste ha svårt att hålla truten kan man ju tycka.

När väl bollen satts i rullningen tar det nog inte lång tid tills media fått nys om det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in