2013-06-01, 16:53
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Det är ju det jag skriver, om än diffust. Har mordet ägt rum utomhus och i bästa fall avsides, behövs ingen styckning. Romantisk kvällstur? Styrker mobiluppkopplingarna det, bådas mobiler bör ju haft kontakt med närliggande master beroende på leverantör.

Har något nytt kommit upp om VB:s mobiltrafik?

ja, man måste ju vrida och vända lite på funderingarna nu. Om han stängt av sin mobil, pejlar masterna ändå? Hon kan ha hämtats vid 16-snåret och aldrig ens kommit till lägenheten. Varför skulle han ens tala om att de varit ute, jo- för att han har bragt henne om livet någon annanstans. I lägenheten vet han att de aldrig kommer hitta något. Han kan enkelt ha sagt att han behövde något från stugan, åkt dit med henne.

Hennes mobilsignal vid 21-tiden kan vara han sätt att göra sig av med mobilen, senare när mordet redan har begåtts.
Citera
2013-06-01, 16:55
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Bilväg ca 10 km och fågelväg ca 8 km. Det finns ingen möjlighet att "sista" signal kunna levererats från stugområdet Altersjön till varken åbergsmasten eller sävastmasten.

Men det betyder ju inte att de faktiskt inte har varit vid Åbergmasten, och sen kört vidare till Altersjön? Vid vilken tid pejlades signalen därifrån?

Edit: om jag nu inte har tokfel ang det där med Åbergmasten och vart den ligger
Citera
2013-06-01, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Är de intresserade av rollspel?

Men snälla, det är ju just precis det de håller på med när de springer runt i skogen med sina låtsaskrig!
Citera
2013-06-01, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsbabykills
då hade jag för mig helt rätt alltså.. ett mord är makabert i sig, lägg till en styckning därefter o det blir ju givetvis fan så mycket makabrare.
MEN.. om det nu skulle vara så att GM är påläst o visste om precis hur han skulle göra för att dra ut på lidandet för VB så pratar vi ett fruktansvärt sinnessjukt dåd.
detta är ju än så länge (tack och lov?) bara rena spekulationer o möjliga teorier men tanken slår en.. "tänk om...".. hur osannolikt det än i praktiken än må vara så finns ju fortfarande risken att det KAN ha gått till så.. statistiken talar ju dock inte för detta, MEN, likförbannat så finns det ju alltid undantag..
känns lite som att måla fan på väggen att tänka i dessa banor men åter igen tänk om...

Ja, detta kan ju ev. vara ett av dessa ovanliga mord. Styckning är inte så vanligt i sig. Kan, kanske, peka att även andra delar av detta vansinnesdåd är ovanliga? Om det stämmer att detta är en kille som gillat att plåga djur, om det nu är den häktade, så blir det mer följdriktigt. Kanske har han känt sig avvisad? Kanske har han planerat detta sedan länge? Har han levt ut en pervers fantasi/ett perverst rollspel?
Citera
2013-06-01, 16:59
Medlem
EmmaKlaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spacesub
Varför har så många här svårigheter att acceptera det faktum att KJ är den troliga gärningsmannen?
Är det för trist tycker ni? Mer spännande att en svartsjuk flickvän till ngn gammal älskare har utfört dådet?

En förklaring kan ju vara att av det som kommit fram så verkar inte KJ ha varit någon våldsam person och man har svårt att tänka sig att han gjort sig skyldig till detta. Dessutom att han kunnat dölja det så bra. Det känns som att det fortfarande kan ha varit någon annan, även om det här med besudlingen i bilen är ett faktum som man inte kan blunda för.

Nej, jag tror inte att man vill ha någon spännande upplösning på det här fallet, det är bara tragiskt.
Citera
2013-06-01, 17:01
Medlem
SituationStockholms avatar
Stämmer det att den gripne led av Asperges Syndrom och varifrån kommer dessa uppgifter ifrån,annat än i sammanfattningen ? Detta förklarar ju allt i så fall .

http://sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom
Citera
2013-06-01, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spacesub
Varför har så många här svårigheter att acceptera det faktum att KJ är den troliga gärningsmannen?
Är det för trist tycker ni? Mer spännande att en svartsjuk flickvän till ngn gammal älskare har utfört dådet?

En eloge för att du skriver den troliga gärningsmannen för det gör nämligen inte dagens skribenter,
dom skriver att KJ är GM pga en artikel i aftonbladet,som samma skribenter oftast kallar skitblaska eller aftonhoran. Idag duger den som källa. Men jag betvivlar sanningshalten jag
och tar presskonferansen som fakta.

Allt är trist i denna historia och ingen spänning oavsett GM gör den mindre tragisk.
Citera
2013-06-01, 17:03
Medlem
Chirpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Vet fågeln om de åkte husbil till annat land?
Jag undrar eftersom inget hittills visat att den undersökts av polisen.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är ganska säker på att husbilen stått vid stugan före försvinnandet, den andra bilen har troligen stått parkerad på flygplatsen och brukats av KJ pappa. KJ har haft fri tillgång till de andra 2 bilarna från 4 maj och fram tills anhållandet.

Har tagits upp innan.
Citera
2013-06-01, 17:04
Medlem
Sokkos avatar
Brottsplatsen kan vara "mittemellan" dvs varken i eget eller familjs hem eller stuga, eller utomhus på en bädd av vitsippor. Jag vet inte om det har varit uppe, eventuellt skymtade jag ordet jaktstuga långt tidigare men blev i min snabbläsning inte klar över om någon tänkte att VB hölls fången någonstans. Det var innan hon hittades. Första dagarna i maj, stressat stadsfolk har inte hunnit ut till sina sommarstugor och städat bort vintern än. Men snön har smält på vägarna så ingen reagerar på körrutter till stugområden. Hade han gps? Dum fråga tänker någon, men alla använder inte det oavsett om den är inkopplad eller inte. Iallafall inte i hemtrakten eller när personer ska ut i mordiska ärenden.

Oavsett hur det är med den biten så har jag blottat min okunnighet kring gps-funktioner. Jag utgår från att polisen testkör olika sträckor och jämför med mätaren.
Citera
2013-06-01, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
ja, man måste ju vrida och vända lite på funderingarna nu. Om han stängt av sin mobil, pejlar masterna ändå? Hon kan ha hämtats vid 16-snåret och aldrig ens kommit till lägenheten. Varför skulle han ens tala om att de varit ute, jo- för att han har bragt henne om livet någon annanstans. I lägenheten vet han att de aldrig kommer hitta något. Han kan enkelt ha sagt att han behövde något från stugan, åkt dit med henne.

Hennes mobilsignal vid 21-tiden kan vara han sätt att göra sig av med mobilen, senare när mordet redan har begåtts.

Avstängd mobil = osynlig för masterna.
Citera
2013-06-01, 17:06
Medlem
dragonessa666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
En eloge för att du skriver den troliga gärningsmannen för det gör nämligen inte dagens skribenter,
dom skriver att KJ är GM pga en artikel i aftonbladet,som samma skribenter oftast kallar skitblaska eller aftonhoran. Idag duger den som källa. Men jag betvivlar sanningshalten jag
och tar presskonferansen som fakta.

Allt är trist i denna historia och ingen spänning oavsett GM gör den mindre tragisk.
Eloge till er bägge, en människa är inte skyldig innan motsats kan bevisas och det gäller KJ med. OM det bevisas i rätten så småningom att denna man är skyldig det vet vi inte nu, det kan mycket väl vara någon annan eller fler som gjort detta.
Citera
2013-06-01, 17:06
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SituationStockholm
Stämmer det att den gripne led av Asperges Syndrom och varifrån kommer dessa uppgifter ifrån,annat än i sammanfattningen ? Detta förklarar ju allt i så fall .

http://sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

Det är så vitt jag vet inget som är helt bekräftat utan mer ett ihärdigt rykte som kommit genom "vittnesmål" i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in