Citat:
Ursprungligen postat av
kunskap1
Gud är inte av materia därför kan vi inte se honom. Det enda vi kan observera är hans skapelse. Vår mänskliga hjärna kan inte förstå Guds sanna essens. Vi kan bara begripa att en Gud är nödvändig. Vill du ha ett litet bevis att Gud är nödvändig? Se denna videoklipp och begrunda den djupt. För mig räcker det som bevis på Gud, vet ej om den gör det för dig? Livet är fantastiskt måste jag säga

Då min dator inte öppnade länken, får jag då be dig förklara vad filmen sade, kan du sammafatta istället?
För det där med osynlighet är inte godtagbart som "kunskap" , man kan inte säga att man vet mycket om gud men lämna in tomt papper, isf får du ju säga att papper är gud eller dina händer är gud och börja bejaka varenda handling ur varje hand, jag vill gärna ha konkret hållbara bevis, varför jag väntar på din förklaring eller beskrivning av filmen tills jag kan öppna länken, länkar som finns lika många som sandkorn.. då menar du att gud är en t.ex ett sandkorn som skaver under fotvalvet? Att han vredgas och vill dig dåligt? Snöflinga är en bit gud, isf vilken del av gud please?
Människor vill ju veta varför sker och ting händer, jag har själv t.ex juridik som en bärande förklaring för min livssyn, men juridik är endast en delkonstruktion, länk i de kedjeförlopp som sker, via människor, om jag skulle förneka något skulle jag säga god did it?, eller att omeletten flög ner på tallriken via gud, det duger inte som TEORI stumpan, förklara nu GUDSTEORIN så kallad. Du och många fler hävdar det du gör, benhårt.. så förklara istället för att fuska nu : en teori har ett tankemönster som verifierar, så verifiera länken. Vad som inte är människans verk utan guds verk, tack.