2013-05-31, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Ok han kan säkert ha försökt skära sig men med vad kan man ju undra? Har inte häktet koll på att man inte kan komma i kontakt med farliga saker som man kan skada sig med?

Titta på bilden i Aftonbladet. Man skär väl sig inte på ovansidan av armen? Själva kompressen i plåstret sitter på ovansidan, en bra bit upp från handleden.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16878753.ab
Citera
2013-05-31, 16:40
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaveOfSensation
Vid misstanke om självmordsförsök har man sk klossvak. Alltså övervakas HELA tiden.
Även på toa-därav namnet. Klosettvak

Ja ok har ingen egen erfarenhet av att sitta under sån bevakning direkt, Men bra å veta
Citera
2013-05-31, 16:41
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
Om alla som tycker illa om någon och skriver det på något socialt media eller någon hemsida skulle ha något att förklara så lär listan över dylika personer bli jäkligt lång bara när det gäller den här tråden.

AN's klumpiga uttryck är en liten bris jämfört med alla fullkomligt rabiata inlägg mot henne och hennes familj. Och nej jag har inget som helst personligt intresse att försvara vare sig henne eller hennes familj men drevet på Flashback saknar all intelligens.

"en liten bris" ????
Kommentarerna fäller AN bl a på en sida för försvunna människor, en ideell organisation med tusentals gillare och nästan lika många sökvilliga. Det talar för hur störd denna "vuxna" kvinna är och än värre är att hon gör sitt inlägg efter VB:s mors önskan att hitta henne vid liv.
VB hittas mördad och styckad. En liten bris.. (skriver inte resten)
Citera
2013-05-31, 16:42
Medlem
Två duktiga åklagare...tydliga och skickliga.
Eggvast föremål låter som kniv eller svärd.
Citera
2013-05-31, 16:43
Medlem
SlaveOfSensations avatar
Jag tänker att hans gärningsmannaprofil som jag har uppfattat den inte stämmer överrens med självskadebeteende... Han ville ju, enligt vad jag tror, att kroppsdelarna minus händerna skulle hittas på ett makabert sätt. (Förutsatt att detta är GM)
Det, och faktumet att man blir klossvakad och även strippad på precis allt som kan tänkas vara farligt. Inte ens duschslang! Någon kollar på honom 24/7 om han har klossvak. När han går på toa, i dusch-allt.
Citera
2013-05-31, 16:43
Medlem
Han kan väl ha fått lugnande medel intravenöst..eller? Därmed bandagen?
Citera
2013-05-31, 16:44
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocWatson
Ett eggvasst föremål är mordvapen säger åklagaren i bandad intervju på AB.

Då är det fråga om ett blankt vapen eller verktyg.
Kniv, Svärd, Yxa, Sax, Stämjärn. Mer?

Gafflar räknas knappast in i kategorin eggvassa föremål iallafall.

Skulle gissa att sannolikheten är i fallande ordning på den listan.

Lyssna själv vid 1,10.

Människan läser direkt från ett papper.
"Skarpt våld mot vitala delar, d.v.s stickskador orsakade av annan person.
Vi kan inte i dagsläget utesluta att ytterligare för oss, för närvarande okända, är inblandade i det här brottet på ett eller annat sätt".

Märkligt att vissa personer filtrerar det som sägs vid presskonferensen.
Citera
2013-05-31, 16:46
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money22
Titta på bilden i Aftonbladet. Man skär väl sig inte på ovansidan av armen? Själva kompressen i plåstret sitter på ovansidan, en bra bit upp från handleden.

Det är där man går in med kanylen till droppet.
Citera
2013-05-31, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Money22

Ja, nu ser jag att det är något slags plåster som sitter runt och mest på ovansidan av bägge handlederna. Jag tror att det kan vara ett skydd för att inte handklovarna ska skava bara. De sitter ju precis på där.
Citera
2013-05-31, 16:47
Medlem
Sokkos avatar
Jag har inte haft möjlighet att läsa så mycket. En del som har varit bekant med KJ verkar ha skrivit här, men jag har missat om det har framkommit vad han har för dokumenterad fysisk sjukdom?

Igår kontaktade tingsrätten häktet för transportarrangemang till häfö. KJ flyttades sannolikt till rättspsyk igårkväll eller i natt för i morse vistades han där. Självmordsförsök är det mest troliga. Jag undrar ändå vad det är för fysisk sjukdom som försvaret lade fram i häktningsförhandlingen som enligt honom väger tyngre än frihetsberövande. Det skedde alltså redan vid den första häfö:n. Jag menar, har en misstänkt t ex diabetes så får den insulin på häktet. Så vad kan det röra sig om?
Citera
2013-05-31, 16:47
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lustitia
Helt ny här på flashback, så sorry om jag upprepar lr något annat "fel"!

Men jag har funderat, den misstänkte sägs ha ett intresse för geocaching va? Kan det vara så jävligt att killen ser det hela som en lek? Han behåller händerna för att helt enkelt tänker använda dem som skatt i geocachingen? Låter mkt sjukt, men hela grejer är ju sjuk så varför inte?!

Jag scrollade hela KJ:s fb-sida då den fanns i sitt ursprungliga skick, inte en bokstav om geocaching.
Citera
2013-05-31, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Lyssna själv vid 1,10.

Människan läser direkt från ett papper.
"Skarpt våld mot vitala delar, d.v.s stickskador orsakade av annan person.
Vi kan inte i dagsläget utesluta att ytterligare för oss, för närvarande okända, är inblandade i det här brottet på ett eller annat sätt".

Märkligt att vissa personer filtrerar det som sägs vid presskonferensen.
fortsätt att lyssna på intervjun med U:S där säger hon eggvasst föremål..!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in