Citat:
Ursprungligen postat av
Mouchino
Jag tror inte att han är ensam om detta. Om fler är inblandade så bör de veta kj:S diagnos och utnyttjat det starkt. Kanske de hotar att göra illa honom och hans familj om han någonsin yppar något för polisen. Han kanske mår dåligt för att han vet något och förmodligen varit där men är livrädd. Då vet han att han bara har två alternativ. Att ta på sig skulden och erkänna eller berätta om den/de andra som var med men då också bli sedd som en tjallare med följande konsekvenser. Därför tänker han.. Jag dör hellre än att bekänna något jag ej gjort. Hoppas vi får veta något snart!
den där anti-snitchkodexen du pratar om förekommer nog främst hos etablerat kriminella, inbitna narkomaner och övrigt löst pack som inte delar gängse normer och rättsuppfattningar i vårt samhälle. Tror inte att KJ, som tidigare är ostraffad och på sin höjd tidigare förekommer i något misstankeregister kring djurplågeri, är så väldigt inne i det där tänket med att inte tjalla. Betänk att utredningen stöttas upp av landets främsta mordutredare och det skall väldigt förhärdade typer till för att orka sitta och blåneka i det sällskapet något längre tag.
Jag känner mig ganska trygg med att, i den utsträckning det nu är fler inblandade i detta, så kommer KJ att lägga dessa på polisens bord inom 1-2 veckor.
En indikation på hans "motståndskraft" är ju förflyttningen till Öjebyns rättspsyk. Det tog inte mycket mer än 1 vecka innan paniken började anfräta honom. Gissar att hans yttre stimulin har sträckt sig till sporadisk advokatkontakt, 4 dagliga matbrickor en flaska saft och en bokvagn
Jobbigt att inte ens få titta på sons of guns på DC