Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-06-02, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
- Är det nödvändigt att komma med ett såpass anklagande svar bara för att jag inte håller med om vikten av fullständig rashygien? Du får gärna framföra avvikande åsikter, med det kan ske utan förmuleringar som direkt anklagar mig.

Du hade kunnat framföra din åsikt genom att skriva exempelvis: "Jag anser att det innebär att tusentals år av biologisk utveckling slås sönder. Det skulle kunna betraktas som ett brott mot naturen, och naturens ordning."
Åsikten som framförs är den samma, men trevligare. Din anklagande attityd avskräcker från vidare diskussion i frågan.

Nu kanske du, "Europeisch", inte är medlem av Svenskarnas Parti. Du kan ju lika väl vara repressentant för Grön Ungdom, som med otrevlig attityd vill förstöra nyfikna personers lust att diskutera Svenskarnas Parti.

Såvida du, "Europeisch", verkligen är medlem av Svenskarnas Parti, så är din taggiga attityd en belastning för partiet. Du skrämmer bort alla som delvis har sympatier för partiet, men inte är helt renläriga i synen på rashygien.

Vad har du emot s.k "rashygien" då?

Personligen är jag inte så brydd i frågan, jag vill bara att Sverige skall vara svenskarnas land, det innebär att de mörkhyade får lov att åka hem igen.

Jag kan tänka mig att vi t.om finansierar de skötsamma negrernas biljetter och ett litet "startbidrag" ifall vi har råd.
Vi kräver ju inte ens tillbaka den massiva skuld de har till oss utan erbjuder dem bara en resa hem igen.
Däremot så anser väl kanske jag att anti-vita utlänningar och även förrädiska svenskar skall få stå för notan genom t.ex straffarbete tills skulden är betald, sedan får de mörkhyade åka hem.. Svenskarna får vi ta hand om på lämpligt sätt.

Men nu är jag ingen talesperson iöht för partiet, jag är bara en simpel sympatisör som skriver ut mina rasse-tankar såhär på eftermiddan ..

Lev väl, mot seger SvP2014
Citera
2013-06-02, 21:12
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Det är ditt problem att du reagerar så känsligt på det.

Det är huvudsakligen ditt problem, eftersom färre bryr sig om att lyssna på dig ifall du uppvisar otrevlig attityd. Många skulle avstå från nämna hur dom reagerar, för att i stället diskret dra sig ur en diskussion med dig, alternativt bemöta dig med nedvärderande attityd, vilket skapar en meningslös diskussion.

Citat:
Ursprungligen postat av RagnarLodbrok
Vad har du emot s.k "rashygien" då?

Nu var det inte specifikt frågan angående etnisk renhet som jag avsåg diskutera, men jag ska försöka ge min synvinkel.

Citat:
Att vilja låta svenskar bli beblandades med etniska främlingar är att slå sönder tusentals år av biologisk utveckling. Logik.

Vi är alla människor resultatet av hundratals miljoner års biologisk utveckling. Att skydda germanska rasen från all beblandning med andra folk känns som att betrakta just germanska människor som naturens slutgiltiga mästerverk. Sådan överlägsen inställning vill jag inte ha gentemot människor av annan etnicitet.

Även om vi inte är bättre än andra folk, så bör vi däremot ha rätt att existera på vår lilla del av planetens yta. Jag vill inte att utlänningar kommer hit i sådan mängd att vi svenskar trängs undan. Framtida generationer bör huvudsakligen bära vår svenska arvsmassa.

Citat:
Nå, för att vara lite mer konstruktiva: vad har vi att vinna på att låta andra etniska grupper bli "en del av vårt genetiska arv"?

Här är liknelsen med salt i maten lämplig. En nypa salt ger soppan en liten annan smak, och den smaken kan mycket väl vara något bättre än innan saltet tillsattes. Likväl, så smakar spenatsoppa fortfarande spenatsoppa även med en nypa salt som krydda.
Att en tesked salt förhöjer smaken, innebär emellertid icke att ett helt paket med salt i soppan leder till lyckat resultat. Spenatsoppan smakar inte längre spenatsoppa, utan har i stället förvandlats till en oaptitlig saltsoppa.

Skillnaden handlar alltså om kvantitet.

Jag vill att vi kan acceptera och respektera skillnaderna mellan folk, men det innebär icke att alla skillnader bör utplånas.

Citat:
Och vilka etniska grupper tänker du dig det kan vara lämpligt att låta bli det? En del tänker ju på olika saker vad gäller "etniska grupper".

Jag har ingen uppfattning om olika etniska gruppers lämplighet beträffande att avla framtida generationer. Sveriges invandrares höga reproduktionsförmåga innebär dock ett stort problem beträffande kvantitet.

Citat:
Jag har inga problem med mycket små grupper av etniska främlingar men att låta svenskar beblandas med dessa är inget jag är för. Det blir bara en spiral som snurrar vidare, om än i sakta mak.

En viss beblandning mellan olika folk har förekommit i alla tider. Att en sjöman gifter sig med en kvinna från främmande stränder är inget att frukta. Däremot förloras en del av världens variation när ett helt folk trängs undan, eller blandas ut fullständigt, av ett annat folk.

Citat:
Personligen är jag inte så brydd i frågan, jag vill bara att Sverige skall vara svenskarnas land, det innebär att de mörkhyade får lov att åka hem igen.

- Åtminstone bör en stor del av utlänningarna sändas tillbaka, eftersom deras stora antal tränger undan oss svenskar. Dessutom har alltför många av dom fientlig attityd gentemot svenska folket och samhället. Vi har tagit på oss mer "medmänsklighet" än vi möjligen kan klara av.

Däremot accepterar jag ifall en mindre del utlänningarna blir kvar, och blir en del av vårt folk och samhälle. Ta adoptivbarn till exempel. Dom har aldrig själva haft ett val huruvida dom vill leva sina liv i Sverige eller exempelvis Indien. Det beslutet har fattats av svenskar. Därmed känns det fel att svenska folket slänger ut som individer som vi själva har beslutat att ta hit.

Jag ser inget fel i att skicka tillbaka Al-Shabaab-terrorister som flyr undan att ställas till svars för sina egna illdåd.

Citat:
Men nu är jag ingen talesperson iöht för partiet, jag är bara en simpel sympatisör som skriver ut mina rasse-tankar såhär på eftermiddan ..

Så bra. Syftet med att diskutera är ju att ta del av andras tankar, även om dom inte alltid överensstämmer med ens egna tankar.
Citera
2013-06-02, 21:20
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Men för fan...... skulle ni inte lägga ner det där med att se subkulturella ut ?

Bilden med grabbarna med fanor på en marknadsdag: http://www.svenskarnasparti.se/2013/06/02/aktivism-pa-marknad-i-eksharad/
Citera
2013-06-02, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Hur ofta kommer tidningen Framåt ut?

Något sådant:

Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
1 gång i månaden är väl ambitionen.

Citat:
Ursprungligen postat av balmung
10 gånger per år är ambitionen.

Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Men för fan...... skulle ni inte lägga ner det där med att se subkulturella ut ?

Bilden med grabbarna med fanor på en marknadsdag: http://www.svenskarnasparti.se/2013/06/02/aktivism-pa-marknad-i-eksharad/
Jeans + t-shirt + keps & Shorts + t-shirt + keps, eller vad syftar du på?
Det är inte direkt några bombarjackor med stålhättakängor på bilderna. Själv tycker jag inte keps är ett så jävla stiligt plagg, men det är ju något som är ganska vanligt att ha på sig utomhus och knappast särskilt udda eller märkligt på något sätt, eller vad var problemet?

Är man numer "subkulturell" så fort man tar på sig en keps eller en mössa? Då har vi nog stora problem är jag rädd.
Citera
2013-06-02, 21:32
Medlem
Halmbals avatar
Har SvP några aktivister som inte är tatuerade? På varje bild så ser man heltatuerade armar eller gamla historiska symboler.
Citera
2013-06-02, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Halmbal
Har SvP några aktivister som inte är tatuerade? På varje bild så ser man heltatuerade armar eller gamla historiska symboler.
Det finns naturligtvis rätt så många, men det är nog relativt vanligt med någon form av tatuering, typ en runa på armen eller så. Det är åtminstone så jag har upplevt det vid större evenemang. Svårt att sätta procent på det.
Citera
2013-06-02, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Här är liknelsen med salt i maten lämplig. En nypa salt ger soppan en liten annan smak, och den smaken kan mycket väl vara något bättre än innan saltet tillsattes. Likväl, så smakar spenatsoppa fortfarande spenatsoppa även med en nypa salt som krydda.
Att en tesked salt förhöjer smaken, innebär emellertid icke att ett helt paket med salt i soppan leder till lyckat resultat. Spenatsoppan smakar inte längre spenatsoppa, utan har i stället förvandlats till en oaptitlig saltsoppa.

Skillnaden handlar alltså om kvantitet.

Jag har ingen uppfattning om olika etniska gruppers lämplighet beträffande att avla framtida generationer. Sveriges invandrares höga reproduktionsförmåga innebär dock ett stort problem beträffande kvantitet.

En viss beblandning mellan olika folk har förekommit i alla tider. Att en sjöman gifter sig med en kvinna från främmande stränder är inget att frukta. Däremot förloras en del av världens variation när ett helt folk trängs undan, eller blandas ut fullständigt, av ett annat folk.

Nu förstår jag bättre vad du menar. Men jag håller inte riktigt med. Jag tror att det är farligt att anta en "liberal" linje vad gäller rasblandning. Enstaka fall är inget bekymmer men jag tror att det bästa och enklaste är att man helt enkelt har linjen att det inte skall förekomma. Annat öppnar upp för otydlighet och problem.

Vad gäller din salt-liknelse tycker jag inte den är helt träffande. Det finns tvärtom mycket som tyder på att rasblandade individer i högre grad lider av mentala problem eller har problem med hälsan på olika sätt. Många av de absolut mest våldsamma folkgrupperna på jorden är just resultatet av rasblandning. Se på mestiserna i Sydamerika exempelvis. Men håller man det väldigt strikt så kanske.

Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Jeans + t-shirt + keps & Shorts + t-shirt + keps, eller vad syftar du på?
Det är inte direkt några bombarjackor med stålhättakängor på bilderna. Själv tycker jag inte keps är ett så jävla stiligt plagg, men det är ju något som är ganska vanligt att ha på sig utomhus och knappast särskilt udda eller märkligt på något sätt, eller vad var problemet?

Är man numer "subkulturell" så fort man tar på sig en keps eller en mössa? Då har vi nog stora problem är jag rädd.

Helt igenom svartklädd med keps och stora tatueringar på armarna är subkulturellt i mina ögon. Den bilden såg inte så inbjudande ut faktiskt.
Senast redigerad av Europeisch 2013-06-02 kl. 21:54.
Citera
2013-06-02, 22:09
Bannlyst
Citat:
Helt igenom svartklädd med keps och stora tatueringar på armarna är subkulturellt i mina ögon. Den bilden såg inte så inbjudande ut faktiskt.
Ja, jo kanske. Jag börjar väl vänja mig antar jag, tyckte inte det var något spektakulärt direkt. Särskilt inte för att vara Värmland
Citera
2013-06-02, 22:13
Medlem
Citat:
Vad gäller din salt-liknelse tycker jag inte den är helt träffande. Det finns tvärtom mycket som tyder på att rasblandade individer i högre grad lider av mentala problem eller har problem med hälsan på olika sätt. Många av de absolut mest våldsamma folkgrupperna på jorden är just resultatet av rasblandning. Se på mestiserna i Sydamerika exempelvis. Men håller man det väldigt strikt så kanske.

Problemet är att det "typ kan gå litegrann", men vilka fördelar innebär det egentligen? Är det friheten för en individ som trots ett nationalistiskt styre, en etnocentrisk kultur och ett vitt Europa vill det, få ligga med rasfrämlingar? Är poängen att vara snäll med adoptivbarn? Jag vill se trovärdiga fördelar presenteras för att ändra mig i frågan.
Citera
2013-06-02, 22:27
Medlem
trtrtrtrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aulus
Problemet är att det "typ kan gå litegrann", men vilka fördelar innebär det egentligen? Är det friheten för en individ som trots ett nationalistiskt styre, en etnocentrisk kultur och ett vitt Europa vill det, få ligga med rasfrämlingar? Är poängen att vara snäll med adoptivbarn? Jag vill se trovärdiga fördelar presenteras för att ändra mig i frågan.
Ja, jag förstår inte problemet här. Alla rasfrämmande element ska givetvis ut ur landet förr eller senare. Tyvärr så kommer ingen få behålla sin favoritbabbe och göra massa undantag. En konsekvent linje är det enda säkra och hållbara.
Citera
2013-06-02, 23:28
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Ska en vit svenskättling i USA få flytta till Sverige? Allt fokus på européer tycker jag känns lite 1800-tal. Vi är väl inte några EU-fantaster utan trots allt rasligt medvetna?

En vit ickeeuropé är mer välkommen än en ickevit europé (zigenare, franska negrer etc). Det finns vita berberstammar i Nordafrika och många folk i Mellanöstern är mer vita än albaner och zigenare. Någon gång får man ju sätta ner foten och tänka igenom vad som är viktigast, om det är en flagga eller ens blodslinjer?

Att vita främst bor i Europa är en historisk slump orsakad av evolutionen och folkvandringar. Vi hade lika gärna kunnat vandra från Uralbergen till Kina och utvecklat vår vita ras där. Vissa av våra släktingar bor i Mellanöstern och Amerika, jag tycker dessa är våra bröder, men är jag ensam om att tycka det?
Citera
2013-06-02, 23:35
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Ska en vit svenskättling i USA få flytta till Sverige? Allt fokus på européer tycker jag känns lite 1800-tal. Vi är väl inte några EU-fantaster utan trots allt rasligt medvetna?

En vit ickeeuropé är mer välkommen än en ickevit europé (zigenare, franska negrer etc). Det finns vita berberstammar i Nordafrika och många folk i Mellanöstern är mer vita än albaner och zigenare. Någon gång får man ju sätta ner foten och tänka igenom vad som är viktigast, om det är en flagga eller ens blodslinjer?

Att vita främst bor i Europa är en historisk slump orsakad av evolutionen och folkvandringar. Vi hade lika gärna kunnat vandra från Uralbergen till Kina och utvecklat vår vita ras där. Vissa av våra släktingar bor i Mellanöstern och Amerika, jag tycker dessa är våra bröder, men är jag ensam om att tycka det?
Men vita i USA kallar sig för det mesta "European American" (eller ja min favorit David Duke gör det iaf)

De kommer ju från denna kontinenten ursprungligen så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in