2013-06-01, 16:02
Medlem
MrWalross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kes
Är du böndernas talesperson?

Tänk så VILL majoriteten av den turkiska befolkningen ha en demokrati med islamiska värderingar?

Du har fram tills nu spekulerat att,

1. Folket är bönder och kan inget
2. Erdogan köper fram sina röster
3. Folket bryr sig egentligen inte om Erdogans politik,

Men det har aldrig slått dig att tänk om folket verkligen VILL detta och därför röstat fram herr erdo med hans AKP

För JAG HAR SETT, KÄNT och talat med dessa AKP väljare. Såklart vill alla troende muslimer ha en islamist regering, deras hjärnor tänker bara så långt. Och säg inte en demokrati med islamiska värderingar FÖR SÅ ÄR DET VERKLIGEN INTE! Sken demokrati är vad det är, fan har du ngn aning om vad du snackar om eller? Majoriteten vill ha erdogan, men det är inte de som styr, medelklassen styr och de har fått nog. Orkar inte skriva en bok nu för att du inte läst tillräckligt om situationen i turkiet men jag är turk och ALLA mina turkiska vänner, studenter bl a , föraktar erdogan.
Citera
2013-06-01, 16:02
Medlem
kess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gee_
Han är en råtta. Precis som sina FSA vänner gömmer han sig som en råtta i kloakerna. Dem riggade valet, dem har spärrat in varje journalist som uttalat sig negativt om sittande regering, och varje person inom militären som inte varit i favör av sittande regering.

Han kastas förhoppningsvis ut med huvudet före och slängs in en cell för att rutta.. Han har förstört Turkiet med sin islamisering, den råttan.

Mycket oroande läsning.

Men hur förklarar du då att hela västvärlden gratulerade Erdogan för sin vinnst, hur förklarar du att man inte gjorde en grundlig "research" angående valfusk.

Glöm inte att Erdogan med sitt AKP fick en förkrossad majoritet av rösterna, ta bort hälften (50%) av hans röster och han leder fortfarande stort över de andra partierna.

Kalla du det för valfusk, men för mig är detta förtroende, hopp och enighet hos folket.

Att ta bort hälften av rösterna och ändå leda stort och fortfarande kalla de för valfusk är naivt.
Citera
2013-06-01, 16:03
Medlem
livegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erbakan
Precis, förut när CHP styrde var allting perfekt i Turkiet och nu när de jäkla AKP tog makten i sin kupp så har allting förstörts! Jag menar kolla bara vad ond Erdogan var, han tog makten i en kupp som gick ut på att folk röstade på honom den jäveln!
Man får tacka västvärlden för dagens islamisering av Turkiet, efter att väst satte igång politiska och ekonomiska påtryckningar, som fick den turkiska militären att låta islamisterna verka politisk i landet. Precis vad som hände tidigare i Iran och vad som skedde senare i Egypten.
Citera
2013-06-01, 16:03
Medlem
Erbakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leoni564
Märks att du inte vet ett skit om landet. När jag menade visa missnöje så menade jag självklart inte bara det som händer nu i Istanbul. Det finns 10tals exempel på övervåldet från Akp's äckelpoliser.

AKP har förbjudit folket att fira sin nationaldag, man får inte visa sitt stöd för rättegångarna i Silivri, eleverna får inte protestera. Du pratar om tillåtelse, hur kommer det sig att pkk kan göra exakt som dom vill nu förtiden? Du kan gå runt med pkk och apo flaggor men du får inte gå ut med den turkiska flaggan.

Akp tror att dom äger hela landet, tänk er att Reinfeldt ska bestämma vad som får visas på tv, sälja ut allt för att fylla sin egna ficka, anställa alla hans nära på höga positioner i landet.

Jag har aldrig sett så många olika människor gå ihop för en sån här sak.

Hoppas detta är början på något riktigt bra.

Nej nej Zaman är en bra källa, dom visar säkert bra exempel på att Atatürk inte är omtyckt.
Regeringen försöker just nu stänga av de olika sociala medierna för att folket där ska kommunicera sämre. Och CNN INT har rapporterat att median där inte vågar visa och skriva som dom vill.
Då har du uruselt minne, 2007 demonstrerade över en MILJON människor mot att Abdullah Gül skulle bli president. Ändå är han president och lär fortsätta vara det än så länge.

Man får inte ha turkiska flaggan? Är du hjärndöd? Man blir rent av illamående av hur mycket flaggor folk har där borta!

Oh herregud vad ond Erdogan måste vara! Han privatiserar företag så att staten inte ska en massa enorma utgifter, vilken jävel asså! Du har övertygat mig, kom nu så åker vi tillsammans ner till Istanbul och demonstrerar med huliganerna. Vi kan också rösta på MHP om du vill? Ya Allah, Bismillah, Allahu Ekber!!
Citera
2013-06-01, 16:04
Medlem
The Turkish government has blocked access across the entire country to Facebook and Twitter. Unbelievable.

Hmmm demokrati
Citera
2013-06-01, 16:05
Medlem
Av vad jag sett verkar Istanbul ha betydligt fler (riktiga) islamister än landsbygden. På tal om "bönder"...

Förövrigt är Erdogan kanske inte världens störste demokrat, men åtminstone i betydligt högre grad än Assad/Hitler/Öcalan/Lenin och andra trevliga typer som lär dyrkas av dessa demonstranter!
Citera
2013-06-01, 16:05
Medlem
FINSK-ARIERs avatar
spännande följa utvecklingen.
Citera
2013-06-01, 16:06
Medlem
Just nu så brinner det i Geziparken. Sägs att folk har blivit knivhuggna samt stora oroligheter i Ankara just nu.
Citera
2013-06-01, 16:07
Medlem
Erbakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Då är ju 50,2 % (majoriteten) riktiga turkar. Erdogan lär också tappa på att dras in i en konflikt med shia. Han satsade fel när han trodde Assad skulle försvinna snabbt, så nu blir han brutalt rövpulad av Jabhat al-Nusra. Tror inte det var riktigt vad Erdogan hade tänkt sig.
Inte riktigt för det finns fler religiösa partier i Turkiet än AKP. Exempelvis Saadet fick lite mer än 1% av rösterna och MHP har en riktigt religiös bas i partiet där flera turkiska shaykher har gått ut och uppmanat folk att rösta MHP.
Citera
2013-06-01, 16:07
Medlem
Erbakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livegen
Man får tacka västvärlden för dagens islamisering av Turkiet, efter att väst satte igång politiska och ekonomiska påtryckningar, som fick den turkiska militären att låta islamisterna verka politisk i landet. Precis vad som hände tidigare i Iran och vad som skedde senare i Egypten.
Då har väst gjort iaf nåt positivt i området.
Citera
2013-06-01, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erbakan
Precis, förut när CHP styrde var allting perfekt i Turkiet och nu när de jäkla AKP tog makten i sin kupp så har allting förstörts! Jag menar kolla bara vad ond Erdogan var, han tog makten i en kupp som gick ut på att folk röstade på honom den jäveln!

Du blir mer och mer pajas. När fan styrde CHP landet sist? AKP har splittrat folket helt och hållet.

Vad hände med Essad, Erdogan åkte på semester och kallade honom för "broder" förut. Varför blev han plötsligt en diktator efter att USA fick ögonen på honom?
Citera
2013-06-01, 16:08
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leoni564
The Turkish government has blocked access across the entire country to Facebook and Twitter. Unbelievable.

Hmmm demokrati
Såg det där någonstans också på twitter. Jag är skeptisk till att det är sant. Väntar tills jag får säkrare uppgifter. Någon gnällde på att hon fick timeout på många av sina tweets. Kan t ex vara en belastningseffekt.

----

RT skriver att polisen nu lämnat Taksim.

I streamen ser man att något brinner i parken eller på torget. Ev i Ceylan Intercontinental Hotel. Bra med vattenkanoner då...
Senast redigerad av Madagascar 2013-06-01 kl. 16:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in