2013-05-31, 16:54
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Ja, det kan vara frågan om dropp också, fast det sätter man väl in högre upp i armen? Kan man få mediciner genom armen?

Jaså? Och var ser du droppställningen på bilden? Får man dropp måste man nämligen ha en sådan med sig
Citera
2013-05-31, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Jag tror inte att han är ensam om detta. Om fler är inblandade så bör de veta kj:S diagnos och utnyttjat det starkt. Kanske de hotar att göra illa honom och hans familj om han någonsin yppar något för polisen. Han kanske mår dåligt för att han vet något och förmodligen varit där men är livrädd. Då vet han att han bara har två alternativ. Att ta på sig skulden och erkänna eller berätta om den/de andra som var med men då också bli sedd som en tjallare med följande konsekvenser. Därför tänker han.. Jag dör hellre än att bekänna något jag ej gjort. Hoppas vi får veta något snart!

den där anti-snitchkodexen du pratar om förekommer nog främst hos etablerat kriminella, inbitna narkomaner och övrigt löst pack som inte delar gängse normer och rättsuppfattningar i vårt samhälle. Tror inte att KJ, som tidigare är ostraffad och på sin höjd tidigare förekommer i något misstankeregister kring djurplågeri, är så väldigt inne i det där tänket med att inte tjalla. Betänk att utredningen stöttas upp av landets främsta mordutredare och det skall väldigt förhärdade typer till för att orka sitta och blåneka i det sällskapet något längre tag.

Jag känner mig ganska trygg med att, i den utsträckning det nu är fler inblandade i detta, så kommer KJ att lägga dessa på polisens bord inom 1-2 veckor.
En indikation på hans "motståndskraft" är ju förflyttningen till Öjebyns rättspsyk. Det tog inte mycket mer än 1 vecka innan paniken började anfräta honom. Gissar att hans yttre stimulin har sträckt sig till sporadisk advokatkontakt, 4 dagliga matbrickor en flaska saft och en bokvagn

Jobbigt att inte ens få titta på sons of guns på DC
Citera
2013-05-31, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Nu när misstankarna stärkts med bevis för KJ så kanske vi kan sluta dra upp MB och AN hela tiden?
Eller är det någon som tror de är medbrottslingar? Inte jag i alla fall. Finns väl inga kopplingar mellan dessa och KJ!

Nej jag är mer nyfiken på den här Tomm* Persso*. Vad har vi om honom?
Citera
2013-05-31, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Lyssna själv vid 1,10.

Människan läser direkt från ett papper.
"Skarpt våld mot vitala delar, d.v.s stickskador orsakade av annan person.
Vi kan inte i dagsläget utesluta att ytterligare för oss, för närvarande okända, är inblandade i det här brottet på ett eller annat sätt".

Märkligt att vissa personer filtrerar det som sägs vid presskonferensen.
Vad är det du inte förstår? Hon fyller ut sin redogörelse genom att konstatera att det var ett eggvasst föremål.
Citera
2013-05-31, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Jaså? Och var ser du droppställningen på bilden? Får man dropp måste man nämligen ha en sådan med sig
Han kan ju ha fått dropp eller lugnande medel tidigare under dagen/ natten och endast bandaget är kvar. Dock brukar de flesta få ett litet plåster. Kan ju ha försökt slita ur droppet och därmed orsakat skada. Eller rispat, skurit sig själv. Att det skulle vara från styckningen håller jag synnerligen osäkert då skadan borde ha läkt om det inte blivit infektion.
Citera
Medlem
Nyss sa KJ:s advokat i en radiointervju att han ansåg att hans klient borde släppas och de förmodligen kommer att överklaga häktningen, men att han inte har hunnit ha några samtal med sin klient om detta.

Jaha... hur ska han kunna övertyga rätten om att släppa klienten när de just har hittat bevis som binder hans till blod från den avlidna? Fattar inte det.
Senast redigerad av PDec 2013-05-31 kl. 17:03.
Citera
Medlem
spacesubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Ja handleden är mycket vanligt att få dropp via pulsådern där.

Nej, man sätter aldrig "dropp" i pulsådrorna i handlederna.
Citera
Medlem
SlaveOfSensations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Vitala delar i kroppen det är väl sådant som hjärta,lungor, lever mm väl?
Sånt som berör Andning, cirkulation och medvetande...
Kan vara vart som helst
Citera
2013-05-31, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det är där man går in med kanylen till droppet.

Dropp får man ju vanligtvis i händerna. Har han vägrat så är det ju inte omöjligt att han fått det i underarmen(ovansidan), men jag tvivlar på att han får det i båda armarna.

Jag tror nog hellre på det att handfängsel skavt på honom, eller i förebyggande syfte.

Även om dem strippat honom på allt som kan vara farligt så slår dem ju inte ut tänderna på honom, så det skulle kunna vara så att han bitit sig själv.
Citera
2013-05-31, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida

Inte dropp men han kan fått medecin med spruta i handleden.
Citera
2013-05-31, 17:00
Medlem
Vitala organ= Hjärta, lungor, hjärna, njurar, levern, bukspottskörteln.
Citera
2013-05-31, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spacesub
Nej, man sätter aldrig "dropp" i pulsådrorna i handlederna.

Nej inte pulsådern men en åder vid sidan om menade jag. Fel av mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in