2013-06-02, 14:12
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ja, det kan förvisso vara så att hon dog på annan plats, aldrig var i lägenheten, och att han hade hennes telefon med sig hem. Det är inte så sannolikt, men det är en möjlighet.

En granne under eller ovanför hans lägenhet, samma granne som var en av två grannar som även hade hört skriken vid 21.

H*n såg KJ komma i bil till bostaden denna eftermiddag tillsammans med en person som hade mörkt hår. KJ bar på en systempåse och hade lång svart rock på sig.
Då bör ju detta vara innan klockan 14:00 för bolaget stänger ju klockan 14:00
Citera
2013-06-02, 14:12
Medlem
IngenEinsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Artikeln är skriven 10/5, uppdaterad 11/5. "Kompisen" som "vittnade" att VB varit hos honom, måste väl vara KJ? Vid den tiden var han inte brottsmisstänkt. Visst är det väl KJ som är kompisen artikeln refererar till? Tillförlitligheten i vittnesmålet är i så fall inte mycket värt, t ex att VB lämnade honom vid 21-tiden.

Ja men han hon vad ju hos han KJ..
Hur svårt är det att förstå ?
Men det behöver ju göra han till en mördare för det.
Polisen hade vart hemma oss han allt vad då ok..enligt Polisen själv
Dom förhörde han han sa han vinkade av henne vid nio tiden..
Alltså så svarade han vart fall korrekt där.
Han kunde sagt nej hon va här en timma eller kom förbi eller Nej här var hon inte
Han vad helt sanningstalande,om tid m.m.
För Mobilen vad väll avstängd runt 21 22 tiden enligt Mamman när hon försökte ringa.
Men kan man tänka utanför ramen KJ
Med Tanke på domvart ett par bott i hop,
men fick inte för sin Mamma,så hon flyttade hem igen..
Verkar som alla trådar av lite mera vikt försvinner i dimman.
.Av ord som avsaknad av tänder,styckats i lägenheten.
Allt blir så morbid..Man blir mörkrädd av att läsa så många otroliga konstiga sätt.Hur..Allt detta skulle gått till..
Finns det inga andra kandidater att se på med.
Vad vi vet är att blod har hittas inte var eller hur mycket,
det är den ända sanning vi just nu vet.
Citera
2013-06-02, 14:13
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Källa på det fetstilta?

Har också för mig att den rödhårige MPStanten sade att dem kollade in stugan på tillbakavägen, om det nu hade något med saken att göra.
Citera
2013-06-02, 14:13
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Då bör ju detta vara innan klockan 14:00 för bolaget stänger ju klockan 14:00

Menar du att systempåsen inte har kunnat ligga i bilen några timmar?

Vi vet att han hämtade henne klockan 16, så innan dess är det svårt att tro att de var där.
Citera
2013-06-02, 14:16
Medlem
DocWatsons avatar
Vill inte starta en lång jävla debatt kring KJ:s självskadebeteende nu. Vill bara slänga in en tanke kring det där. Försvararen har ju sagt att MGM river sig själv. Har för mig att han syftade på armarna.

Är han och river sig på ett ställe där BO har klöst honom månne?
Citera
2013-06-02, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chirpa
Hundar markerar inte "något har placerats som inte fanns tidigare där". Hundar är lika lite som människor synska. Anledning till att hundar markerar är att de fått lära sig vilka dofter de ska markera på. Är hunden tränad på lik kommer den att markera likdelar, är den tränad på narkotika kommer den markera på det. En "vanlig" polishund som markerar på en död kropp eller kroppsdelar gör det för att delarna fortfarande luktar MÄNNISKA. En "vanlig" polishund som markerar ett paket med heroin gör det för att en MÄNNISKA tagit i paketet.
Det här gällde en person som hade gjort ett styckmord och plastade in kroppsdelarna och sedan körde ut dem till ett skogsområde och stoppade paketen i snödrivan vid vägkanten.
En privatperson kom med sin jycke som markerade paket som låg i snödrivan och polisen kunde därigenom ringa in mördaren, därför hans bil hade synas i området.
Mördarens bil kontrollerades med polisens hundar men de markerade ingenting.
Vad han gjorde för att inte den här doften kom ut från paketen är endast gissningar och den privata personens jycke för vad den markerade paketen.
Men du som anser dig veta allt kanske kan svar på det.
Citera
2013-06-02, 14:17
Bannlyst
Jag tänkte på om VB varit naken när KJ knivade henne? Har de haft sex och så ville hon inte mer och då har han knivat henne 9 ggr. Annars borde det ju finnas blodiga kläder från VB någonstans. Tänkte på gula påsen med underkläder . Har man kunnat knyta den till VB eller KJ?
Citera
2013-06-02, 14:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DocWatson
Vill inte starta en lång jävla debatt kring KJ:s självskadebeteende nu. Vill bara slänga in en tanke kring det där. Försvararen har ju sagt att MGM river sig själv. Har för mig att han syftade på armarna.

Jag tror att KJ fått genomföra en helkroppsundersökning. Spår efter rivmärken eller annat och om det finns spår från VB.
Citera
2013-06-02, 14:21
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Menar du att systempåsen inte har kunnat ligga i bilen några timmar?

Vi vet att han hämtade henne klockan 16, så innan dess är det svårt att tro att de var där.

Ok har missat det, sen nästa tids angivelse är runt 21:00 enligt KJ utsago. Frågan är ju om han ljuger om tiden och i så fall hur mycket.
Citera
2013-06-02, 14:21
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ja, det kan förvisso vara så att hon dog på annan plats, aldrig var i lägenheten, och att han hade hennes telefon med sig hem. Det är inte så sannolikt, men det är en möjlighet.
En granne under eller ovanför hans lägenhet, samma granne som var en av två grannar som även hade hört skriken vid 21.
H*n såg KJ komma i bil till bostaden denna eftermiddag tillsammans med en person som hade mörkt hår. KJ bar på en systempåse och hade lång svart rock på sig.

Det här med rocken är rätt knepigt, tycker jag. KJ:s kompisar berättar att han nästan alltid gick omkring i militärkläder. Varför valde han då att klä sig i svart rock just denna dag? Därför kastar jag ut en fråga som jag hoppas inte drunknar i tråden: Har någon av KJ:s kompisar här sett honom bära en lång, svart rock?
Citera
2013-06-02, 14:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du har alltså ingen källa, och det fetstilta är ren lögn.

Det ska ni veta, bär mig emot något så fruktansvärt, men här har MrsMagoo rätt i sak.

http://www.nsd.se/nyheter/lulea/artikel.aspx?articleid=7669427

Dock tror jag inte för fem öre att rödtocken själv förstod att Gammelängsberget är en het plats att söka på, det tipset har hon fått härifrån, helt övertygad.
Citera
2013-06-02, 14:23
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocWatson

Ja, efter viss tid börjar sår läka... och klia. Han kan ha haft väldigt många sår där, ja. Har han inte haft det här beteendet under uppväxten, kommer det knappast nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in