2013-06-01, 18:38
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Vill du se Gud för att tro, eller räcker det med ett rationellt bevis?

Så du passar på att börja från ruta étt igen om sånt som redan är genomältat på tråden "bevisa guds existens" (med dig som deltagare).

Är det behovet av propagandistisk mantra-mässande av samma klyschor som blev dig övermäktig? Eller har du bara dåligt minne? (jag kan formulera det som en dumfråga om du vill).
Citera
2013-06-01, 18:54
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Jag kräver enbart de bevis som står på spel vad gäller legitimerandet av gud som "kunskap" : kunskap och kunskapssamhället du vet, att du så omedelbart slingrar ifrån hellre än till frågan, ger mig aning om att du inte har annat än bibel koran och känslor som underlag, däremot ingen gud i sikte, right? Enbart materia, eller hur?

Gud är inte av materia därför kan vi inte se honom. Det enda vi kan observera är hans skapelse. Vår mänskliga hjärna kan inte förstå Guds sanna essens. Vi kan bara begripa att en Gud är nödvändig. Vill du ha ett litet bevis att Gud är nödvändig? Se denna videoklipp och begrunda den djupt. För mig räcker det som bevis på Gud, vet ej om den gör det för dig? Livet är fantastiskt måste jag säga
Citera
2013-06-01, 18:56
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Gud är inte av materia därför kan vi inte se honom. Det enda vi kan observera är hans skapelse. Vår mänskliga hjärna kan inte förstå Guds sanna essens. Vi kan bara begripa att en Gud är nödvändig. Vill du ha ett litet bevis att Gud är nödvändig? Se denna videoklipp och begrunda den djupt. För mig räcker det som bevis på Gud, vet ej om den gör det för dig? Livet är fantastiskt måste jag säga
Citera
2013-06-01, 18:58
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
Citera
2013-06-01, 19:00
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Mhm, visst var det roligt. Kul att du tyckte det också
Citera
2013-06-01, 19:00
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Gud är inte av materia därför kan vi inte se honom. Det enda vi kan observera är hans skapelse.

Där HAR du redan .. i stora drag ... varit. Och det gick inte bra förre gången.

Citat:
Vår mänskliga hjärna kan inte förstå Guds sanna essens. Vi kan bara begripa att en Gud är nödvändig.

Vem är dessa "vi" som är så hysterisk fixerade vid something-of-gaps 'svar'?

Citat:
Vill du ha ett litet bevis att Gud är nödvändig? Se denna videoklipp och begrunda den djupt. För mig räcker det som bevis på Gud, vet ej om den gör det för dig? Livet är fantastiskt måste jag säga

Alltså din magkänsla-religion. Är magkänsla-religion ett allmänt religions-'bevis'? Svara ja eller nej.
Citera
2013-06-01, 19:01
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
Mhm, visst var det roligt. Kul att du tyckte det också

Japp
Citera
2013-06-01, 19:08
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Då min dator inte öppnade länken, får jag då be dig förklara vad filmen sade, kan du sammafatta istället?

För det där med osynlighet är inte godtagbart som "kunskap" , man kan inte säga att man vet mycket om gud men lämna in tomt papper, isf får du ju säga att papper är gud eller dina händer är gud och börja bejaka varenda handling ur varje hand, jag vill gärna ha konkret hållbara bevis, varför jag väntar på din förklaring eller beskrivning av filmen tills jag kan öppna länken, länkar som finns lika många som sandkorn.. då menar du att gud är en t.ex ett sandkorn som skaver under fotvalvet? Att han vredgas och vill dig dåligt? Snöflinga är en bit gud, isf vilken del av gud please?

Människor vill ju veta varför sker och ting händer, jag har själv t.ex juridik som en bärande förklaring för min livssyn, men juridik är endast en delkonstruktion, länk i de kedjeförlopp som sker, via människor, om jag skulle förneka något skulle jag säga god did it?, eller att omeletten flög ner på tallriken via gud, det duger inte som TEORI stumpan, förklara nu GUDSTEORIN så kallad. Du och många fler hävdar det du gör, benhårt.. så förklara istället för att fuska nu : en teori har ett tankemönster som verifierar, så verifiera länken. Vad som inte är människans verk utan guds verk, tack.
Citera
2013-06-01, 19:14
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:

Hur vet vi att han är det? Vill du hänvisa till någon text som auktoritet? Kan du styrka textens auktoritet i så fall?
Är han inte allsmäktig nog för att visa sig eller åtminstone en projektion av sig själv? Om han nu vill att vi ska hitta honom...

Kan vi då inte observera hans handlingar eller utför han inga sådana? Om han gör det är han mätbar. Varför har vi inte kunnat mäta något empiriskt hittils?

Varför kan inte du förklara med egna ord varför Gud är nödvändig? Är det ett argument from ignorance i den filmen?

Livet är fantastiskt, men jag kan bara hänvisa till Douglas Adams då...
Citera
2013-06-01, 19:55
Medlem
Citat:
Hur vet du att "fisken" fick ben och började gå på land? Finns det några belägg eller ska vi ta dina ord att "det är bara så"? Om det inte finns belägg så förblir den en hypotes.

Men ditt jävla flarn, du fick flera länkar av mig ovan. Kolla, läs, lär dig i stället för att snacka om samma jävla tjafs om och om igen. Evolutionen har inte lyckats med dig i alla fall, det kan man enkelt konstatera. Helvete.
Citera
2013-06-01, 20:04
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
"Evolutionsteorin" är en hypotes och ingen teori. Den blir till en teori så fort man har evidens som styrker hypotesen. Har tyvärr inte sätt några konkreta evidens på evolution. Om ni har så får ni visa mig. Visa mig gärna den starkaste evidensen på evolution så att den kan diskuteras.
Evolutionsteorin är just det, en vetenskaplig teori att du inte förstår den och vad den ger är liksom inget argument som någon annan behöver ta hänsyn till.
Din egen obildning och dumhet ansvarar du enbart själv för.
Citera
2013-06-01, 20:20
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av javenne
Men ditt jävla flarn, du fick flera länkar av mig ovan. Kolla, läs, lär dig i stället för att snacka om samma jävla tjafs om och om igen. Evolutionen har inte lyckats med dig i alla fall, det kan man enkelt konstatera. Helvete.

Vårda ditt språk!

Du gav mig länkar, stämmer. Men kan du inte tänka själv istället för att andra ska göra det åt dig? Du verkar bara acceptera att "det är bara så" för att evolutionen säger det. Visa mig någon empirisk sanning på att "fiskar" fick ben och började gå upp i land. Har du inget får någon annan göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in