2013-05-30, 20:47
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Ja, jag tycker precis samma sak där. Raggar-släktet/kulturen är något jag föraktar mer än somalier. Men vart hatet kommer ifrån vet jag inte.. sunt förnuft?
Onkel Kånkel funkar väl om man är skadat packad dock

Shining har jag inte inget att säga om direkt.. tycker deras "Livets Ändhållplats" samt "Halmstad" är två riktigt fina plattor. Inte mer än så.. Vettefan om jag ens hört Eerie Cold.. jag har den på cd dock.

Vet inte heller.. Det kanske bara är så, att man ska hata raggare om man själv inte är en.

The Eerie Cold är också en ruggigt bra platta, särskilt titelspåret.
Citera
2013-05-30, 20:53
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Mayhem - De Mysteriis Dom Sathanas
Citera
2013-05-30, 21:20
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VissenBuske1987
Mayhem - De Mysteriis Dom Sathanas

Lyssnade precis på den när jag såg ditt inlägg, dock covern med Anaal Nathrakh.
Får nog säga att originalet är bättre.

Limbonic Art har också gjort en cover, och den låter ju mer som än originalet.
Rent sångmässigt kanske det låter bättre eftersom jag har svårt för Attilla men ljudmässigt så slår inte mycket Mayhems gamla klassiker.
Citera
2013-05-30, 21:41
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Lyssnade precis på den när jag såg ditt inlägg, dock covern med Anaal Nathrakh.
Får nog säga att originalet är bättre.

Limbonic Art har också gjort en cover, och den låter ju mer som än originalet.
Rent sångmässigt kanske det låter bättre eftersom jag har svårt för Attilla men ljudmässigt så slår inte mycket Mayhems gamla klassiker.

Hört dessa covers, tycker originalet är 10ggr bättre än båda! Attila har ju minst sagt ett väldigt unikt "läte" på denna skiva/låt!
Citera
2013-05-30, 21:48
Medlem
Frank Friendlys avatar
Ladda mobilen med Master's Hammer .- Ritual och Master - Master
Citera
2013-05-30, 22:00
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Har du det bra i värmen, på tal om ingenting? Eller har du förvandlats till sten/en blöt fläck?

Svarar med en bild: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/931175_440168816078656_699967752_n.jpg (låt er inte luras, jag är inte neger. Konstig ljus/skuggkonstrast eller något..)

I sådan här hetta är det svårt att inte bli prokosmisk ljusdyrkare. Speciellt om man bor på en plats där kamos, kyla och död regerar de resterande 11 månaderna av året.

NP: Chaos Invocation - The Seer of Divine Fire
Citera
2013-05-30, 22:03
Bannlyst
Deicide - Serpents Of The Light
Senast redigerad av Skyttegrav 2013-05-30 kl. 22:07.
Citera
2013-05-30, 23:37
Medlem
kvertys avatar
Orkar inte leta fram den där jävla thrash tråden, nu kör jag Onslaught - Power From Hell och hyllar mörkrets krafter.
Citera
2013-05-31, 07:30
Medlem
von_Ss avatar
Intressant att ni nämner raggare. I det här efterblivna avskrädet till håla var det cruising igår och staden var full av Raggare. Inte Ronny och Ragge då, utan feta, finniga, snuskiga, korkade, lössnusslukande 18-åringar som ville ha "ään kööörv mä nå söös påå hähähä" på Statoil så en annan glatt fick stå och köa för sitt mer sofistikerade snus och ett sexpack som kostade halva Joakim von Ankas pengabinge.

Jag gick argt hem och körde igång all grindcore jag hade. Nu lyssnar jag dock på Mgla. Finns inte mycket, om något, bättre Black.
Citera
2013-05-31, 07:37
Medlem
UnholyGraves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Intressant att ni nämner raggare. I det här efterblivna avskrädet till håla var det cruising igår och staden var full av Raggare. Inte Ronny och Ragge då, utan feta, finniga, snuskiga, korkade, lössnusslukande 18-åringar som ville ha "ään kööörv mä nå söös påå hähähä" på Statoil så en annan glatt fick stå och köa för sitt mer sofistikerade snus och ett sexpack som kostade halva Joakim von Ankas pengabinge.

Jag gick argt hem och körde igång all grindcore jag hade. Nu lyssnar jag dock på Mgla. Finns inte mycket, om något, bättre Black.

Bra att du också är vaken i denna bittra stund, broder.

Dessa raggare befinner sig som tur är bara i din direkta närhet då det är cruising, eller? Lössnus funkar i extremfall.

Fyfan Negative Plane då?!!?!?!?!
Citera
2013-05-31, 09:41
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnholyGrave
Bra att du också är vaken i denna bittra stund, broder.

Dessa raggare befinner sig som tur är bara i din direkta närhet då det är cruising, eller? Lössnus funkar i extremfall.

Fyfan Negative Plane då?!!?!?!?!

Jag är lyckligt ovetande om i vilka hålor detta avskräde befinner sig årets övriga 364 dagar.

Vet inte varför jag aldrig hört Negative Plane men ska ändra på det när jag slutar jobbet. Jag hatar måndagar.
Citera
2013-05-31, 10:18
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Jag är lyckligt ovetande om i vilka hålor detta avskräde befinner sig årets övriga 364 dagar.

Vet inte varför jag aldrig hört Negative Plane men ska ändra på det när jag slutar jobbet. Jag hatar måndagar.
De befinner sig på gudsförgätna gårdar, belamrade med Karhu-tomburkar och delar från isärplockade Volvo 740:s, omkring döende bruksorter i Värmland och Dalarna.

Du har inte hört Negative Plane därför att de inte är värda att höra. Det är halvbra USBM med diskreta, smygande hipstertendenser, inget mer än så. Tur att det är fredag idag då!

Fan, visst är det skönt när jag bara glider in och rätar ut alla frågetecken? Ni borde tacka mig lite oftare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in