2013-06-03, 13:09
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kanske tvåa på den här, men pappan vädjar om ytterligare en advokat:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16892359.ab
Det kunde nog vara bra. Jan Kyrö är troligen mer erfaren än Bosse på större och mer komplicerade mål.
Citera
2013-06-03, 13:11
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokko
Bifalles det så betalar skattebetalarna. I mycket omfattande mål kan två advokater dela på försvaret. Det har hänt vid det oändliga mastodontmålet i Södertälje och ett komplicerat folkrättsmål (olika länder inblandade mm) men säkert vid några fler tillfällen.
Peter Mangs hade två försvarare vill jag minnas.
Citera
2013-06-03, 13:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
KJ:s möjligheter att tillvarata sina rättigheter ökar med en vassare försvarare. Om rätten förordnar även Kyrö nu så tvivlar jag på att BF skulle vara med hela vägen, såvida det inte finns några skäl till detta utifrån t ex funktionshindret. Annars kan jag tänka mig att BF:s engagemang successivt avvecklas när och om Kyrö tillförordnas.
JK är en av de bästa advokater jag träffat, även om han är nästan autistiskt tystlåten. Silbersky anställer inte skit!
Sen tror jag nog TR säger nej, men det är en annan sak.
Citera
2013-06-03, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Har KJ dödat sin hund i lägenheten bör teknikerna ha hittat blod från detta. Inget sådant har kommit fram och därmed kan hundmordet avskrivas. Alla blodfynd skickas nämligen till SKL.

what??
Att det varit blod av hund i lägenheten känns väl ganska klarlagt? Olika vittnen har sett blod och han själv har berättat det så om inte det skulle vara fallet känns inte vidare troligt.
Sen om tekniker sett det och inte rapporterat det till media eller inte sett det vet vi inte.

Hur hunden dött har vi ingen aning om. Men om hunden dör av el är det inte troligt att den blöder.
Citera
2013-06-03, 13:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vi har Bollnäsfallet, där mordet och styckningen ägde rum i lägenheten.

Marinafallet där mordet ägde rum i huset.

Både fallen riktigt blodiga och våldsamma, men i inget av fallen reagerade likhundarna.

Man kan inte dra en entydig slutsats av det, jag har redogjort varför. Den svagaste länken är hundföraren som kan misstolka hunden, lägg därtill att hunden kan vara omotiverad, statusen på hunden kan variera av olika anledningar. Statusen varierar från hund till hund beroende på motivation, utbildningsståndpunkt och erfarenhet, samt hälsotillstånd. Vi känner inte till hur det såg ut i de konkreta fallen.

En hund missar inte en doft, aldrig, däremot kan den markera i olika grad mht vad jag skriver här i inlägget. Vidare handlar det om doftmolekylernas koncentration, högre koncentration = större upptagningsområde, mindre koncentration = mindre dito, lägg därtill material som fungerar som en barriär, förhindrar doftmolekyler att spridas i rummet i högre koncentration. Det beror också på väder och vind, men det kan vi skippa vad gäller KJ lägenhet, dock intressant angående fyndplatserna. Polisen gick tillbaks till området och fortsatte söka där, vi ger det en chans till sa polisen. Kanske nya hundar, eller så var det samma hundar och man hoppades på en annan dagsform.

Jag är helt övertygad om att hunden i Marinafallet hade hittat blodet i sängen om den fått nosa på sängen, vet vi det, gjorde den det?
Citera
2013-06-03, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rulleiii
what??
Att det varit blod av hund i lägenheten känns väl ganska klarlagt? Olika vittnen har sett blod och han själv har berättat det så om inte det skulle vara fallet känns inte vidare troligt.
Sen om tekniker sett det och inte rapporterat det till media eller inte sett det vet vi inte.

Hur hunden dött har vi ingen aning om. Men om hunden dör av el är det inte troligt att den blöder.
What?? Vilka är dessa vittnen då? Användare på Flashback? Det är knappast klarlagt på något vis att KJ varken har dödat eller styckat sin hund. Personligen tror jag att det är ren hittepå som uppstått i denna tråd.
Citera
2013-06-03, 13:23
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Man kan inte dra en entydig slutsats av det, jag har redogjort varför. Den svagaste länken är hundföraren som kan misstolka hunden, lägg därtill att hunden kan vara omotiverad, statusen på hunden kan variera av olika anledningar. Statusen varierar från hund till hund beroende på motivation, utbildningsståndpunkt och erfarenhet, samt hälsotillstånd. Vi känner inte till hur det såg ut i de konkreta fallen.

En hund missar inte en doft, aldrig, däremot kan den markera i olika grad mht vad jag skriver här i inlägget. Vidare handlar det om doftmolekylernas koncentration, högre koncentration = större upptagningsområde, mindre koncentration = mindre dito, lägg därtill material som fungerar som en barriär, förhindrar doftmolekyler att spridas i rummet i högre koncentration. Det beror också på väder och vind, men det kan vi skippa vad gäller KJ lägenhet, dock intressant angående fyndplatserna. Polisen gick tillbaks till området och fortsatte söka där, vi ger det en chans till sa polisen. Kanske nya hundar, eller så var det samma hundar och man hoppades på en annan dagsform.

Jag är helt övertygad om att hunden i Marinafallet hade hittat blodet i sängen om den fått nosa på sängen, vet vi det, gjorde den det?

Det jag vill påvisa är att man kan aldrig vara säker på om hunden markerar för lik när man söker en brottsplats. Därför kan man inte, endast på hundens undersökning, utesluta att lägenheten fortfarande kan vara en brottsplats.

Dessutom instämmer jag i Fettsugnings kommentar, vi vet inte heller om hunden har gjort någon markering.
Citera
2013-06-03, 13:29
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rulleiii
what??

Att han "skrutit" om slakten är väl ganska typiskt AS, när det tas i blir det i fel sammanhang och upplevs oftast stötande. Det är väl därför man beskriver det som brister i det sociala samspelet.

Hade teknikerna hittat blod även i lägenheten, förutom bilen, hade vi vetat det. Nu är det i bagageutrymmet de funnit blod och det är Vatchareeyas efter analys på SKL.
Citera
2013-06-03, 13:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det jag vill påvisa är att man kan aldrig vara säker på om hunden markerar för lik när man söker en brottsplats. Därför kan man inte, endast på hundens undersökning, utesluta att lägenheten fortfarande kan vara en brottsplats.

Dessutom instämmer jag i Fettsugnings kommentar, vi vet inte heller om hunden har gjort någon markering.

Jag håller med dig, visst kan det vara så, därför kan det vara en idé att göra ett förnyat sök med hund. Håller också med om det sistnämnda, och eftersom att åklagaren inte släpper ut vad de har mot KJ så kan det mycket väl vara ett kort att spela ut lite senare.
Citera
2013-06-03, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Att han "skrutit" om slakten är väl ganska typiskt AS, när det tas i blir det i fel sammanhang och upplevs oftast stötande. Det är väl därför man beskriver det som brister i det sociala samspelet.

Hade teknikerna hittat blod även i lägenheten, förutom bilen, hade vi vetat det. Nu är det i bagageutrymmet de funnit blod och det är Vatchareeyas efter analys på SKL.
Hur ska vi veta vad teknikerna funnit och inte funnit..??? Tror du dom skriver ut det här?? Allt är bara flashback fantasi och spekulationer
Som sagt så tiger polisen ang utredningen..dom kan lika gärna hittat blodspår på en kniv i kj:s lgh och skickat in den på analys..Polisen har betydligt mycket mer på fötterna än dom släppt ut i media.
Citera
2013-06-03, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toxe
What?? Vilka är dessa vittnen då? Användare på Flashback? Det är knappast klarlagt på något vis att KJ varken har dödat eller styckat sin hund. Personligen tror jag att det är ren hittepå som uppstått i denna tråd.

Du tänkte att det borde finnas någon artikel i media om något skulle vara sant?

Han har ägt en hund är väl ganska klarlagt.
Hunden är död nu är väl med ganska klarlagt?

Fyra olika "hittepå" från olika källor i denna tråden har ganska samstämmiga uppgifter och inga andra upgifter som typ motsagt dom har kommit så tycker jag man borde kunna vara hyfsat säker på att något stämmer i upgifterna.

Att han dödat den har väl ingen sagt och det är ren spekulation. Stycka den har bara en källa framfört så även det är väldigt osäkert.
Men som sagt att det är blod och den skulle dött av el är misstänkt, ganska troligt har något mer har hänt som vi inte vet.

Dom uppgifterna som känns mest trovärdigt är att det varit blod i trappan eller utanför lägenheten av hunden. Men även att han har fått hjälp att frakta bort den.
Senast redigerad av rulleiii 2013-06-03 kl. 13:48.
Citera
2013-06-03, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Har du barn själv? Jag vet inte om jag trots min ganska rationella läggning verkligen skulle kunna förmå att ta in att något av min barn gjort något sådant. Det skulle ju innebära en sån ohygglig smärta på många plan.
Ja jag har flera barn, varav mitt äldsta har AS. Har dessutom utbildning och jobbat med kriminella och psykiskt sjuka och NEP under många år. Som förälder har jag varit med om en del och vägen har inte alltid varit lätt, men det viktigaste jag gjorde var att inse att mitt barn hade AS och behövde allt stöd och hjälp, även vi. Idag är han fullt fungerande och går på universitet. Ingen skulle tro att han har AS men vi har fått jobba hårt, så även han. Gick ut med mvg i praktiskt taget allt och är helt självständig och på din fråga: ja man tvingas ibland inse att barnen behöver mer hjälp än vad man som förälder förmår att ge. Måste vara fruktansvärt för dessa föräldrar och jag förstår att de vill ha bästa försvar. Hoppas dock inte att de tänker att de ska bevisa hans oskuld till sista droppen för det är inte alltid det bästa för personen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in