2013-06-01, 15:59
Medlem
Fick tag på allt jag skulle efter att ha besökt två bolag.

Helt sjukt att systembolaget inte börjat med kvotering ännu, jag vet att vissa butiker gör det men det finns inget beslut ifrån ledningen vilket gör att det är upp till varje butikschef att bestämma. Att en andra handsmarknad med ingrid existerar är ganska så självklart.
Citera
2013-06-01, 15:59
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Maharadjan är riktigt god. Hann inte på den heller. Knappast lyx att folk slåss för att få tag i öl. Börjar bli ett problem som skapar ångest vid månadsbryten. Den första dagen varje månad hatar man folk.
bara en gång i månaden? är du buddistmunk?
Citera
2013-06-01, 16:07
Medlem
prewes avatar
Hur är det med det här?
Jag kan webbeställa saker som redan finns på min lokala butik verkar det som.
Buntar dom ihop prylarna och låter mig hämta upp det när jag vill då eller är det bara en glitch i deras system som så mycket annat?
Citera
2013-06-01, 16:09
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Fick tag på allt jag skulle efter att ha besökt två bolag.

Helt sjukt att systembolaget inte börjat med kvotering ännu, jag vet att vissa butiker gör det men det finns inget beslut ifrån ledningen vilket gör att det är upp till varje butikschef att bestämma. Att en andra handsmarknad med ingrid existerar är ganska så självklart.
i möjligaste mån bör man ju begränsa detta, men när man VET att en vara kommer flyga av hyllan så bör det kvoteras.

ännu bättre, släpp bara artikeln på nätet med ett tak på X antal flaskor, då kan ingen komma in och rycka två lådor utan får nöja sig med 2-3 flaskor. som i detta fallet så hade webben 2000 tror jag och i göteborg så hade de fått en hel pall till en butik, det är ju fan inte rättvist.

gällande kvotering i butikerna, detta är inte tillåtet då butikerna inte får bestämma vem som ska köpa vad och ja, jag har källa på detta.

samma sak som med westiessläppet, visst blev det ett webbsläpp men med 4 flaskor/artikel/person och man hade typ 1000 flaskor...ja någon eller några som jobbar på bolaget har ju fruktansvärt dålig koll.

för min del är det skitsamma då ingrid inte är något speciellt i mina ögon, men taskigt för dom som ville testa.
Citera
2013-06-01, 16:18
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Ingrid är bara hajp.

För min del blev det i vanlig ordning IPA Is Dead. Till en början.
Ingrid är god, sitter och suger på en nu, men jag vet inte om den slår Brewdogs andra IPA eller andra IPA öht.
Åk till bolaget på Östermalmstorg ni som bor i Sthlm, de har ett gäng i hyllan för små partier.
Citera
2013-06-01, 16:20
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Den har öppnat.

Mittemot Dovas (!) på St Eriksgatan, mellan bron och Fridhemsplan ungefär.

Det är väl dit man måste gå om man vill ha sig någon Ingrid till livs...
Jasså skoj, ska dra dit lite milleniumpimplande kollegor.
Citera
2013-06-01, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish

gällande kvotering i butikerna, detta är inte tillåtet då butikerna inte får bestämma vem som ska köpa vad och ja, jag har källa på detta.

Jag har en källa som säger emot detta. Som jag har fått det förklarat för mig är det upp till varje butikschef att fatta ett beslut om eventuell kvotering då det inte finns något beslut ifrån huvudkontoret.

Ingrid ska tydligen ha kvoterats i ett antal butiker idag. Tyvärr inte i min stad.
Som jag har förstått det är det vanligt förekommande när det gäller Vin och Whisky men öl då är det tydligen okej att köpa hur mkt som helst.
Citera
2013-06-01, 16:24
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Jag har en källa som säger emot detta. Som jag har fått det förklarat för mig är det upp till varje butikschef att fatta ett beslut om eventuell kvotering då det inte finns något beslut ifrån huvudkontoret.

Ingrid ska tydligen ha kvoterats i ett antal butiker idag. Tyvärr inte i min stad.
Som jag har förstått det är det vanligt förekommande när det gäller Vin och Whisky men öl då är det tydligen okej att köpa hur mkt som helst.

Så om man är lite "tjena tjena" med butikschefen så kan de lägga undan lite grejer åt en...?
Citera
2013-06-01, 16:32
Medlem
Citat:
Så om man är lite "tjena tjena" med butikschefen så kan de lägga undan lite grejer åt en...?

Vet inte vad det har med kvotering att göra, men ja även lägga undan varor existerar om man går och blir kompis med en anställd.
Citera
2013-06-01, 16:56
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prewe
Hur är det med det här?
Jag kan webbeställa saker som redan finns på min lokala butik verkar det som.
Buntar dom ihop prylarna och låter mig hämta upp det när jag vill då eller är det bara en glitch i deras system som så mycket annat?
nej, det är exakt så, du beställer vad du vill ha och sen hamnar det i en fin låda som du kan plocka upp.
Citera
2013-06-01, 16:58
Medlem
brutefishs avatar
Citat:

ok, min källa är min sambo som dessutom är ölansvarig på det bolag hon jobbar på.
hon säger att butiken INTE får kvotera eftersom de inte får bestämma vad en kund ska köpa och i vilka mängder, alltså indirekt får man inte kvotera. vissa butiker kanske gör det, men det är inte tillåtet.

skall en vara kvoteras så skall detta göras centralt och då blir det webbsläpp.
Citat:
åter igen. det är inte tillåtet att lägga undan saker, visst kan en anställd göra det, men det är inte tillåtet. vill du "lägga undan" saker får du lägga en order som du sedan hämtar ut.
du kan inte säga till någon som jobbar på bolaget t.ex., du på släppet imorgon, ta och lägg en ingrid på hyllan som jag hämtar sen, alla artiklar som levereras in i butiken skall också vara tillgängliga att köpa i butiken, man kan alltså inte reservera något för senare hämtning, utan det är först till kvarn.
det du kan göra är att lägga en order via webb eller depå, då blir den öronmärkt, men detta är utöver de varor som finns i butiken.

jag kan fråga henne sen och citera exakt ordagrant om vilka regler som gäller.
Senast redigerad av brutefish 2013-06-01 kl. 17:09.
Citera
2013-06-01, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
ok, min källa är min sambo som dessutom är ölansvarig på det bolag hon jobbar på.
hon säger att butiken INTE får kvotera eftersom de inte får bestämma vad en kund ska köpa och i vilka mängder, alltså indirekt får man inte kvotera. vissa butiker kanske gör det, men det är inte tillåtet.

skall en vara kvoteras så skall detta göras centralt och då blir det webbsläpp.

åter igen. det är inte tillåtet att lägga undan saker, visst kan en anställd göra det, men det är inte tillåtet. vill du "lägga undan" saker får du lägga en order som du sedan hämtar ut.
du kan inte säga till någon som jobbar på bolaget t.ex., du på släppet imorgon, ta och lägg en ingrid på hyllan som jag hämtar sen, alla artiklar som levereras in i butiken skall också vara tillgängliga att köpa i butiken, man kan alltså inte reservera något för senare hämtning, utan det är först till kvarn.
det du kan göra är att lägga en order via webb eller depå, då blir den öronmärkt, men detta är utöver de varor som finns i butiken.

jag kan fråga henne sen och citera exakt ordagrant om vilka regler som gäller.

Min källa är butikschefen och ölansvarig i min lokala butik och även folk som jobbar på kundtjänst. Antagligen är det som jag skrivit lite otydligt vad som egentligen gäller. Just därför vissa butiker kvoterar och andra inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in