2013-06-03, 11:24
Medlem
Sokkos avatar
Jag tror också att det mest är poliser som läcker, i synnerhet vad som har sagts i förhör. Då måste det vara poliser eller anhöriga till dem som har fått agera kurator hemma. Jag vet inte om de har förhöjd säkerhet i så här viktiga utredningar vad gäller vilka personer som får skriva ut ljudbandsförhör? Men alla läckor kommer inte därifrån. Även om jag har mycket högt förtroende för rättsmedicin och SKL går det inte att utesluta dessa när det gäller dödsorsak och skador. Det behöver inte heller där vara de direkt inblandade utan t ex kollegor som obducenten har luftat tankar med. Kriminalvården läcker som ett såll och på rättspsyk sitter medintagna med internet...Alldéns detaljerade självmordsförsök (rakapparat, eluttag) kom därifrån vad jag minns.
Citera
2013-06-03, 11:27
Medlem
Lite fundersam blir man ju om KJ är ensam om dådet, han verkar inte vara den mest strukturerade personen, om man så säger
Efter vad som påstås så behövde han hjälp med att få bort delarna efter ha styckat sin hund någon gång hösten 2012, då borde han rimligen oxå haft behov av hjälp för att undanröja kroppsdelar av BO
Citera
2013-06-03, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Detta är signalementet på VB när hon försvann.

Tack,då fyller mitt inlägg sitt syfte.Blev lite orolig att jag skapat en trådsanning.

De bodensare som är intresserade av "Soptippsteorin" jag skrev om borde ge det ett försök.Gärna seriöst och med tillstånd om inte polisen/Mps är intresserade,fast tillstånd är ju inte nödvändigt men känns seriösare om..
Citera
2013-06-03, 11:35
Medlem
Olegskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Tack ! Ja då ligger det i farans riktning att han även plågade VB innan han dödade henne.

Det brukar börja med djur brukar man säga ...
Citera
2013-06-03, 11:38
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Jag respekterar din inställning och envishet, och vet att du har stor erfarenhet av "brottsutredningar" här på flashback. Men om vi låtsas att polisen funnit dna också från andra (ej identifierade) personer i bagageutrymmet alternativt på/vid kroppsdelarna, skulle det kunna få dig att tänka ut andra teorier?

Nej, jag har en liten trist inställning och det är att man alltid behöver få in sin spekulation kring den information som finns och i den händelsekedja som man känner till.

Om jag skulle vara "spekulativ" bara för sakens skull och bortse från den fakta som finns och hitta på egen fakta för att stödja en sådan spekulation skulle jag göra exakt det som jag kritiserar andra att göra.

Och att bidra med ytterligare spekulationer utan grund till tråden gör ju inte saken bättre heller.

Kan dock sträcka mig så långt att jag är öppen för medgärningsman, men som sagt så är viktiga delar som bland annat brottsplatsen avgörande för hur pass långt en sådan spekulation kring detta kan räcka.
Citera
2013-06-03, 11:39
Moderator
OYs avatar
Kanske tvåa på den här, men pappan vädjar om ytterligare en advokat:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16892359.ab
Citera
2013-06-03, 11:41
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Haha, man kan förstå hans oro.
Citera
2013-06-03, 11:44
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Oooo, hans föräldrar är väl stenrika som begär en till advokat, det blir säkert svindyrt!!!
Citera
2013-06-03, 11:45
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Nej, jag har en liten trist inställning och det är att man alltid behöver få in sin spekulation kring den information som finns och i den händelsekedja som man känner till.

Om jag skulle vara "spekulativ" bara för sakens skull och bortse från den fakta som finns och hitta på egen fakta för att stödja en sådan spekulation skulle jag göra exakt det som jag kritiserar andra att göra.

Och att bidra med ytterligare spekulationer utan grund till tråden gör ju inte saken bättre heller.

Kan dock sträcka mig så långt att jag är öppen för medgärningsman, men som sagt så är viktiga delar som bland annat brottsplatsen avgörande för hur pass långt en sådan spekulation kring detta kan räcka.

Okej, jag ger mig

Edit: Hoppas nu att mer detaljer från utredningen kommer ut så fort som möjligt, så vi kan gå vidare åt något håll. (Information som inte kan skada deras arbete dvs).
Vid ett ev erkännande blir det dock "tråkigt" för tråden förstås.
Senast redigerad av ME077 2013-06-03 kl. 11:49.
Citera
2013-06-03, 11:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PowerOfThinking
Oooo, hans föräldrar är väl stenrika som begär en till advokat, det blir säkert svindyrt!!!

De har väl förstått att BF antagligen inte är den ultimata advokaten. Föräldrarna har kanske sina aningar om KJ eventuella skuld, de känner sonen och vet hur han uppträtt, nu handlar det om att rädda det som räddas kan.
Citera
2013-06-03, 11:48
Medlem
DyingAtheists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PowerOfThinking

Det är vi skattebetalare som får stå för den kostnaden.
Citera
2013-06-03, 11:48
Medlem
Jeremiahs avatar
Någon mer än jag som noterade den välstädade bil, skinande blank, tom. fälgarna svarta plåtisar såg spritt nya ut, som hämtades vid KJ:s föräldrahem?
Med tanke på KJ.s påstådda oförmåga att städa och hålla rent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in