Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-05-12, 14:32
Medlem
Nationalsociopats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Är abort inte acceptabelt av som du ser moraliska skäl, eller av något annat? Tror du att minskande av abort skulle öka nativiteten avsevärt? Jag förhåller mig tveksam till det, då de flesta medvetet undviker att bli gravid tills de vill ha barn, och om restriktionerna för abort skulle bli stramare så tror jag de flesta skulle vara mer mån om att undvika graviditet på andra sätt.

Abort i allt väsentligt är ett kirurgiskt ingrepp med de risker det för med sig, och det finns en anledning till att man har en begränsning till hur många aborter som en person kan genomgå. Så att minska antalet aborter totalt leder till en minskning på individnivå om man uppnår den minskningen genom en informationskampanj, som även bör fungera som en kampanj för barnafödande.
Citera
2013-05-12, 14:33
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Jag ser inte riktigt hur ett förstatligande av bankerna står direkt kopplat till ett svenskt Sverige. Danskarnas parti intar ju en mer marknadsliberal hållning men det behöver ju inte innebära att de är mindre nationella för det.
Med förstatligande av bankväsendet, nationaliserandet av naturresurserna och allmänt med ekonomiska incitament en större inhemsk produktion så ökar landets självständighet, då du med ekonomiskt beroende av andra länder och folk ej har möjligheten till lika mycket självständiga beslut.

I övrigt så är det oönskvärt att som Västvärlden nu gjort, ej har egen produktion utan produktionen sker i andra länder och i efterhand importeras. Detta är oönskvärt då du står och faller i beroendeställning till främmande länder, detta innebär även att arbetsmöjligheterna i det egna landet minskar, och även i händelse av oenigheter och fientliga tvister internationellt så kan främmande länder diktera villkoren för dig, då du är helt beroende av dem för bra ekonomisk standard i det egna landet. Detta är oönskvärt, så som Väst gjort idag är åt helvete, mer protektionism säger jag, och täta handelssamarbeten med grannländerna istället.
Citera
2013-05-12, 14:36
Medlem
Jomsvikings avatar
Citat:
Danskarnas parti intar ju en mer marknadsliberal hållning men det behöver ju inte innebära att de är mindre nationella för det.

Känns som att det är många frågetecken kring Danskarnas parti. Jag skulle inte bli förvånad om gruppen urartar förr eller senare.

Tror att det var ett misstag av Svenskarnas parti att stötta gruppen ekonomiskt, det hade antagligen varit betydligt mer förtjänstfullt att bidra med lite nationalistisk litteratur istället så att deras ledarskap skulle kunna inhämta lite mer kunskap innan vinet fullständigt urvattnats.
Senast redigerad av Jomsviking 2013-05-12 kl. 14:39.
Citera
2013-05-12, 14:45
Medlem
Jomsvikings avatar
Citat:
Det jag menade var bara att vård, omsorg och kriminalitet också är viktiga frågor, och om man i framtiden vill utveckla frågor gällande detta så kan man väva in drogfrågan.

Risken om man anpassar sig till det liberalkonservativa etablissemangets spel med krav på antingen hårdare straff eller ömmare kriminalvård etc. är att man komprometterar partiet till att bli en del av det egalitär-demokratiska hamsterhjulet som aldrig kommer att påverka samhället i någon betydande mening.
Citera
2013-05-12, 14:47
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahrkantos
Det är ingen fråga partiet kommer att komma in i riksdagen på. Varken för eller emot. Bättre att bedriva lobbyism mot 8-klövern i frågan oavsett var man står i så fall.
Absolut, just sayin'.
Citera
2013-05-12, 14:50
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jomsviking
Risken om man anpassar sig till det liberalkonservativa etablissemangets spel med krav på antingen hårdare straff eller ömmare kriminalvård etc. är att man komprometterar partiet till att bli en del av det egalitär-demokratiska hamsterhjulet som aldrig kommer att påverka samhället i någon betydande mening.
Det handlar inte om att anpassa sig, det handlar om att göra vad som är bäst för svenskarna grundat på logik. Se Mannus inlägg som beskriver saken mycket bra.
Citera
2013-05-12, 14:56
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Det borde ju hur som helst inte vara olagligt där det är fara för moderns liv eller vid våldtäkt. Annars tycker jag vi kan förbjuda abort.
Abort borde dock uppmuntras om man ser defekter/skador på fostret, te.x Downs Syndrom
Citera
2013-05-12, 15:01
Medlem
Jomsvikings avatar
Citat:
Det handlar inte om att anpassa sig, det handlar om att göra vad som är bäst för svenskarna grundat på logik. Se Mannus inlägg som beskriver saken mycket bra.
Citat:
Ursprungligen postat av Mannus
Man kan självklart tycka att drogerna måste stoppas och förbjudas, men då får man också stå för att man är för en politik som leder till att kriminella utlänningar kan tjäna pengar på att lura ned naiva svenskar i fördärvet.

Såvitt jag kan utröna är Svenskarnas parti varken för att legalisera narkotika eller "för en politik som leder till att kriminella utlänningar kan tjäna pengar på att lura ned naiva svenskar i fördärvet."

Men jag håller med dig om att "det handlar om att göra vad som är bäst för svenskarna grundat på logik".

Om Svenskarnas parti inte komprometterar sig genom att vara inne och böka i varenda liten skitfråga - även om jag tror partiet skulle må bra av att odla en karaktärsstärkande image genom bilder som tidigare nämnda affischer/klistermärken med en viking som hugger sönder en spruta med en dödskalle på och texten "Svensk ungdom krossar knarket!" - så framstår partiet mer som en kraft med ett större syfte som har för avsikt att ta tag i de stora frågorna.
Citera
2013-05-12, 15:57
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jomsviking
Såvitt jag kan utröna är Svenskarnas parti varken för att legalisera narkotika eller "för en politik som leder till att kriminella utlänningar kan tjäna pengar på att lura ned naiva svenskar i fördärvet."

Men jag håller med dig om att "det handlar om att göra vad som är bäst för svenskarna grundat på logik".

Om Svenskarnas parti inte komprometterar sig genom att vara inne och böka i varenda liten skitfråga - även om jag tror partiet skulle må bra av att odla en karaktärsstärkande image genom bilder som tidigare nämnda affischer/klistermärken med en viking som hugger sönder en spruta med en dödskalle på och texten "Svensk ungdom krossar knarket!" - så framstår partiet mer som en kraft med ett större syfte som har för avsikt att ta tag i de stora frågorna.
Nej, SvP har inte tagit någon officiell ställning i drogfrågan, och som du säger så behöver man inte in och böka i varenda liten skitfråga. Men detta innebär ju då också att man heller inte tagit ställning mot droger där man kör på etablissemangets linje som innebär att man vårdar eller straffar friska svenskar, eller där svenskar inte vågar söka vård för rädslan att bli stämplad som kriminell och utstött av samhället. Skulle man dock få för sig att skriva en rad om kriminalitet eller vård så tror jag bara det är positivt att nämna drogfrågan, men det viktigaste är ju så klart vad man väljer att göra i praktiken när man innehar reell makt.
Citera
2013-05-12, 17:09
Medlem
flyttadignus avatar
I ett framtida Sverige (snackar vi 70 eller 500 år framåt?) med enbart vårt egna folk, hur hög kommer populationen att vara?
Hur många av de som befinner sig i vårt land idag kommer försvinna, en grov uppskattning, 40%, är den orimlig?
Citera
2013-05-12, 17:20
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyttadignu
I ett framtida Sverige (snackar vi 70 eller 500 år framåt?) med enbart vårt egna folk, hur hög kommer populationen att vara?
Hur många av de som befinner sig i vårt land idag kommer försvinna, en grov uppskattning, 40%, är den orimlig?
Tror inte det skulle bli så mycket mer runt 20%.
Citera
2013-05-12, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RagnarLodbrok
Jag tycker att ni ska vara försiktiga med att göra det här till någon form av profilfråga då det är ett ganska kontroversiellt ämne som kan ta fokus från det viktigaste.

Rätt till abort är en fråga som är djupt rotad i många svenskar.

Precis. Abort är en fråga man som parti bör undvika i möjligaste mån. En sund och restriktiv inställning är självklar men i övrigt bör det inte bli någon slags profilfråga. Särskilt viktigt är det att vara på sin vakt mot judesuggor som Brinkmann som försöker infiltrera svensk nationalism och styra den i en kontraproduktiv och dödfödd religiös dårpippi-riktning. Om man fokuserar för mycket på relativt perifera och oviktiga fenomen som abort och bögar så riskerar man också att locka till sig massa dårar och skrämma bort ännu fler normala människor.
Senast redigerad av Varnagel 2013-05-12 kl. 18:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in