2013-06-01, 17:36
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Visa mig ditt starkaste bevis för evolution så att vi kan diskutera. Eller vill du kanske inte diskutera och bara acceptera evolutionen att "det är bara så"?

Jag kan inte klassa något som "starkaste beviset" då man måste förstå helheten.

Men om du vill ha nåt starkt "bevis" som kreationister brukar argumentera mot så säger jag väl:

Artificiell Artbildning
Citera
2013-06-01, 17:37
Bannlyst
Naturligtvis motbevisar evolutionen inte gud.
Citera
2013-06-01, 17:38
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Visa mig ditt starkaste bevis för evolution så att vi kan diskutera. Eller vill du kanske inte diskutera och bara acceptera evolutionen att "det är bara så"?

Du kommer knappast att förstå ens det elementäre av ett sånt argument före du skaffar dig bas-kunskap om vetenskap och filosofi.
Citera
2013-06-01, 17:39
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Hur vet du att "fisken" fick ben och började gå på land? Finns det några belägg eller ska vi ta dina ord att "det är bara så"? Om det inte finns belägg så förblir den en hypotes.

Se svaret i mitt senaste inlägg.
Citera
2013-06-01, 17:42
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Hur vet du att "fisken" fick ben och började gå på land? Finns det några belägg eller ska vi ta dina ord att "det är bara så"? Om det inte finns belägg så förblir den en hypotes.
Får jag fråga vad du hänger upp dig på?

Ge belägg för att gudshypotesen är en teori och inga att kända personer säger si och så, ge en förklaring huruvida gud är ett faktum som teoretiserats och teorin går att duplicera.

Jag själv gissar att man både rökte och drack så mycket förr, samt var rätt sjukdomsdrabbade då också.. med mkt yrsel och fabulering, du vet att det är ur det gud stammar.. ur människans mentala förvirring, det är själva urgrunden - att man inte visste visste skillnad på skugga och människa, förr förstod man inte ljus och hur ljus letar sig in, men väntar på din förklaring om gudsidén som varande bärande teori, som du vet är teori mestadels matematik. Men jag vill se det sammanfattat i ord.
Citera
2013-06-01, 17:52
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Får jag fråga vad du hänger upp dig på?

Ge belägg för att gudshypotesen är en teori och inga att kända personer säger si och så, ge en förklaring huruvida gud är ett faktum som teoretiserats och teorin går att duplicera.

Jag själv gissar att man både rökte och drack så mycket förr, samt var rätt sjukdomsdrabbade då också.. med mkt yrsel och fabulering, du vet att det är ur det gud stammar.. ur människans mentala förvirring, det är själva urgrunden - att man inte visste visste skillnad på skugga och människa, förr förstod man inte ljus och hur ljus letar sig in, men väntar på din förklaring om gudsidén som varande bärande teori, som du vet är teori mestadels matematik. Men jag vill se det sammanfattat i ord.

Det blir OT om jag ska diskutera vilka bevis det finns för Gud . Tråden handlar om hur evolutionsteorin kan motbevisa Gud. Vi får diskutera Gud i en annan tråd.
Citera
2013-06-01, 17:54
Medlem
sanning05s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Det får du fråga dom som gör så om.

Jag anser fortfarande att det bortkastat tid, och att ditt försök på att blåsa liv i detta är en av dina vanliga klumpiga agendan.

Bra, du medger att evolution inte motbevisar kreationism. Detta innebär härmed att vi kommit fram till en ganska intressant slutsats. Vi observerar frågorna igen:

Hur motbevisar evolutionsteorin Guds inverkan på skapelsens uppkomst? Arternas uppkomst beskrivs med evolution och inte med Guds ingripande, på vilket sätt exkluderar evolution Gud?

Svar: Evolutionsteorin motbevisar inte Guds inverkan på skapelsens uppkomst. Vidare har evolutionsteorin ingen förmåga alls att exkludera Gud. Alla ateister som påstår att Gud/skaparens ingripande inte är nödvändig p.g.a. evolutionen är falskt. Evolution kan inte exkludera Guds/Skaparens inverkan på skapelsens uppkomst.

Bogomil, du håller väl med
Citera
2013-06-01, 18:07
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Det blir OT om jag ska diskutera vilka bevis det finns för Gud . Tråden handlar om hur evolutionsteorin kan motbevisa Gud. Vi får diskutera Gud i en annan tråd.
Tvärtom, du har lagt fram gud som teori vilket ger att du behöver nämna på vilket sätt teorin är förankrad! Lägg fram några bevis, tack.
Citera
2013-06-01, 18:12
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Tvärtom, du har lagt fram gud som teori vilket ger att du behöver nämna på vilket sätt teorin är förankrad! Lägg fram några bevis, tack.

Vill du se Gud för att tro, eller räcker det med ett rationellt bevis?
Citera
2013-06-01, 18:30
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Vill du se Gud för att tro, eller räcker det med ett rationellt bevis?
Jag kräver enbart de bevis som står på spel vad gäller legitimerandet av gud som "kunskap" : kunskap och kunskapssamhället du vet, att du så omedelbart slingrar ifrån hellre än till frågan, ger mig aning om att du inte har annat än bibel koran och känslor som underlag, däremot ingen gud i sikte, right? Enbart materia, eller hur?
Citera
2013-06-01, 18:31
Medlem
BlackJewels avatar
............
Citera
2013-06-01, 18:34
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanning05
Bra, du medger att evolution inte motbevisar kreationism. Detta innebär härmed att vi kommit fram till en ganska intressant slutsats. Vi observerar frågorna igen:

Jaså, gör jag det? Din inre dialog har visst börjat skena igen.

Citat:
Svar: Evolutionsteorin motbevisar inte Guds inverkan på skapelsens uppkomst.

Korrekt, men uppkomst och utveckling är inte synonyma (1).

Citat:
Vidare har evolutionsteorin ingen förmåga alls att exkludera Gud.

En metafysisk 'gud'.

Citat:
Alla ateister som påstår att Gud/skaparens ingripande inte är nödvändig p.g.a. evolutionen är falskt.

Postulat.

Citat:
Evolution kan inte exkludera Guds/Skaparens inverkan på skapelsens uppkomst.

Se (1).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in