2013-06-01, 17:06
Medlem
spacesubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmaKlara
En förklaring kan ju vara att av det som kommit fram så verkar inte KJ ha varit någon våldsam person och man har svårt att tänka sig att han gjort sig skyldig till detta. Dessutom att han kunnat dölja det så bra. Det känns som att det fortfarande kan ha varit någon annan, även om det här med besudlingen i bilen är ett faktum som man inte kan blunda för.

Nej, jag tror inte att man vill ha någon spännande upplösning på det här fallet, det är bara tragiskt.

Ok, det är ett svar som går att förstå.
Men är det egentligen så vanligt att personer som utför liknande dåd har visat så tydliga tecken på våldsamhet och aggressivitet?
Citera
2013-06-01, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Han ska företräda sin klient och hävda hens oskuld in absurdum om hen tvingas till det anser jag, men det bästa är väl om en advokat kan säga till sin klient att "hörredu läget ser inte så ljust ut, de har hittat blod i bagageluckan (t ex) och det kommer bli svårt att bortförklara för rätten, har du något att berätta för mig om vad som egentligen hände", istället för att tramsa runt med högst orealistiska bortförklaringar.

Nu är det så att en advokat inte vill veta om den vars talan han skall föra är skyldig. I vart fall inte om han skall hävda personens oskuld. En advokat får nämligen inte ljuga för rätten vilket han heller inte gör om han inte vet.
Citera
Medlem
IngenEinsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Ja, han lär få det ännu svårare med kontakterna framöver, nu har han nog bränt media också som fått skriva uppföljande artiklar om var blodet hittades när han snabbt var ute och försökte få det till något annat.

Men vars står det mer än i AB..Inte alls i från Åklagare eller Polis eller från någon presskonferens
hört detta med blodet i backluckan
Advokaten skrev verkar som media vet mera än jag ??
Tror inte alltid på köp och sälj tidningar
Dom skrev en jävla massa om min syster mord med.
Som fasen inte hade ett skit med verkligheten att göra.
Verken sannolik eller skäligt i det dom skrev...:-(
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Bilväg ca 10 km och fågelväg ca 8 km. Det finns ingen möjlighet att "sista" signal kunna levererats från stugområdet Altersjön till varken åbergsmasten eller sävastmasten.
Nej, men vi vet inte om telefon, GM och VB följdes åt hela tiden. Mobilen kan ha avyttrats tidigare.
Citera
Medlem
spacesubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
En eloge för att du skriver den troliga gärningsmannen för det gör nämligen inte dagens skribenter,
dom skriver att KJ är GM pga en artikel i aftonbladet,som samma skribenter oftast kallar skitblaska eller aftonhoran. Idag duger den som källa. Men jag betvivlar sanningshalten jag
och tar presskonferansen som fakta.

Allt är trist i denna historia och ingen spänning oavsett GM gör den mindre tragisk.

Haha... är det Aftonbladet som häktat KJ och spårat VB:s blod i bilen menar du?
Citera
2013-06-01, 17:11
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spacesub
Tror du att KJ är häktad pga av det som skrivs på Flashback om honom? Då har du missuppfattat en del viktiga saker.

Han är häktad på sannolika skäl, men ingen konkret som binder honom, utan av en samlad bedömning + blodspår.
Just det där samlade stör mig, för det är ju endast svaga indicier:
*Han såg henne sist i livet, kanske.
*Hade mobilkontakt med VB.
*Masttömningar har säkerligen bekräftat detsamma mm.
*Har hämtat densamma i bil.
*VB har varit i hans lägenhet.
*Ingen har sett henne lämna lägenheten.
*Grannar har hört skrik.
*Polisen fick söka upp honom.
*KJ berättat att han varit med henne.
*Varit i berörda skogar efter hennes försvinnande.
*KJ har inte uppfört sig som en vanlig GM.
Citera
2013-06-01, 17:13
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
ja, man måste ju vrida och vända lite på funderingarna nu. Om han stängt av sin mobil, pejlar masterna ändå? Hon kan ha hämtats vid 16-snåret och aldrig ens kommit till lägenheten. Varför skulle han ens tala om att de varit ute, jo- för att han har bragt henne om livet någon annanstans. I lägenheten vet han att de aldrig kommer hitta något. Han kan enkelt ha sagt att han behövde något från stugan, åkt dit med henne.

Hennes mobilsignal vid 21-tiden kan vara han sätt att göra sig av med mobilen, senare när mordet redan har begåtts.

Nu talar du i överlagt mord-teorier.
Citera
2013-06-01, 17:13
Medlem
Illkrokkodills avatar
Vart i helvete ligger Åbergmasten? Ligger den inte vid Åberget? Inte för att jag känner till Boden men på kartan i länken i sammanfattningen så undrar jag vilken av "de röda lurarna" som är Åbergmasten?! Quarrel, det är du som gjort kartan?
Citera
2013-06-01, 17:17
Medlem
SituationStockholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Det är så vitt jag vet inget som är helt bekräftat utan mer ett ihärdigt rykte som kommit genom "vittnesmål" i tråden.

Tack,det är mycket som påstås i tråden som kanske inte alls stämmer,bara lösa rykten som vanligt.
Citera
2013-06-01, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spacesub
Varför har så många här svårigheter att acceptera det faktum att KJ är den troliga gärningsmannen?
Är det för trist tycker ni? Mer spännande att en svartsjuk flickvän till ngn gammal älskare har utfört dådet?

Jag tror många tänker att det är för "enkelt" men samtidigt, detta är verkligheten och inte NAVY CSI där det uppstår "a twist" och helt plötsligt är det någon HELT annan som utfört dådet än den GM man varit bombsäker på.

Jag tycker det låter fullt rimligt att de har rätt man i häktet. Att de sedan hittar hennes blod i bagageluckan talar ju knappast för hans fördel. Advokaten surrade om att "de umgicks och var vänner" ja, men hur hamnade hennes blod där? Vad finns för rimlig förklaring till det?
Citera
2013-06-01, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GullyFoyle
De måste ju även binda KJ till plats och vapen, de måste också kunna binda KJ till platsen vid tidpunkten för brottet.

Har de funnit vapnet? De hittade aldrig hammaren i Arboga-morden men Schurrer dömdes ändå.
Citera
2013-06-01, 17:19
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Nu talar du i överlagt mord-teorier.

Nja, gör jag? Jag säger bara att mordet kanske inte skedde i lägenheten. Jag säger att han kan ha hämtat henne vid 16-tiden, att mordet kan ha skett redan efter det. Att det kan ha skett ute i skogen, i närhet av föräldrahem eller sommarstuga, att VB:s mobil rört sig i området där. Varför de hamnade just där kan man ju bara spekulera i. Behövdes något från ovan nämnda platser? Hamnade de i bråk/diskussioner? Behöver ju inte betyda överlagt mord, det kan lika gärna ha varit något som hänt "på vägen".

Vet inte hur ungdomar i Boden roar sig en lördagskväll. Inte för att jag tror att man sitter och smååker runt ut i skogarna med bil utan anledning, men som sagt. Man måste vrida och vända lite på funderingarna här. VB bodde på "rätt sida" där föräldrahemmet och sommarstugan ligger, även på samma sida där kroppsdelarna hittats. Då blir det ju rätt naturligt att man börjar fundera på om hon aldrig ens kom hem till hans lägenhet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in