2013-06-02, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Av SKL via åklagaren.

T.ex.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16885063.ab
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7687068

"Anna Bergström vill inte kommentera om blodet har hittats i mannens lägenhet eller i något av de två fordon som beslagtogs för en dryg vecka sedan. Bland annat beslagtogs 22-åringens bil.
– Vilken plats det är och hur mycket blod vi har hittat kan jag inte kommentera, säger Anna Bergström."

Inte bekräftat var blodet hittats alltså.
Citera
2013-06-02, 13:10
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
En fråga vem var det som sa att de hade sett VB lämna KJs lägenhet vid 21tiden?

NSD, 2013-05-10:
"Polisen vet att 20-åriga Vatchareeya Bangsuan levde så sent som klockan nio på lördagskvällen. Då lämnade hon en kompis som hon hade pluggat hos i flera timmar. Ett vittne ska dessutom ha sett henne vid den tidpunkten i det området. Sedan upphör alla spår."

Men sen stod det i någon senare artikel att uppgiften om att ett vittne skulle ha sett VB i området på kvällen var osäker.
Citera
2013-06-02, 13:11
Medlem
IngenEinsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det vet jag inte, förmodligen någon på gatan. Polisen har senare sagt att den personen inte alls var säker på att det var VB.

Här är den

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7649916
Det dummaste man kan göra om man pratar med ett vittne ..
Är som vanligt inom Polisen .F.Fasen ta Namn och Tele på en gång så slipper man söka vilt senare..
Typiskt Polis :-(
Citera
2013-06-02, 13:12
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Läs om, läs rätt! Det var VB som inte ville åka med honom för att han druckit en öl. Han, liksom många andra i Norrland, hade nog inga betänkligheter.

Vem påstår detta ? Den huvudmisstänkte, KJ ? Du ska nog ta den uppgiften för vad den är ..
Citera
2013-06-02, 13:13
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Är det imorgon, Måndag, som är datumet då polisen måste ha nog med material för att kunna hålla kvar KJ eller är det nästa vecka?

Jag gissar på att vissa i den här tråden kommer kolla upp möjligheterna att kunna gå till den tingsrätt där detta kommer att behandlas. Om det inte blir stängt för allmänheten vill säga. Hade brottet skett i Malmö hade jag kanske gått dit en dag eller två. Delvis därför att jag aldrig varit inne och lyssnat då ett brott har behandlats och delvis därför att detta är en såpass intressant händelse.

Polisen har till den 14 juni på sig att begära omhäktning.
Citera
2013-06-02, 13:14
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Är det imorgon, Måndag, som är datumet då polisen måste ha nog med material för att kunna hålla kvar KJ eller är det nästa vecka?

Quarrel har skrivit om detta i sammanfattningen som ligger i trådstarten. Häktningen gäller i 14 dagar, till den 14 juni. Sen måste åklagaren väcka åtal eller begära en omhäktning. Åklagaren sa redan i fredags att man bedömde att åtalet kanske kan väckas först efter sommaren. Om tingsrätten sen kommer att bevilja omhäktningar eller ej det vi vi ju ännu inte.

EDIT: Tvåa på bollen.
Citera
2013-06-02, 13:15
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Ja, att blodet i KJ:s bil/bagagerum är VB:s. Därav fortsatt häktning.

Nej, polisen har absolut inte talat om eller ens bekräftat var blodet hittades. Det är AB som säger att det är i skuffen på hans bil, men det kan ha varit i lägenheten också.

Eller på båda ställena.
Citera
2013-06-02, 13:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
NSD, 2013-05-10:
"Polisen vet att 20-åriga Vatchareeya Bangsuan levde så sent som klockan nio på lördagskvällen. Då lämnade hon en kompis som hon hade pluggat hos i flera timmar. Ett vittne ska dessutom ha sett henne vid den tidpunkten i det området. Sedan upphör alla spår."

Men sen stod det i någon senare artikel att uppgiften om att ett vittne skulle ha sett VB i området på kvällen var osäker.

Det vittnet, om det fanns något, kan ju vara en person som också fanns i lägenheten, och som vill förstärka det KJ hävdar, en tänkbar medgärningsman?
Citera
2013-06-02, 13:16
Medlem
saltapinnars avatar
Finns några som jag tycker ha skrivit illa om stackars lilla VB,att hon legat med gubbar osv
Vad jag uppfattat så verkade hon vara en kanon go tjej som ville väl,som kämpade på för att få ett bra liv.
Har många i Boden intresse för militärlekar var hon nog udda för dom.
Med det vill jag faktiskt säga för BRA.
Är inte alls insatt i vilken skola hon gick,men den var nog inte den lättaste att klara av.
Hon kämpade på med försvar vilket var karaten och jag blev berörd när dom la hennes uppgradering
bland blommorna eller vad det va.....Fint gjort av karateklubben.
Hoppas nu att rättvisan kommer ikapp och att styckmördaren åker åt helskutta och aldrig släpps ut,för går det verkligen att bota någon som utför sånt.....hu jeda mej
Citera
2013-06-02, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
,,, och placerat VB:s blod i KJ:s bil/bagage, din konspirationsteori känns inte hållbar.

VB var aldrig i KJ:s lght, hon mördades av KJ i stugan alt. på avlägsen plats.
Jag tror KJ:s plan var att placera VB i ödehuset och bränna ner det.

Väl på plats lyckades han inte baxa in hela kroppen utan fick helt enkelt gömma kroppen en bit ifrån, stycka och bära in del för del. I detta skede blir han rädd för upptäckt eller liknande.
Kanske om uppg. stämmer med avsaknaden av tänder kan KJ försökt försvåra identifieringen med att avlägsna tänder samt händerna.

Hallå.. skapa nu inte en trådsanning, det finns inte en ända uppgift att hon saknade tänder. Slut.
Citera
2013-06-02, 13:18
Medlem
Chirpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Nej paketen behöver inte vara preparerade, men de måste vara lufttäta inplastningar för att hundarna inte skall få vittring. I fallet i Örebro var kroppsdelarna inplastade om de var preparerade vet man inte.
Att den där vanliga jycken markerade på paketen kan vara att den kände något hade placerats där i snödrivan, den behövde inte känna vittringen från kroppsdelarna.
Hundarna markerar också om något har placerats som inte fanns tidigare där.

Sluta svamla när du helt uppenbart inte har en aning om vad du snackar om.

Även föremål som är inplastade "lufttätt" kan en hund markera på. Paketen har hanterats och partiklar kommer alltid att hamna på utsidan av förpackningarna.
Exempelvis är droger7sprängämne packade i plastpåsar och sedan nedstoppade i en bränsletank på en bil så kommer en bra hund kunna markera i alla fall. Hunden kräver extremt små mängder partiklar för att markera och det sker alltid en transport av dessa partiklar oavsett hur du försöker dölja doften. Därmed inte sagt att hunden är 100%. Den kan ha en dålig dag, föraren kan störa den eller på annat sätt påverka hunden negartivt.

Hundar markerar inte "något har placerats som inte fanns tidigare där". Hundar är lika lite som människor synska. Anledning till att hundar markerar är att de fått lära sig vilka dofter de ska markera på. Är hunden tränad på lik kommer den att markera likdelar, är den tränad på narkotika kommer den markera på det. En "vanlig" polishund som markerar på en död kropp eller kroppsdelar gör det för att delarna fortfarande luktar MÄNNISKA. En "vanlig" polishund som markerar ett paket med heroin gör det för att en MÄNNISKA tagit i paketet.
Citera
2013-06-02, 13:19
Medlem
Myztifys avatar
Har funnit ett antal inlägg med "Bättre att GM erkänner" och liknande, visst vore det så, men är ni helt övertygade, jag menar 100% säkra på att de har rätt person häktad?

Det som stör mig i detta är att mängden blod som funnits och som kan sättas i samband med den häktade inte verkar vara så stor, borde allt bli lite slabbigt om man transporterar styckade delar i en bil. Jag kört styckade djurdelar efter jakt och det är näst intill omöjligt att inte lyckas klabba, då är man ju dessutom försiktig för man inte vill förstöra köttet som man skall äta.

Jag är en av de som fortfarande tvekar på om de verkligen har rätt kille inlåst.

För att nu bara för ett ögonblick av 5 minuter släppa tanken på att KJ är gärningsman, vart pekar då misstankarna. Visst kan jag ha helt fel och KJ är gärningsman, men jag upplever att det bara är spekulationer kring honom och hans möjliga bokstavskombination & hantering av ett dött husdjur.

Så åter igen om vi släpper KJ i 5 minuter och tänker utanför ramarna vart går då misstankarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in