2013-06-03, 12:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Naturligtvis har vi alla minst 100 teorier om vad som skulle kunna ha hänt. Och förstås är det inte konstruktivt att vi alla dryftar alla våra teorier. Och åter igen, ja, det är mest sannolikt att KJ är gm.
Men jag grubblar på varför polisen säger "att de inte utesluter fler gärningsmän". Och jag undrar om SKL kan ha hittat mer, eller snart får svar på fler prover.

Åklagaren har sagt att fallet är i ett inledningsskede, det tolkar jag som att man inte vet hur allting har gått till, och i det läget kan man ju faktiskt inte utesluta att fler personer är delaktiga. Vi vet inte, de kan ha en eller fler misstänkta trots att man inte går ut med det offentligt.
Citera
2013-06-03, 12:04
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Naturligtvis har vi alla minst 100 teorier om vad som skulle kunna ha hänt. Och förstås är det inte konstruktivt att vi alla dryftar alla våra teorier. Och åter igen, ja, det är mest sannolikt att KJ är gm.
Men jag grubblar på varför polisen säger "att de inte utesluter fler gärningsmän". Och jag undrar om SKL kan ha hittat mer, eller snart får svar på fler prover.

Läste nyss att pappan skrivit till tingsrätten och begärt att han ska få en advokat till-den som försvarade Anders Eklund-.Varför då?Det räcker väl med en advokat!?
Citera
2013-06-03, 12:05
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:

Fler gärningsmän syftar nog på skyddande av brottsling och ev medhjälp till att undanröja bevis.
Citera
2013-06-03, 12:05
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Det har gått en månad sedan hon försvann, men det har inte gått en månad sedan hon dödförklarades. Dödsattesten kan ju inte utfärdas förrän hon dödförklarades, vilket skedde för kanske en dryg vecka sen, det var väl omkring förra fredagen som DNA-svaren ska ha kommit där det bekräftades att kroppen tillhörde VB.

Det är sant. Då tas hon nog bort denna vecka.
Citera
2013-06-03, 12:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Läste nyss att pappan skrivit till tingsrätten och begärt att han ska få en advokat till-den som försvarade Anders Eklund-.Varför då?Det räcker väl med en advokat!?

Var inte det Leif Sillbersky? Han har väl pensionerat sig?

edit:
Fel av mig det var ju Jan Kyrö
Citera
2013-06-03, 12:07
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Lite fundersam blir man ju om KJ är ensam om dådet, han verkar inte vara den mest strukturerade personen, om man så säger
Efter vad som påstås så behövde han hjälp med att få bort delarna efter ha styckat sin hund någon gång hösten 2012, då borde han rimligen oxå haft behov av hjälp för att undanröja kroppsdelar av BO

Jag tycker att styckad hund i lägenheten ska bort. Teknikerna hade hittat massor av blodspår om så som sedan avskrivits av SKL. Bort bort!

Tillägg:

Är ganska säker på att hunden levde en bit in på 2013. Då VB kommenterat en bild på denne i början av februari. 10:e tror jag.
Senast redigerad av lilltoe 2013-06-03 kl. 12:10.
Citera
2013-06-03, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Jag tycker att styckad hund i lägenheten ska bort. Teknikerna hade hittat massor av blodspår om så som sedan avskrivits av SKL. Bort bort!

Tillägg:

Är ganska säker på att hunden levde en bit in på 2013. Då VB kommenterat en bild på denne i början av februari. 10:e tror jag.
Är det bevisat att han har styckat sin tidigare hund? Har sökt men finner bara teorier om det.
Citera
2013-06-03, 12:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fghj
Är det bevisat att han har styckat sin tidigare hund? Har sökt men finner bara teorier om det.

Nej, det är bara rykten, ej säkerställt från något håll.
Citera
2013-06-03, 12:12
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Någon mer än jag som noterade den välstädade bil, skinande blank, tom. fälgarna svarta plåtisar såg spritt nya ut, som hämtades vid KJ:s föräldrahem?
Med tanke på KJ.s påstådda oförmåga att städa och hålla rent.

Automattvätt kanske.. Bilen var inte fräsch invändigt iaf.
Citera
2013-06-03, 12:14
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
VB finns fortfarande med på tex Birthday.se och liknande register.
Hört att man tas bort max efter 2 veckor.
Men det har ju gått 1 månad nu?

Det är inte så längesedan hon identifierades.
Citera
2013-06-03, 12:15
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Var inte det Leif Sillbersky? Han har väl pensionerat sig?

edit:
Fel av mig det var ju Jan Kyrö

Du har rätt, det var Kyrö först men bara tillfälligt tills Silbersky tog över.
Citera
2013-06-03, 12:16
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nej, men det som jag reagerat på är att bilen stått i ett garage. Helt naturligt om man vill städa och sanera en bil utan att det väcker uppmärksamhet. Om han inte är särskilt ordningsam vanligtvis så hade grannarna troligen reagerat på ett överdrivet städande av bilen ute på gatan, särskilt på Flottiljvägen, troligen därför han valde att flytta bilen till föräldrahemmet.

Han höll sig ifrån mediadrevet snarare. Bilen är säkerligen inte dammsugen sedan köpet av den. KJ tycker sig inte haft anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in