2013-05-31, 10:46
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Du har inte hört Negative Plane därför att de inte är värda att höra. Det är halvbra USBM med diskreta, smygande hipstertendenser, inget mer än så. Tur att det är fredag idag då!

"Halvbra USBM" brukar väl vara ungefär lika bra som bakfyllefis i het dusch. Vad saknas egentligen i USA för att kunna leverera någorlunda hyfsad vanlig Black Metal?

Varje dag är måndag för en industrislav. Tack ändå.
Citera
2013-05-31, 11:00
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
"Halvbra USBM" brukar väl vara ungefär lika bra som bakfyllefis i het dusch. Vad saknas egentligen i USA för att kunna leverera någorlunda hyfsad vanlig Black Metal?

"I don’t see much future for the Americans … it’s a decayed country. And they have their racial problem, and the problem of social inequalities … my feelings against Americanism are feelings of hatred and deep repugnance … everything about the behaviour of American society reveals that it’s half Judaised, and the other half negrified. How can one expect a State like that to hold together?"

- Adolf Hitler

“America ... has created a 'civilization' that represents an exact contradiction of the ancient European tradition. It has introduced the religion of praxis and productivity; it has put the quest for profit, great industrial production, and mechanical, visible, and quantitative achievements over any other interest. It has generated a soulless greatness of a purely technological and collective nature, lacking any background of transcendence, inner light, and true spirituality. America has [built a society where] man becomes a mere instrument of production and material productivity within a conformist social conglomerate”

- Julius Evola

NP: Insane Vesper - Impious Ceremonies
Citera
2013-05-31, 11:40
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:

Nåväl, var glad att du inte är kontorsslav i alla fall.

Tvärtemot citaten Pentagrammaton lade upp tror jag att det handlar att de är alldeles för jävla kristna och spirituella. Hela deras samhälle är byggt på gemenskap, entreprenad, patriotism, storslagna mål i livet, penga- och maktkåthet, skitnödig poesi och litteratur - allt inneslutet i ett fodral av ohämmat ljusrunkande och Kristusslickande. När amerikaner ska göra black metal undviker de således allt som har med djävulen att göra, bär vanliga ljusa t-shirts och plankar naturromantiska dikter från 1700-talet från sina collegeböcker för att använda som texter. Allt för att försöka vara lite extrem och speciell, men ändå inte sticka ut för mycket eller bli en paria bland sin kristna omvärld (vilken säkert involverar föräldrar, flickvänner, arbetsgivare m.m.).

Har man aldrig någonsin pulsat hem genom knähög snö, då klockan är 16 men det är svart som den djupaste natt ute, med en överfylld bolagskasse i handen, undvikandes ögonkontakt med alla man möter, genom någon gudsförgäten byhåla eller betongförort, fyra månader efter att solen senast sken ordentlig, så kan man aldrig förstå den sanna naturen bakom skandinavisk black metal. Livlöshet, pessimism, bitterhet, mörker, kyla och den morbida skönhet som vilar någonstans däri. Sådant hajar inte amerikaner och kommer aldrig att göra.
Citera
2013-05-31, 12:14
Medlem
UnholyGraves avatar
Håller ej med. Skiter i hur fan Negative Plane ser ut och hur de tar sig igenom sina vardagar, musiken är bra och så är det med det.

Ogillar starkt hetsen rörande vår metalscen och då främst Bathory och Mayhem, två i min mening mycket överskattade band som i skenet av modern black metal är högst mediokra. Att de nya banden har dessa två band och Venom, Mercyful Fate etc. att tacka för sina alster är en självklarhet men för den sakens skull tänker jag ej dyrka dem. Nu yrar jag väl mest, men det är svårt att hålla sig efter en natt utan sömn!

Nej, modern BM är den bättre av de två.
Citera
2013-05-31, 15:14
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Citat:
Jag är lyckligt ovetande om i vilka hålor detta avskräde befinner sig årets övriga 364 dagar.

Vet inte varför jag aldrig hört Negative Plane men ska ändra på det när jag slutar jobbet. Jag hatar måndagar.

Du bor möjligtvis inte i Falkenberg?

Citat:
De befinner sig på gudsförgätna gårdar, belamrade med Karhu-tomburkar och delar från isärplockade Volvo 740:s, omkring döende bruksorter i Värmland och Dalarna.

Du har inte hört Negative Plane därför att de inte är värda att höra. Det är halvbra USBM med diskreta, smygande hipstertendenser, inget mer än så. Tur att det är fredag idag då!

Fan, visst är det skönt när jag bara glider in och rätar ut alla frågetecken? Ni borde tacka mig lite oftare.

Tack för att du körde bort en som länkade Slipknot och In Flames!
Citera
2013-05-31, 15:37
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VissenBuske1987
Tack för att du körde bort en som länkade Slipknot och In Flames!
Jag kör bort alla som inte sköter sig. Eller, jag försöker i alla fall. Ingen annan vågar ju sätta sin heder på spel genom att agera fullfjädrad tangentbordelitist, så det är jag som offrar mig för trådens bästa. Men det är min lott. Because I'm the hero that Gotham deserves, but not the one it needs right now... and so you'll hunt me... because I can take it. Because I'm not a hero... I'm a silent guardian, a watchful protector... the Dark Knight.

Nu är Frejs dag kommen och jag sitter och Ritalinsvettas till Bastard Priest - Under the Hammer of Destruction med öl åt ett helt regemente på kylning. Solen skiner utanför de neddragna persiennerna och livet kunde faktiskt vara sämre. Kanske orkar man agera fylleskribent ikväll.
Citera
2013-05-31, 15:41
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Citat:
Jag kör bort alla som inte sköter sig. Eller, jag försöker i alla fall. Ingen annan vågar ju sätta sin heder på spel genom att agera fullfjädrad tangentbordelitist, så det är jag som offrar mig för trådens bästa. Men det är min lott. Because I'm the hero that Gotham deserves, but not the one it needs right now... and so you'll hunt me... because I can take it. Because I'm not a hero... I'm a silent guardian, a watchful protector... the Dark Knight.

Nu är Frejs dag kommen och jag sitter och Ritalinsvettas till Bastard Priest - Under the Hammer of Destruction med öl åt ett helt regemente på kylning. Solen skiner utanför de neddragna persiennerna och livet kunde faktiskt vara sämre. Kanske orkar man agera fylleskribent ikväll.

Du har skriftkonstens gåva det är därför man överlåter det till dig!

Nu måste jag ha tips på riktigt ledsam musik...Tjejproblem är fan inte lätt alltså.
Citera
2013-05-31, 16:09
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VissenBuske1987
Nu måste jag ha tips på riktigt ledsam musik...Tjejproblem är fan inte lätt alltså.
Tjejproblem alltså? Denna kanske? http://www.youtube.com/watch?v=viKDHHty_V4

Nej, om man ska deppa på riktigt ska det göras till Trist, Abandon eller dylikt. Men du kan undvika tjejproblem genom att följa mitt råd: ragga på sluten psykavdelning. Där hittade jag mitt hjärtas dam, lika morbid och glad i allsköns berusning som jag själv. Tre år senare har vi det bättre än någonsin.
Senast redigerad av Adversarius 2013-05-31 kl. 16:15.
Citera
2013-05-31, 16:29
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Citat:
Tjejproblem alltså? Denna kanske? http://www.youtube.com/watch?v=viKDHHty_V4

Nej, om man ska deppa på riktigt ska det göras till Trist, Abandon eller dylikt. Men du kan undvika tjejproblem genom att följa mitt råd: ragga på sluten psykavdelning. Där hittade jag mitt hjärtas dam, lika morbid och glad i allsköns berusning som jag själv. Tre år senare har vi det bättre än någonsin.

Fan va ironiskt. Satt precis och lyssnade på covern "utan dina andetag" från den EPn... Blir riktigt deppig av den låten.
Men ska nog byta till Trist fan i mig, längesedan man riktigt lyssnade in sig på bandet. Tackar tackar!

Ang. Psyket så får jag följa ditt råd om jag kommer dit någon dag. Det känns som det är på väg åt det hållet åtminstone..
Senast redigerad av VissenBuske1987 2013-05-31 kl. 16:32.
Citera
2013-05-31, 20:00
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Nåväl, var glad att du inte är kontorsslav i alla fall.

Tvärtemot citaten Pentagrammaton lade upp tror jag att det handlar att de är alldeles för jävla kristna och spirituella. Hela deras samhälle är byggt på gemenskap, entreprenad, patriotism, storslagna mål i livet, penga- och maktkåthet, skitnödig poesi och litteratur - allt inneslutet i ett fodral av ohämmat ljusrunkande och Kristusslickande. När amerikaner ska göra black metal undviker de således allt som har med djävulen att göra, bär vanliga ljusa t-shirts och plankar naturromantiska dikter från 1700-talet från sina collegeböcker för att använda som texter. Allt för att försöka vara lite extrem och speciell, men ändå inte sticka ut för mycket eller bli en paria bland sin kristna omvärld (vilken säkert involverar föräldrar, flickvänner, arbetsgivare m.m.).

Har man aldrig någonsin pulsat hem genom knähög snö, då klockan är 16 men det är svart som den djupaste natt ute, med en överfylld bolagskasse i handen, undvikandes ögonkontakt med alla man möter, genom någon gudsförgäten byhåla eller betongförort, fyra månader efter att solen senast sken ordentlig, så kan man aldrig förstå den sanna naturen bakom skandinavisk black metal. Livlöshet, pessimism, bitterhet, mörker, kyla och den morbida skönhet som vilar någonstans däri. Sådant hajar inte amerikaner och kommer aldrig att göra.

Jag tackar för Internets bästa förklaring alla kategorier, även om det är halvjämnt skägg med P-Gs/Hitlers negerjudeteori.

VissnaBusken, Falkenberg vet jag inte ens vart det ligger, men nere på kontinenten nånstans har jag för mig

Sitter med balkongdörren öppen och hör zigenartivolit och 500 vrålande småglin. Snart går nån melodifestivaldeltagare på scen nere på Stora Torget. Äntligen stadsfest. Om några veckor lirar Svarti Loghin i stan med Hypothermia-Kimpa på gästsång. Det lär bli ett spektakel att minnas.

Jag ska sitta och lyssna på Genocide Shrines i mina nya hörlurar tills jag tiodubblar min tinnitus och sedan invänta väckarklockan som står stadigt på 05:00.
Citera
2013-05-31, 21:45
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Citat:
Jag tackar för Internets bästa förklaring alla kategorier, även om det är halvjämnt skägg med P-Gs/Hitlers negerjudeteori.

VissnaBusken, Falkenberg vet jag inte ens vart det ligger, men nere på kontinenten nånstans har jag för mig

Sitter med balkongdörren öppen och hör zigenartivolit och 500 vrålande småglin. Snart går nån melodifestivaldeltagare på scen nere på Stora Torget. Äntligen stadsfest. Om några veckor lirar Svarti Loghin i stan med Hypothermia-Kimpa på gästsång. Det lär bli ett spektakel att minnas.

Jag ska sitta och lyssna på Genocide Shrines i mina nya hörlurar tills jag tiodubblar min tinnitus och sedan invänta väckarklockan som står stadigt på 05:00.

Ofan, ok, nä det var cruising där vid den tidpunkten du skrev. Ligger nere i Halland!
Citera
2013-06-01, 15:45
Medlem
Wolfnachts avatar
Brukar väldigt sällan gilla "Technical Death Metal". Men Demilich - Nesphite är så tung, störd och allt annat som krävs för att jag ska uppskatta musik att jag älskar den ändå.

Även om "musikanalys"delen av min hjärna spårar ut av riffen... Att memorera alla titlar är också rätt klurigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in