2013-06-01, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWalros
Erdogan köper sina röster igenom att hjärntvätta den fattiga befolkningen igenom divers "mutor" som en påse KOL! De bryr sig inte ett skit om AKP's politiska åsikter, eller jo, "islam är ju alltid bra "
Slutsatsen är att man får ett land där de fattiga väljer, de som egentligen "styr" turkiet, dvs läkare,lärare,akademiker, ja de hamnar i underläge och får tvingas leva i "iran"!!!!
Hur exakt skiljer det sig från övriga demokratiska länder i världen? Reinfeldt kom ju till makten för snacket om 500-lappen mer i plånboken i månaden...
Citera
2013-06-01, 15:50
Medlem
kess avatar
Citat:

Jag menar att, "bönderna" inte styr Turkiet och de bryr sig inte om vem som styr! De bryr sig inte om vi får en islamist stat i Turkiet, de bryr sig inte om demokrati. Sålänge de får mat på bordet så är de nöjda.
Hur fan kan du missuppfatta mig så grovt?

Är du böndernas talesperson?

Tänk så VILL majoriteten av den turkiska befolkningen ha en demokrati med islamiska värderingar?

Du har fram tills nu spekulerat att,

1. Folket är bönder och kan inget
2. Erdogan köper fram sina röster
3. Folket bryr sig egentligen inte om Erdogans politik,

Men det har aldrig slått dig att tänk om folket verkligen VILL detta och därför röstat fram herr erdo med hans AKP
Citera
2013-06-01, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AstralProjector
Putin har ökat välståndet i Ryssland men inte fan betyder det att folket lever i frihet eller att utvecklingen på andra plan än det materiella går i rätt riktning?

Det tycker jag i alla fall.
Citera
2013-06-01, 15:52
Medlem
Citat:
Tänker inte ens svara på ditt inlägg då större idioti på skriftlig format har jag inte sett
Åh herregud....

Förklara gärna hur jag har fel. Det är väl ändå det som historien lär?
Senast redigerad av Kamora 2013-06-01 kl. 15:55.
Citera
2013-06-01, 15:52
Medlem
Gee_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kes
Han får använda vilka metoder han vill för att få ner anarkisterna.

För det första så måste man be om tillåtelse om att få demonstrera, för det andra så stör dom den allmänna ordningen när dessa huliganer apar runt sig i staden runt barnfamiljer turister osv, för det tredje så kan dom inte och dom får heller inte försöka störta en demokratiskt vald regering, vilket är deras mål.

Allt dessa huliganer gör är emot lagen, polisens uppgift är att snabbt splittra huliganerna och snabbt få allt under kontroll igen innan mer skadegörelse sker.

Dessa så kallade "fascistiska" metoder existerar ej och de polisstyrkan gör är fullt lagligt och korrekt.

Diktatorer blir sällan invalda i sina positioner och ännu mer sällan ställer dom upp i omval, (då menar jag såklart i legitimerade demokratiska val).

Han är en råtta. Precis som sina FSA vänner gömmer han sig som en råtta i kloakerna. Dem riggade valet, dem har spärrat in varje journalist som uttalat sig negativt om sittande regering, och varje person inom militären som inte varit i favör av sittande regering.

Han kastas förhoppningsvis ut med huvudet före och slängs in en cell för att rutta.. Han har förstört Turkiet med sin islamisering, den råttan.
Citera
2013-06-01, 15:53
Medlem
Erbakans avatar
Citat:
Är du böndernas talesperson?

Tänk så VILL majoriteten av den turkiska befolkningen ha en demokrati med islamiska värderingar?

Du har fram tills nu spekulerat att,

1. Folket är bönder och kan inget
2. Erdogan köper fram sina röster
3. Folket bryr sig egentligen inte om Erdogans politik,

Men det har aldrig slått dig att tänk om folket verkligen VILL detta och därför röstat fram herr erdo med hans AKP
Tja med tanke på att enligt dessa människor så finns det inte en enda ''riktig turk'' (vad det nu än är) som kan rösta på AKP och Erdogan så måste dom komma på såna här dumma förklaringar varför AKP vann 49.8% förra valet.
Citera
2013-06-01, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orjisol
Vem är det som juden ger sitt stöd till i den turkiska konflikten? Isåfall är jag tvärtemot.

Skulle gissa på de båda.
Citera
2013-06-01, 15:55
Medlem
Erbakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gee_
Han är en råtta. Precis som sina FSA vänner gömmer han sig som en råtta i kloakerna. Dem riggade valet, dem har spärrat in varje journalist som uttalat sig negativt om sittande regering, och varje person inom militären som inte varit i favör av sittande regering.

Han kastas förhoppningsvis ut med huvudet före och slängs in framför krigsrätten. Han har förstört Turkiet med sin islamisering, den råttan.
Precis, förut när CHP styrde var allting perfekt i Turkiet och nu när de jäkla AKP tog makten i sin kupp så har allting förstörts! Jag menar kolla bara vad ond Erdogan var, han tog makten i en kupp som gick ut på att folk röstade på honom den jäveln!
Citera
2013-06-01, 15:57
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN
detta är inte direkt ett "Husby" upplopp utan mer ett folkligt upplopp. Detta kan bli slutet för AKP och regeringen.

Knappast, det här kommer polisen att slå ned och då har Erdogan den ursäkt han behöver för att avskaffa resterna av det sekulära Turkiet.
Citera
2013-06-01, 15:57
Medlem
Citat:
Han får använda vilka metoder han vill för att få ner anarkisterna.

För det första så måste man be om tillåtelse om att få demonstrera, för det andra så stör dom den allmänna ordningen när dessa huliganer apar runt sig i staden runt barnfamiljer turister osv, för det tredje så kan dom inte och dom får heller inte försöka störta en demokratiskt vald regering, vilket är deras mål.

Allt dessa huliganer gör är emot lagen, polisens uppgift är att snabbt splittra huliganerna och snabbt få allt under kontroll igen innan mer skadegörelse sker.

Dessa så kallade "fascistiska" metoder existerar ej och de polisstyrkan gör är fullt lagligt och korrekt.

Diktatorer blir sällan invalda i sina positioner och ännu mer sällan ställer dom upp i omval, (då menar jag såklart i legitimerade demokratiska val).

Märks att du inte vet ett skit om landet. När jag menade visa missnöje så menade jag självklart inte bara det som händer nu i Istanbul. Det finns 10tals exempel på övervåldet från Akp's äckelpoliser.

AKP har förbjudit folket att fira sin nationaldag, man får inte visa sitt stöd för rättegångarna i Silivri, eleverna får inte protestera. Du pratar om tillåtelse, hur kommer det sig att pkk kan göra exakt som dom vill nu förtiden? Du kan gå runt med pkk och apo flaggor men du får inte gå ut med den turkiska flaggan.

Akp tror att dom äger hela landet, tänk er att Reinfeldt ska bestämma vad som får visas på tv, sälja ut allt för att fylla sin egna ficka, anställa alla hans nära på höga positioner i landet.

Jag har aldrig sett så många olika människor gå ihop för en sån här sak.

Hoppas detta är början på något riktigt bra.

Citat:
Visst ja, jag glömde bort att Zaman styrs av de shape-shiftande judiska ödlorna som vill inget annat än att världens största diktator idag (herregud) erdogan ska bli den nya ataturk för att på så sätt kunna sälja ut det turkiska hemlandet till greker och armenierna! Glömde jag nåt?

Nej nej Zaman är en bra källa, dom visar säkert bra exempel på att Atatürk inte är omtyckt.
Regeringen försöker just nu stänga av de olika sociala medierna för att folket där ska kommunicera sämre. Och CNN INT har rapporterat att median där inte vågar visa och skriva som dom vill.
Citera
2013-06-01, 15:59
Medlem
Senaste nytt:

Den enda TV kanalen HalkTV (folkets kanal) har blivit avstängd.

ni kan följa all live
http://www.livestream.com/revoltistanbul
Citera
2013-06-01, 16:00
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erbakan
Tja med tanke på att enligt dessa människor så finns det inte en enda ''riktig turk'' (vad det nu än är) som kan rösta på AKP och Erdogan så måste dom komma på såna här dumma förklaringar varför AKP vann 49.8% förra valet.
Då är ju 50,2 % (majoriteten) riktiga turkar. Erdogan lär också tappa på att dras in i en konflikt med shia. Han satsade fel när han trodde Assad skulle försvinna snabbt, så nu blir han brutalt rövpulad av Jabhat al-Nusra. Tror inte det var riktigt vad Erdogan hade tänkt sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in